ont i/under trampdynorna
jag har så ont i trampdynorna kan knappt gå vissa dagar någon sm har några bra råd att ge mot detta?
jag har så ont i trampdynorna kan knappt gå vissa dagar någon sm har några bra råd att ge mot detta?
du kanske har mycket vätska/svullna fötter?
Har hört att man ska lägga sig med benen upp då, typ som när man svimmat =)
ta ett kallt fotbad brukar ju också vara skönt.
mmm jag tänkte oxå att det kunde vara det men mina fötter har inte svullnat så mycket svullnade mer förra grav, men hade aldrig så här ont i trampdynerna då. det är inte så att jag har ont i hela fötterna utan bara under fötterna
Jag har haft rätt ont under fötterna nu när det vart så varmt ute.. Har ett sånt jobb som jag står mycke.. så jag skyller allt på värmen
Jag hade ont i fötterna under min första graviditet (lite under de andra också, men den första var värst), dessvärre hittade jag ingen lösning. Jag satt ofta, gärna med fötterna upp och när jag var tvungen att stå bytte jag fot hela tiden. På så sätt fick den ena vila och det gjorde det lite lättare. Jag vet hur jobbigt det är, fotsulorna orkar liksom inte. Hoppas att det löser sig för dig. Lyfta fötterna högt kan göra att du kan stå längre nästa gång du ska gå eller stå, så prova det emellanåt.
mmm jag försöker att stå på ett ben o byta lite då o då för att orka det jobbigt är om man står i kö eller någon stans där man kan få stå länge o sätta sig ner på marken e ju inte så kul o svårt är det att ta sig upp då men det är väll bara att kämpa på :) men det gör inget om tiden går lite fortare *ler*
Känner igen mig med fötterna, hade det första graviditeten och kunde inte gå eller stå.Blev sjukskriven men Läkaren tyckte det var ovanligt att ha så ont under fötterna.
Det finns en del sprej krämer med lugnade verkan iskalla fotbad kan jag rekomendera.I värsta fall muskelavslappnande.Lycka till
Känner igen mig exakt i det du skriver. Har oxå fruktansvärt ont i trampdynorna. O jag tror inte de beror på svullna fötter, mina ser inte ut o vara de ialla fall. Hittils har jag inte hittat något som har hjälpt....Hoppas de går över snart.....
Kram
Känner igen mig också. Jag kör med bra skor som första tips, går inte ens barfota inne längre utan bara i mina ecco-sandaler. Sen har jag vattensulor och varierar med i andra skor. Sen om det är illa på kvällen så masserar min man med reparilkräm så blir det lite bättre till nästa dag. Och så sitter jag så mycket jag kan förståss!!!! Gå länns rätt ok men inte att stå.
Lycka till!
Så hade jag när jag väntade min dotter. Då gick jag upp otroligt mycket i vikt så jag funderade på om det blir en väldig belastning på fötterna. Efter graviditeten hade jag nästan fått en storlek större i skor dessutom . Mitt tips är att ta det lugnt å vila fötterna så mycket du kan.
Lycka till!
tack för era svar
man kan ju glädja sig åt att man slutat jobba nu iaf jobbar på dagis så det blir mycket stå o gå på sommaren o jag har haft det väldigt jobbigt nu ett tag näa jag jobbat har behövt sitta masser för jag inte orkar o belasta fötterna så mycket (pinsamt o behöva sitta o belasta de andra man jobbar med att man inte orkar springa efter barnen) men nu har jag semester näsa vecka och fram till jag går på hp som jag blev beviljad halv från början men överklagade och fick hel allt gick på 3 dagar helt otroligt att fk kan vara så snabba o jag blev så glad för deras sista beslut att jagh fick hel hp för när man är hemma kan man vila fötter o allt annat på ett annat sätt en på jobbet.
vi får kämpa vidare med våra fötter :)
Jag har oxå ont under trampdynorna, framförallt när jag vaknar på morgonen och ska gå på toa... Men jag har bara lite svullna fötter så det känns ganska ont ändå. Hade inte detta då jag väntade sonen.
här e en till som har svullna trampdyner..ondas gör d på morgonen när man precis har gått upp från sängen...som någon annan skrev så e d skönare att inte gå barfota men i dena värmen vill man ju d =(