Sjukvårdsupplysningen säger att tre tidiga mf på raken är helt normalt?
Hej
Skulle så gärna vilja höra vad ni tror och vet om detta!
Vi har en flicka som nyss fyllt två år, hon blev till väldigt snart efter att jag slutat med p-piller. Nu har vi försökt att skaffa ett syskon till henne sedan i oktober 2005, men det har inte gått så bra hittills.
I december 2005 fick jag ett utomkvedshavandeskap som slutade i titthålsoperation i vilken de tog bort ena äggledaren. Sedan dess har vi försökt igen och vi har haft tre tidiga "missfall" i mars, april och maj; dvs fått plus och några dagar därefter fått en blödning/missfall. Jag har alltså varit i 5-6 veckan och vet därför inte om man ska kalla det tidiga missfall eller inte.
Jag vet att jag inte borde testa så tidigt som dagarna kring eller veckan efter BIM, men det är svårt att låta bli när man vill så mycket. Dessutom känner jag väldigt tidigt att det är något på g.
Jag har ringt KK och berättat om dessa tre mf. HOn var lite otrevlig och överförmyndigande först, men när hon sedan insåg hur tufft det här är lugnade hon mig med att det är jättevanligt med att graviditeter avbryts tidigt och att det inte finns något skäl till oro. Jag vill lyssna på henne och tänka på att vi verkar ha lätt för att bli befruktade, men jag kan inte sluta undra över varför dt blir så här gång på gång...
Vad tror ni, har ni varit med om något liknande och hur har det gått för er?
Kram,
FruM