• randiga tigern

Äggdonation i Uppsala, privat?

Hej!

Jag har fått veta att mina ägg är av dålig kvalitet så det är äggdonation som gäller! Nu är frågan bara vart man ska gå!?

Vi står i kö på Huddinge men det är så lång väntetid så vi tänker försöka gå privat. Jag vet att Akademiska i Uppsala gör privata IVF men gör dem även ÄD privat, är det någon som vet?
    Sen vet jag att det finns AVA-kliniken i Finland!
    Finns det någon privat klinik någonstans i Sverige man kan gå till?

Kramar på er alla som kämpar på!

• Svar på tråden Äggdonation i Uppsala, privat?
  • randiga tigern

Lite mera frågor kom jag på....

Vad har ni som är inne i svängen ÄD att rekomendera?
    Vilken klinik tycker ni är bra?

Ja det var allt för just denna gång.

• mye

jag kan tyvär inte hjälpa dig med dina frågor:(
    vill bara säga att jag hopas det fixar sig!
    vart kan man donera ägg?

• a maria

Hej!
    Vad jag vet så finns det privata äggdonationsbehandlingar bara i Umeå än så länge. AVA har kliniker även i Riga och St Petersburg och på de ställena är kön kortare men det är värt att tänka på att det behövs visum för att åka till Ryssland och det kan vara lite krångligt. Jag har själv varit dit och ska tillbaka för frysisar i höst.

• randiga tigern

Hej!

a maria: Tack för svaren!
    Varför valde du Ryssland om man får fråga.
    Har du hört något om AVA i Finland, är dem bra där?
    Är det kortare kötid i Ryssland än vad det är i Finland?

kram

• Fiaflopp

AVA i Åbo har vi erfarenhet av,de är mycket kunniga och trevligt sätt plus att de pratar bra Svenska vilket är skönt.

• randiga tigern

Fiaflopp:
    Det var kul att höra för vi har nog bestämt att det är Åbo vi ska ringa till. Vet du hur lång kötiden är där?
    Vet du om dem har sommar stängt?
    Läste nåt om det på hemsidan....

Har ni gått via någon klinik i sverige, gjort det som man kan göra här hemma och bara åkt över när det själva ska ske?
    Jag har hört att så kan man göra. Men det kan ju vara kul att höra hur andra har gjort.

Bra att veta att dem pratar svenska, det är ju skönt när man ska ringa dit o förklara sitt läge =)

kram

• Fiaflopp

De har stängt nu och fram till 31 Juli men det går sen ganska fort att få en "första besökstid",då åker man dit och får info om behandling och sånt,ev får mannen lämna spermier då och de fryses ner.
    Anmäl er redan nu på hemsidan så ser dom det direkt dom öppnar...
    Det tog ca 6 månader för dem att finna donator efter det att vi varit där på första besöket

• Fiaflopp

Vi har vår hemortsläkare från ivf-tiden som fixar vul och så under behandlingen så det är bra om du/ni har någon gyn som kan hjälpa er...då kanske de även kan skriva om recepten på svenska så blir det billigare...

• Beckah82

Du hade gärna fått lite ägg av mig om du vill men just nu ska vi snart skaffa barn själva så det funkar inte just nu men jag skulle med glädje donera till dig.

♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • Ciiaa

Rekomenderar ava i tammerfors har själv varit dit... Med lyckade resultat

Svar på tråden Äggdonation i Uppsala, privat?