• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • chokladpralinen

Min man var tex tvungen att gå på toaletten under mina krystvärkar, han var så nervös!!! Kul! Tur man hade personalen:)

• malin ulrika

...sista förlossningen tog 5 minuter från det att jag kom in på sjukhuset tills bebisen var född, så det är lite av ett töcken, men ajg kommer ihåg att jag sade vid ett tillfälle att "det går inte, han är för stor!!!" jag hade nämligen inte fått nån bedövning alls, fanns inte tid till det...

Gick gjorde det trots allt...

• MallanFrallan

Jag födde barn på julafton och på radion spelades jullåtar efter jullåtar...
    Så när det var dags att börja kryssta hade jag tydligen bett min sambo att stänga av den där Jävla radion!

• Family 5

Jag är en person som inte kan med och skrika när jag har ont, så jag biter ihop. Men så låg jag med magen mot en sackosäck och andades lustgas. Bedövningen jag hade tatt innan hjälpte inte. Och helt plötsligt så kändes det som att jag skulle skita ner mig. Så jag påpekade detta. Och bm svarade att det är ingen fara. Jag vet inte om jag trodde att hon inte hörde mig eller nåt, för jag skrek det högt, flera gånger. Knappt ett halvår senare så mötte jag en mamma som födde 1 timma innan mig på samma förlossning. Vi pratade lite så, och då berättade jag om detta. Och då gapa hon som en fågelholk och sa... Det där hörde vi och det skrattade jag och min man gått åt. Ja, det va ju kul att jag kunde roa nån annan.

• smurfis75

Min exsambo är lite känslig så efter att sonen kommit ut så tog barnmorskan syrgasen från mig och gav till honom och placerade honom i en fåtölj..

• LillaMalin

Jag var bara 15 min på förlossningen.
    Men något min sambo har väldigt roligt åt är mina första ord efter dottern kommit ut:
    "Sprack jag?"

Han tyckte kanske jag skulle fråga om det verkligen var en tjej (hade gjort köns-ul) eller om hon hade 10 fingrar och 10 tår *fniss*

• chokladpralinen

ha,ha,ha..jag vill höra mer.Inga män som gjort bort sig??

• B Elanna

Min BM hade samma efternamn som min chef på jobbet har, så jag förhörde tydligen henne om hennes släktförhållanden till min chef?! Själv har jag bara nåt svaaaagt minne av det hela.

• AMA68

Heheh...
    Jag bjöd ut läkarkandidaten (manlig) på en bärs "när detta är klart"!!

Och så hotade jag med att fisa honom i ansiktet om han nu nödvändigtvis skulle ner där och rota istället för att prata med mig.

Höll även läxförhör med honom och frågade BM om han sa rätt?! *ler generat*

EFTERÅT, när jag äntligen fick komma ner från uppvak och fick min ljuvliga lilla son i armarna (blev till slut akutsnittad), omsluten av ett suddigt rosa skimmer av lycka, ryggmärgsbedövningar och lustgas lär jag ha suckat nåt i stil med att "det här gör jag gäääärna om".

• chokladpralinen

Lilla malin: Jag sa samma sak..när bm skulle sy där nere och "undersökte" mig..har jag fått berättat för mig av min man att jag sa förskrämt
    " Jag har väl för f-- inte spruckit hela vägen upp till klitoris!" Fint sagt...det hade jag ju inte..

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??