• HuldaStina

puregon - problem??

Hej!

Jag har kört två cyklar med Puregon och Ovitrell, det har inte fungerat så bra...

Första gången fick jag besök av Krösa 7 dagar för tidigt och andra gången 4 dagar förtidigt.

Är det någon som råkat ut för liknande problem, och då kanske fått en förklaring till varför det kan bli så??

Min läkare har semester, så jag har inte fått en förklaring till varför det blivit så här TVÅ gånger, första gången sa han att det kunder vara så att min gulkropp inte utvecklats som den skulle...

Big Hug

• Svar på tråden puregon - problem??
  • Maxie

Du kanske behöver extra lutealfasstöd, antingen i form av fler äl-sprutor (jag har fått 3 pregnyl istället för 1) eller proggisar??? Kan du ha fått äl-sprutan för tidigt så att äggblåsan inte var redo? *amatörtolkar*

• HuldaStina

Det är konstigt bara att det endast händer när jag använt Puregon... borde jag inte behöva extra lutealfasstöd hela tiden om det var något sådant.... Tja, jag vet inte heller... bara spånar!

• Maxie

Ja det är konstigt. Undrar om det kan vara skillnad på olika medel, tex om du skulle få Pregnyl istället för Ovitrelle? Det låter ju inte klokt att tantskrället kommer så himla tidigt. När kommer din läkare tillbaka då?

• HuldaStina

Jag tror att han är tillbaka v30 eller v31, så det är väl bara att avvakta och sedan se om han har någon bra förklaring! Känns i alla fall inte lockande att köra med en 3:e omgång Puregon... Har ju provat Pergo tidigare, men av dem dörjde mensen ett par extra dagar i stället... 

Why

Svar på tråden puregon - problem??