• Anonym

Jag skäms för mina stora blygdläppar... Nån mer med STORA sådana som hänger utanför???

Jag har de senaste 10 åren tyckt att det är pinsamt med att ha jättestora blygdläppar där nere... Och då menar jag STORA, de sticker ut ca 5 cm (om inte mer) när man står upp och ser sin egen spegelbild! Dessutom är det inga små flikar direkt, utan tjocka och frodiga!

Ingen kompis som jag känner har så stora, och när jag "tjuvtittar" i t.ex duschen så har nästan inga tjejer blygdläppar som sticker ut! Alla har bara en liten springa...

Ibland har jag t.om funderat på att plastik-operera mig för att det skulle kännas bättre, men dels så är det så dyrt och dels så skulle nog min man svimma om han bara hörde tanken!

Men jag har undvikit t.ex gyn-besök in i det sista för att jag skäms så!

Är det bara jag som är skapt på detta vis månntro???

• Svar på tråden Jag skäms för mina stora blygdläppar... Nån mer med STORA sådana som hänger utanför???
  • Anonym (samma)

Jag har samma problem, kan tillomed få skavsår på de när jag har jeans

• Anonym (Lika:()

Vet hur det är är precis lika därnere,man känner sig sååå osexig.Och konstig!!!

Så du är i alla fall inte ensamm,inte för att d är någon tröst.Kan fastna i stringen,ont som fan.........

• Anonym

Ja, jag kan tillägga att jag får skavsår när jag cyklar, och när jag har vissa byxor (måste "rätta till" blygdläpparna då).

• Anonym (samma)

Precis, man måste rätta till o ha sig, eller försöka "trycka in dem"

Undrar vad dte skulel gå på att operera de, för att de är i vägen, undrar om landstinget kan bekosta det eftersom man faktiskt har besvär

Ja vilka konstiga besvär man kan ha.Ja men vet inte om jag skulle vilja operera mig heller,är så feg.Och vilket jobb att bevisa att man lider av det...

• Anonym (kännerigen)

Jag har lika dana. Har alltid ogillat dem. Skulle ändå ALDRIG våga operera mig eftersom det är stor risk för nervskador mm. Så ett gott råd...operera dig inte. Det kan det inte vara värt- tänk om det alltid kommer att göra ont alt. att du inte känner något när du och din man har sex!
    Vad gäller gynekologerna så tänker de inte ett dyft på hur underlivet ser ut- det lovar jag!

• Anonym (?)

Är det de inre eller yttre?

• Anonym

Talar vi om vuxna kvinnor är det är lika vanligt om inte vanligare att ha inre blygdläppar som hänger utanför som att de är mindre än de yttre. Storleken varierar förstås.
    Mina hänger också utanför och det är aldrig något jag har sett som något problem. Kanske för att intimrakning så att blygdläpparna syns inte förekom när jag var i "gymnasiegympaåldern", man såg ju ändå inget (Det förekommer knappt nu heller bland 35+-arna där jag tränar).

Tror att det är ett modeproblem. (Komplexen alltså, inte om man får mycket skavsår och så.) Förr syntes stora blygdläppar i porren, nu är det ju bara den mindre varianten där och det påverkar väl också synen.

Svar på tråden Jag skäms för mina stora blygdläppar... Nån mer med STORA sådana som hänger utanför???