• ATA

Turist i Uppsala?

Hej alla glada!
    Idag skall jag och sambon åka på en liten tur till Uppsala så jag undrar om ni har lust att dela med er av era smultron-ställen i Uppsala? Är intresserad av det mesta!

• Svar på tråden Turist i Uppsala?
  • Danbala

Domkyrkan, "såklart"!

[...fnord...]
  • mrskensington

Nu är det många år sen jag bodde i Uppsala, men jag hängde mycket på Ofvandahls (tror jag det stavas), ett konditori i gammal stil. Kanske kan vara något om det regnar.

• anezka

Gammla uppsala
    där finns ju dom finna högarna och museum och även ett mindre bad om man skulle villja bada, samt disagårdarna som kan vara roligt att se

• Ethernity

Halloj ATA.

Sitter just nu på jobbet i Uppsala city.

Prova Linnés trädgård. Köp en sallad (om du vill ha billigt använd ICA City i S:t Pers gallerian och sätt er i Linnéträdgården på Linnégatan (slutet av gågatan). Längst med frysån är också ganska trevligt. Om ni vill ha en personlig guide slutar jag kl 13...

• ATA

Danbala- Jovisst, dit har vi tänkt gå!
    mrskensington-Aha, låter spännande, jag är en riktig kondis-råtta och en mycket kräsen sådan så tipset är värt att kollas upp!

Tack!

• Ethernity

det ska finnas också en chocolaterie som gör supergoda praliner... minns inte exakt var den ligger, men fråga turistbyrån...

• ATA

Anezka-Låter intressant, sambon är väldigt intresserad av historia så det låter toppen!

Eternity-Låter väldigt mysigt, hoppas att vi får fint väder idag så att lunchen kan avnjutas ute!

• ATA

Eternity-Oj då1 Praliner kan ju aldrig skada

Tack alla för svar!

• Skrinda

Ni har säkert redan åkt... Pellesvanslöspromenaden är ju en höjdare!

• anezka
    Ethernity skrev 2006-07-31 10:25:00 följande:
    det ska finnas också en chocolaterie som gör supergoda praliner... minns inte exakt var den ligger, men fråga turistbyrån...
    Är det den som ligger borta vid onoff ? i så fall är det denna Chocolat-Bolandsg. 15 g super gott
  • Fiafisen79

Turistbyrån: 018-7274800
    www.uppland.nu

Kontakta turistbyrån! De har säkert bra info! + att där kan du köpa ett p-kort som gäller i 24 h. (min pappa gäster från Finland gjorde det när de besökte uppsala, och var mkt nöjda)

Lycka till och ha en trevlig dag i Uppsala!

Svar på tråden Turist i Uppsala?