• body

Vad har hänt med mina bröst?

Har sedan ätit levaxim mot högt antal antikroppar mot sköldkörteln. Ifall det har något med våran barnlöshet att göra. dom såg att jag hadde höga TPO antikroppar efter vårat tredje IVF. utan resultat. Men nu är mina bröst två stolekar större sända och jätte hårda o ömma. är må menscykel 27 idag altså väntar jag mensen om ca några dagar, det komm lite pytt blod idag, men varför är mina bröst som bomber. Billigare att äta levaxin än att sätta in sillicon(ler)!
    Tror inte att jag är med barn, jag mår inte illa, det är bara brösten som är skumma kan det bero på levaxinet som sätter sprätt i hormonen, hypofysen styrs av sköldsköteln, tror jag. någon som varit med om liknande.
    Kram alla kämpar Body

• Svar på tråden Vad har hänt med mina bröst?
  • Maxie

Jag har ätit levaxin men fick inte stora meloner av det. Man måste ju inte bli illamående direkt när man är gravid heller. Däremot kan brösten börja växa tidigt. När hade du äl?

• body

hade ägglossning för ca 12-14 dagarsen.
    äter du levaxin för tpo antikroppar?

Body

• Maxie

Nej, jag hade underfunktion (har jag för mig, eller var det överfunktion) i sköldkörteln, det var nåt med TSH och t4. Nu har jag tvärtom så jag fick avbryta behandlingen rakt av och hoppas det blir normalt igen.
    Men när jag blev gravid i höstas så fick jag väsentligt större bröst redan innan bim och de var riktigt spända. Så jag tycker det låter mer som en graviditet faktiskt! Jag håller tummarna. Berätta hur det går. Kram

• body

Mensen komm och brösten blivit mindre, men så stora o spända bröst har jag aldrig haft förr. kanske att jag var med barn en stund. Suck!
    Kram Body

• Nokkan

Body! Hej jag har upplevt samma sak som du här i en månads tid. Jag äter Dostinex pga förhöjda prolaktinhalter i hypofysen och mellan en mens och en annan så började jag få så ont i brösten, började fantisera om bröstcancer o hela fadderullan. Sen helt plötsligt står jag framför spegeln och ser att mina bröst är fylliga och runda (och jag har verkligen minimala bröst) De var otroligt ömma, mannen höll med sa, de har blivit jättestora. Trodde ett litet tag att det kanske berodde på graviditete men sen kom mensen tre dagar för tidigt och vips så försvann brösten...Himla skumt eller hur? Så jag antar det beror på medicinen men jag läste nån annanstan ockås att man kan få inflammataion i bröstkörtlarna och de blir då stora, hårda och ömma så det kanske var det vi hade också.
    Hälsningar Nokkan

• ljust

Hej Body,
    jag har har också börjat äta levaxin ( ca 6v) och har upplevt samma sak med otroligt ömma och lite större bröst den senaste ägglossning till mens, har inte haft det sedan tonåren..märkligt
    som om levaxin ger en föryngring

Svar på tråden Vad har hänt med mina bröst?