• Anonym (funderar)

hur fort efter en relation tar slut får man börja dejta?

allmän fråga, hur länge bör man vänta efter att en relation tagit slut innan man ger sig ut på marknaden igen... om man vet att det kommer vara nästan omöjligt att reparera det som var, och man är den som livit dumpad, (fast intressant att se åsikten om man är dumparen också)

• Svar på tråden hur fort efter en relation tar slut får man börja dejta?
  • Anonym (funderar)

tänkte snarare, veckor, månader?...

• Felicia6

Då jag gick ifrån mitt ex, så blev han tillsammans med sin nya tjej efter 3-4månader tror jag det var. Enda som jag blev grinig över är att jag fick veta det på omvägar.
    Vi hade varit tillsammans i 4år, och var fortfarande kompisar då, så jag tyckte han kunde berättat det för mig att han skaffat en ny tjej..

Jag "levde singellivet" ganska direkt efter vi gjorde slut, men gick inte in i nåt förhållande föränn 9-10månader efter mitt förhållande innan, för jag kände att jag behövde leva lite själv först..

060812 blir jag fru till världens underbaraste!
  • Linda1976

Det beror ju på när man känner sig redo. Allt mellan ett par dagar och nåt år typ.... Män har tendensen att hitta en ny snabbt, kvinnor vill hitta sig själv igen och väntar längre - om man ska titta på statistiken. Men som sagt, det finns ju inget rätt och fel!

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • Anonym (funderar)

jag kom nämligen nyss ur en relation där han gjorde slut och den var riktigt dålig sista månaderna helt utan närhet och sex, och jag saknar mänsklig närhet så det gör ont

• Thaleia

Det finns ju ingen bestämt tid som man måste vänta. Är det slut så är det slut och det är fritt fram att börja dejta andra när man känner sig redo.

• Felicia6

Ts. Sen beror det ju lite på hur ni hade i relationen innan och hur det tog slut osv..
    Det är ju så olika..

(sen behöver man ju inte dejta o leta en relation för att få närhet o mys)

Jag personligen ville va själv ett tag, för att inte hoppa in i en ny relation bara för att få just mys o närhet. Jag ville veta att det var personen jag ville vara med, och inte bara ett föremål för mys

060812 blir jag fru till världens underbaraste!
  • yaaniz

du gör precis som du själv vill, vill du ut på krogen och ragga 5min efter så gör det..jag menar..det finns inget dumt i det..snarare tvärtom..du får komma ut och få lite uppmärksamhet som bara puschar dej att gå vidare!!

ut och ragga om du vill det tjejen!!! det mår man bara gott av!

LYCKA!!! Jag & Andreas gifter oss den 23/9 - 06
  • Anonym (***)

Jag träffade en ny redan nästa dag och vi är fortfarande lyckliga efter nästan 10 år tillsammans.

• Dahliaer

Tills man träffar någon man VILL dejta är väl ett rimligt svar...

Svar på tråden hur fort efter en relation tar slut får man börja dejta?