• mollo

Jag har aldrig...

Jag har (nästan) aldrig.

knaprat p-piller, eller något annat med hormoner i.
    (förutom minipiller där jag fick blodproppar efter tre dagar)

Använt kondom på ca tre år. (är allergisk mot latex och glidmedel)

haft något som helst prevmedel sen jag tog ut min kopparsperal i september 04.

men varför händer det inget? Jag är ledsen och orolig och nu har vi försökt att få ett barn i snart 1 års tid.
    Hur länge ska vi behöva vänta?

jag behöver lite pep-talk:)

(Some people are so lucky)

• Svar på tråden Jag har aldrig...
  • knoddis1

Hej jag vet inte vad detta kan bero på men jag tycker att du ska kontakta mvc eller gyn så kan dom se om det är nåt kroppsligt och är det inte det tycker jag att din kille ska testa sin sperma. Hoppas i alla fall att ni snart blir gravida det är en sådan lycka vi försökte i två år och nu är min tjej i v 7 (6+5) Skrattande LYCKA TILL!

Världens lyckligaste blivande pappa :)
  • CanelaCaliente

Gumman, jag hade kontaktat mvc för kontoller! *kram*

• mollo

knoddis1

jo, man får väl göra det. men det känns som ett så stort steg att ringa till gyn å "berätta". jag vill förtfarande att man bara ska bli gravid...

för jag har ju äl. har stickor hemma å dom visar äl varje månad.
    annars vet jag inte riktigt vad som kan va knas.

• mollo

canelaCaliente

haha. så skrev du här me:) jo, jag vet. jag borde göra det. men jag är så rädd att dom inte ska ta en på allvar å bara skyffla undan en. så har det alltid vart annars när man går till läkaren.

• MillaMolla

Mollo: Ta dig i kragen tjejen och ring! Du skall veta att det är såååå skönt efteråt.
    Men jag vet precis hur det känns innan -vad skall man säga!?!
    Jag och min sambo har jobbat på det sedan nov-04 och inga som helst resultat. Så innan semestern tog jag mod till mig. Övade några gånger, la på luren efter jag slagit numret flera gånger och tillslut stannade jag kvar. Nervöst!!!
    Och så svarar den manliga barnmorskan...!!! (bor i ett litet samhälle där alla har koll på alla) Jag kunde inte säga sex, barn och en hel del andra pinsamma ord. Utan det blev ett stakande om att jag slutat med ppiller och att det inte blir något...trots att vi jobbat på det.
    Helt obegripligt tror jag, men dom är så vana. Han bokade in en tid hos läkare som naturligtvis är fullbokad. Vi skulle få vänta 2½ månad. Sedan frågade han vad vi om och vad vi använt för hjälpmedel??? Hmmm, vad menade han med det...Så jag svarade korkat rosenrot, bisolvon och allt man hittar på internet.
    Lite försiktigt frågar han om ältest, jajaja naturligtvis i ett helt år. Sedan var det färdigt och så slutade han med orden. "Vi får väl hoppas att du får ringa återbud till detta i sommar" Ååååh, vad jag kände mig stolt och duktig! Jag hade klarat det!!! Nu är det 13 dagar kvar och det är med skräckblandad glädje jag ser fram emot besöket.
    Men jag är sååå trött på negativa grav test och dessa förbaskade äl test så jag kan spy. Så jag har blivit kompis med tanken att vi behöver lite hjälp på traven. Det kanske inte är så mycket som behövs? *Massor av uppmuntranskramar*
    Och lycka till!!!!

Svar på tråden Jag har aldrig...