• trean 3

Bröder

Skrev i 6-12års gruppen, men testar här istället...nån som hade det så här när era grabbar var mindre..tar gärna mot tips

Är det nån som har två söner med ca ett och ett halvts års emellan som bara bråkar,retas och tjafsas? Jag håller på att bli galen! De retar varandra, slår varandra hela tiden...
    Har försökt med allt, att inte få göra saker...få göra saker..prata...leka med dem...osv.
    Ska det vara så här?
    Nån med tips innan jag bryter ihop.
    Verkar som om båda är inne i en fas...sexårstrots eller förpubetert?!
    Älsta blir 9 i augusti och andra fyllde 7 i mars.
    Har en bebis på 10månader åxå så det är nog lite avundsjuka också.
    Känner blä just nu

• Svar på tråden Bröder
  • 5 barn Waldenryd

Hej.

JAg kan inte ge några direkta tips om söner men jag har systrar som är exakt 12 månader emellan och när de var små så bråkade de hela tiden.
    Då var de på samma avdelning på dagis mm så de var med varandra gämt och det sliter mellan syskon.
    Det blev lite bättre när de började i skolan för då gick de i olika klasser och fick andra kompisar.

I dag är de 22 och 21 och de kan tjaffsa jätte mycke med varandra.
    Ett tips jag kan tänka är att de ska kanske inte vara med varandra hela tiden utan göra enskilda saker det är det ända jag kan komma på nu på en gång

• Fembarnsmorsan

*Drar på smilbanden* Mina två äldsta barn är grabbar,14 ½ o snart 13 år gamla...det låter som om du beskriver dem!! De har alltid varit sådär men nu är det på ett annat sätt då den äldsta OFTAST försöker strunta i sin "jobbiga lillebror".Tror nog att det kommer att ge med sig med tiden Vi får försöka hålla ut tillsammans

• mymlan77

Vetefan om jag har några tips- tyvärr...

Har söner som det är 16 månader emellan...Äldsta fyller snart 12 och den andre är 10½... Och ja, det är mycket tjafsande å retande... SUCK! Ville bara att du skulle få veta att du inte är ensam om å ha jobbiga ungar
    .. Tycker själv nämligen att det kan va skönt å veta att det finns fler i liknande situation

• Malin1976

Låter som mina brorsor för typ 20 år sedan...

• Ruggugglan

Har tre småbröder och alla tre retas slåss och håller på. Syskon är syskon. Man kan nog inte göra så mkt än försöka vara fredsmäklare

Svar på tråden Bröder