• Lilla ärtan

Ont att kissa efter kateter (vid kejsarsnitt)?

Jag fick göra akut kejsarsnitt pga. min lilla tjej låg i säte, och alla barnmorskor hade missat det..
    Fick kateter som de tog bort dagen efter. Jag har ätit smärtstillande, så jag har inte haft ont på BB. Jag har bara påpekat att jag känt att det har kännts konstigt och annorlunda att kissa..när jag kissat klart, så finns det lite kvar och jag måste kissa lite till.

Nu när jag kommit hem och dragit ner på pillren så kan jag ibland känna att det även gör ont att kissa, som om någon drar i urinröret, jätteläskigt. Det känner jag bara när jag glömt att ta alvedon på den bestämda tiden.

Jag har tror inte det är urinvägsinfektion, för jag kissar inte oftare och det svider inte.

Någon som har haft problem efter insatt kateter? Är det vanligt att man känner av det på det sättet jag beskriver?

Kram på er alla mammor och pappor!

• Svar på tråden Ont att kissa efter kateter (vid kejsarsnitt)?
  • Jessa med 3

Hr haft kateter vid sjukhusvistelse, men kände bara av urinröret i ett par dagar - sedan var det ungefär som vanligt.

• Stjärnstoft

Slemhinnorna blir gärna irriterade av katetern och det kan göra ont några dagar. Men det är jättevanligt med urinvägsinfektioner efteråt så ta och be ngn kolla ett urinprov åt dig!!

• tinna

Jo, några dagar kändes det nog vill jag minnas. Hur längesen är det? Är det mer än en vecka tycker jag att du borde kolla upp det. Grattis till lilla tjejen!

• jeannette

jag tror att du har som känslig där..efter kateten huden är känslig avvakta o se annars om det inte går bort så måste du ringa bm

• Lilla ärtan

Jag har kollat urinvägsinfektion och det är inte det.
    Har kännts bättre nu, ska sluta äta alvedon, är 14 dagar sedan födseln, så jag får se om jag får något ont igen. Det är inte alltid det gör ont, har bara varit 4 gånger och då oftast på natten, men man blir ju lätt orolig.

Hur känns en urinvägsinfektion (har bara haft det en gång i tonåren),
    det svider väl när man kissar?
    Så har det inte kännts för mig, mer som det gör ont inne i urinröret.
    Läste att man får små sår i det vid förlossningen/snittet, kan det vara det som gör ont?

/Lilla ärtan

• Erika

Jag hade kateter på BB i 2 dagar, nu 18 dagar senare känns det fortdarande som om urinröret ska trilla ut när jag kissar, ställer mig upp eller har gått för länge.

• Erika

Jag hade kateter på BB i 2 dagar, nu 18 dagar senare känns det fortdarande som om urinröret ska trilla ut när jag kissar, ställer mig upp eller har gått för länge.

• kentmaximus

Jag fick också kateter i samband med snitt men har inte kännt av det alls, håller med ovanstående om att kolla upp det!

Svar på tråden Ont att kissa efter kateter (vid kejsarsnitt)?