Turist i Uppsala?
Hej alla glada!
Idag skall jag och sambon åka på en liten tur till Uppsala så jag undrar om ni har lust att dela med er av era smultron-ställen i Uppsala? Är intresserad av det mesta!
Hej alla glada!
Idag skall jag och sambon åka på en liten tur till Uppsala så jag undrar om ni har lust att dela med er av era smultron-ställen i Uppsala? Är intresserad av det mesta!
Domkyrkan, "såklart"!
Nu är det många år sen jag bodde i Uppsala, men jag hängde mycket på Ofvandahls (tror jag det stavas), ett konditori i gammal stil. Kanske kan vara något om det regnar.
Gammla uppsala
där finns ju dom finna högarna och museum och även ett mindre bad om man skulle villja bada, samt disagårdarna som kan vara roligt att se
Halloj ATA.
Sitter just nu på jobbet i Uppsala city.
Prova Linnés trädgård. Köp en sallad (om du vill ha billigt använd ICA City i S:t Pers gallerian och sätt er i Linnéträdgården på Linnégatan (slutet av gågatan). Längst med frysån är också ganska trevligt. Om ni vill ha en personlig guide slutar jag kl 13...
Danbala- Jovisst, dit har vi tänkt gå!
mrskensington-Aha, låter spännande, jag är en riktig kondis-råtta och en mycket kräsen sådan så tipset är värt att kollas upp!
Tack!
det ska finnas också en chocolaterie som gör supergoda praliner... minns inte exakt var den ligger, men fråga turistbyrån...
Anezka-Låter intressant, sambon är väldigt intresserad av historia så det låter toppen!
Eternity-Låter väldigt mysigt, hoppas att vi får fint väder idag så att lunchen kan avnjutas ute!
Eternity-Oj då1 Praliner kan ju aldrig skada
Tack alla för svar!
Ni har säkert redan åkt... Pellesvanslöspromenaden är ju en höjdare!
Turistbyrån: 018-7274800
www.uppland.nu
Kontakta turistbyrån! De har säkert bra info! + att där kan du köpa ett p-kort som gäller i 24 h. (min pappa gäster från Finland gjorde det när de besökte uppsala, och var mkt nöjda)
Lycka till och ha en trevlig dag i Uppsala!