• Enía

Gravida som har uniforn/arbetskläder? Hur gör ni?

Hej alla ni gravida som bär uniform/arbetskläder på jobbet.

Har ni som jag problem nu när magen börjar växa?
    Företaget har inga färdiga mammakläder utan kan bara erbjuda större storlekar.
    Man ser ju snart ut som ett stort tält!

Hur har ni gjort?
    Har ni gått till en sömmerska eller köppt liknande kläder på annat hål?

Jag har hört talas om att det ska finnas ett företag som just specifiserat sig på att ta fram uniform/arbetskläder för blivande mammor.
    Någon som vet vad företaget heter?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Gravida som har uniforn/arbetskläder? Hur gör ni?
  • Svamp Bob Fyrkant

På mitt företag fick vi byxdispens Vi kunde köpa ett par mammabyxor som likade våra och skjortorna fick vi bara i större storlekar alternativt ha uppknäppta med t.shirt under...

Jag hade kollat med arbetsplatsen om det finns möjlighet att få gå till en sömmerska och se om det gick att fixa kläderna...

Gravid i v. 25...bara 15 veckor kvar!
  • Mitt Hjärta i magen

Vi har mamma byxor, men får ta en större storlek i skjortan!

• ErBe

Jag får använda vanliga kläder, vi har ändå egna byxor i vanliga fall.

• Enía

Tyvärr har vi ett uniformsreglemente som måste följas, men har företaget inga vettiga mammakläder att erbjuda så måste man ju ta saken i egna händer.

Det är ju viktigt att man trivs i kläderna som man jobbar i varje dag, hela dagen lång.

• LillSkruttet

Jag vet faktiskt inte riktigt ännu, men det blir ju högst aktuellt när jag kommer tillbaka från semestern. Är då i v11, och magen är redan nu i v8 ganska svälld. Vill inte prata med någon på jobbet om graviditeten förrän tidigast efter fullgången v 12, så jag får väl ha gummiband i midjan på jobbyxorna och dra ner tunikan över magen. Tsack och lov är den ju vid iallafall.

• Ewangeline

Jag vart så illa tvungen att berätta tidigare än jag ville, berättade förra veckan.. gick in i v.12 idag men grejjen var att byxorna inte gick att knäppa och dom har verkligen ingen stretch alls i sig - chefen gratulerade och gav mig dispens att använda mina egna byxor *phu* skjortan kommer jag att måsta få större snart, men inte riktigt än..

• LillSkruttet

Ewangeline: Jag hoppas verkligen att tunikan räcker i storlek ett tag, har dock strl XS på dem... Men byxorna kan jag med säkerthet säga redan nu att inte kommer att gå på när jag är tillbaka på jobbet. Men jag tror jag trixar med gummiband i knapphålet några veckor innan jag berättar...

• Ewangeline

Lillskruttet: Kämpa på med gummibandet man vill ju inte berätta för tidigt heller..

Svar på tråden Gravida som har uniforn/arbetskläder? Hur gör ni?