• dockan

Är det fler som fått positivt flera dar i rad med äggloss.test

från bebisbesked? jag har testat 5 dar i rad med lika starka streck!
    stämmer verkligen det? har samtidigt tempat o tempen har gått både upp och ner. Känns inte som man kan lita på testerna..fler som har samma problem?

• Svar på tråden Är det fler som fått positivt flera dar i rad med äggloss.test
  • JsN

Varför har du fortsatt testa EFTER positivt resultat?

Jag tror att det är så att halten "ÄL-hormon" stiger strax före ÄL för att sedan förbli förhöjd tills menstrautionen börjar. Temperaturen stiger ca 0,5 grad EFTER ÄL för att sedan sjunka vid mens. Tempen beror också på tex vilken tid på dygnet man går upp och lite annat. JAg varierar en del, men märkte ändå tydligt när tempen gick upp. Min temp gick upp 3½ dygn efter att jag testat positivt med ÄL-stickor.

• dockan

Ja jag fortsatta bara eftersom jag var lite nyfiken *s*
    min temp åker som en jojo och jag har tempat samma tid varje dag..
    men det är klart du kan ha rätt i att man kanske kan ha höga halter i flera dagar. Tack Jsn för att du svarade!

• dockan

Hej vanilla!
    nej jag har inte gjort det eftersom jag har bim 11/1 o det är ju rätt länge kvar.. men jag tror inte jag är gravid för det skulle ju inte visa sig så¨snabbt.

• vanilla

Jag har läst om flera fall här på FL där någon har fått positivt flera dagar i rad med äl-stickor och sedan har det visat sig att de är gravida. Men! Jag vet inte hur tidigt det var. Grejen är att LH och HCG delvis är väldigt lika varandra, vilket gör att vissa äl-test kan läsa av HCG också.

• dockan

Ok! men det kan ju i och för sig vara så som Jsn trodde att man kan ha höga halter i flera dagar...men man kan ju inte låta bli att hoppas lite och ska testa i dag igen med ägglossningstest.

• dockan

fick alldeles nyss ett till positivt ägglossningstest!

• Nickan77

Nu har jag skrivit och frågat bebisbesked!!
    Fick detta svaret!!

"Om man får positiva test 5 dagar i rad måste det ha att göra med sin individuella LH-koncentration. Vissa kanske har en LH-stegring som är längre än andras. För att reda ut detta bättre rekommenderar jag att rådfråga en gynekolog eller barnmorska"

• dockan

ok..tack Nickan77.. det kanske är så att jag har en öång LH--stegring, tyckte att det verkade lite konstigt!

• dockan

Ja inte blir jag klokare, testade nyss positivt igen för 6:e gången..
    ska försöka låta bli att testa nu och se vad som händer..

• Smultron81

Tror du e gravid.... =) Vänta ett tag o testa med gravtest. Verkar lite konstigt o få positivt så länge! Hoppas det snart visar sig ett plus! =)

• dockan

gjorde ett negativt grav test igår men + på ägglossningstest både igår och idag, 8:dagen med +.

• Elena

Prova igen närmare BIM!!

Det är nog för tidigt för att graviditets testet ska visa posetivt!

Lycka till!!!!!!!!!!!!

• annakohler

har samma här med har med testat positivt lika länge

• Francisca

Jag hade samma "problem", en sjuksköterska rekommenderade att ta gravtest och jag var gravid. Men det slutade i missfall, men jag VAR gravid :)

• rumpnisse16

Hej,

Puffar lite i denna tråd och hoppas på något klokt svar.

Jag använder clearblue digitala ägglossningsstickor och är på 9:e dagen där smileyn blinkar??
    Jag och min sambo kan inte få barn på naturlig väg och ska göra IVF när smileyn är fast och positiv. Så gravid lär jag inte vara och inte heller kan jag kontakta dom för FET eftersom det inte blir en stabil smiley. Jag fattar ingenting. 

Svar på tråden Är det fler som fått positivt flera dar i rad med äggloss.test