• Ängeln Casper

Camilla

Jag vet inte vad det är, men jag har sett så många på den här sidan som heter Camilla och har förlorat sitt barn. Jag heter själv Camilla.
    Det kanske är en konstig fråga men tror ni namnet ger otur eller vad är de för fenomen. Jag kanske bara inbillar mig att det är så många!
    Man börjar nästan tro att namnet ger otur!!

Varför ska man behöva va med om att förlora sitt barn överhuvudtaget? Finns det nån mening med allt?

( Behövde bara skriva av mig lite, det blev väldigt "flumigt"! )

Kram Camilla

• Svar på tråden Camilla
  • camben

----
    Camilla är ett latinskt namn som betyder offertjänarinna.
    Det kom till Sverige i början av 1800-talet. En variant är det franska namnet Camille.
    ----
    Det står ju ingenting om att man förlorar barn om man heter Camilla
    Men vad betyder egentligen offertjänarinna?

flummar oxå lite...

kramkram

Camilla med ängeln Agnes
  • Camillie84

Hoppas och tror verkligen inte att det skulle betyda otur att heta camilla för jag heter också det...

• prilset

Hej. Jag känner 5 st änglamammor som heter Pernilla(även om jag heter Pärnilla)men jag har aldrig tänkt att namnet ska ge otur.
    Sen kan jag inte förstå meningen med att förlora ett barn...även om jag 2½ år senare kan känna att vår Tindra har lärt oss mycket om livet.
    Stor kram Pärnilla

• Elin o Simons mamma

Här har du en till Camilla, har oxå sett att det finns väldigt många med namnet Camilla här. Vi förlorade vår lilla dotter Elin den 20/2-06.

Kram Camilla med ängladottern Elin

• camcam

heter också camilla... fast min dotter överlevde... var nära döden vid födslen, men hon överlevde där och jag hoppas att jag kommer att ha henne i mina armar länge till...

• Heffamamman

Jupp, här har ni en till som heter Camilla, och som förlorat barn.

Tror inte namnet har något med det att göra, men har faktiskt funderat i nästan samma bana... Min änglason heter ju Simon... och när jag berättade vårt namnval för en kompis, så sa hon att det inte var ett bra namn. Alla Simon som hon kände var det "något fel på". Hon menade att min son skulle få nån sjukdom bara för att jag döpte honom till Simon... *knäppt*

Men ändå har den tanken fastnat hos mig. Min Simon visade sig ha en sjukdom, han blev rullstolsburen och efter 6 år dog han oförklarligt. Jag tror inte på att vårt namnval har nåt med det att göra... men ändå så finns tanken där ibland.

Jaja, det här blev ju ännu ett flummigt inlägg från en Camilla. *hihi*

Camilla, mamma till bland annat ängeln Simon.

• Anonym (hm...)

Nämen fy.....vilken tråd

Heter Camilla coh väntar mitt första barn. Är i v. 28 nu och jag hoppas verkligen inte att det stämmer dessa dummas påståenden eller vad det nu kan kallas

Hm....

*Har inte förslorat sitt barn, heter Camilla*

• Jessica26

Jessica heter jag
    Men har även jag förlorat men vi har det så att min man heter Magnus och vi har märkt att många heter det som förlorat stt barn.
    Men den enklaste förklaring finns och det är att det var populära namn under våran generation så det är många som heter det helt enkelt och inte mer med det...

Men visst undrar man ibland...

Och Till Anonym (hm..) Oroa dig inte, det har inte med namnet att göra

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Engla2004

Hej här är en till som heter Camilla.. även jag har förlorat ett barn för 6år sen nu

• shines

Jag heter Camilla och har inte förlorat något barn. Hoppas verkligen inte namnet för otur med sig
    Kram Camilla

• Anonym

Camilla och Magnus är vanligt förekommande namn i änglakretsar har jag förstått! Men jag tror inte det har med namnen att göra utan att de bara vart vanliga i vår generation så som jessica26 skriver!

• Milliliter

Jag känner att jag måste väga upp statistiken lite här! Jag har 2 barn på 3 och 5 år och dom är fullt levande :) Hoppas oturen har vänt för er andra Camillor :)

Svar på tråden Camilla