• Lusse88

    BIM april 2024

    Här samlas vi som hoppas på PLUS i april 2024! Öppen för anonyma användare också, vilket den andra april-tråden tyvärr ej blev.

  • Svar på tråden BIM april 2024
  • Idaho1989

    Är på BIM -4, trodde inte att det hade tagit sig den här månaden och kände mig ändå rätt OK med det.  Igår kväll när jag gick på toa var det lite rosa på pappret så börjar fundera om det kan vara något u alla fall 🤔 Lite småömma bröst och småvärk i magen sista dagar annars inga direkta symptom. Hade tänkt vänta till BIM med att testa men nu vill jag ju veta 🙈

  • nathaliej97
    mammaatillen skrev 2024-04-19 18:22:23 följande:

    Kan tillägga att med sonen plussade jag kl 23 på kvällen med en mindre än 5 sekunders urinstråle och hade förmodligen druckit en massa den dagen och det plusset var starkt! Så därför känns det för min del som att det inte ska spela någon roll..det va dessutom på BIM+1 :/


    Varje graviditet kan ju vara annorlunda men förstår din frustrasion! Avskyr att vänta på mensen och bli förvirrad när man bara vill ha svar och gå vidare med nästa försök. 
  • nathaliej97
    Idaho1989 skrev 2024-04-20 07:19:59 följande:

    Är på BIM -4, trodde inte att det hade tagit sig den här månaden och kände mig ändå rätt OK med det.  Igår kväll när jag gick på toa var det lite rosa på pappret så börjar fundera om det kan vara något u alla fall 🤔 Lite småömma bröst och småvärk i magen sista dagar annars inga direkta symptom. Hade tänkt vänta till BIM med att testa men nu vill jag ju veta 🙈


    Åh, håller tummarna för dig!
  • Idaho1989
    nathaliej97 skrev 2024-04-20 14:52:20 följande:
    Åh, håller tummarna för dig!
    Tog ett test i morse och det var negativt, men det kan ju vara för tidigt ännu, ska nog vänta till BIM (enligt mig om 4 dagar enligt flo appen 6 dagar) innan jag testar mer, om inga fler symptom dyker upp 🙂
  • Anonym (Morticia91)

    Mensen kom som planerat trots feber och förkylning. Så hoppar över till majgruppen nu. Lycka till ni som är kvar!

  • Anonym (HIF)

    Samma här ingen mens trots BIM +4 och negativa gravtest 🤦🏼?♀️ tror min menscykel spökar pga spiralen som jag tog ut i januari ???? Hade mensvärk när mensen skulle komma men ingenting. Nu börjar brösten ömma som sist vid mens så tror den kanske är på gång nu istället ????

  • mammaatillen
    Anonym (HIF) skrev 2024-04-21 16:57:24 följande:

    Samma här ingen mens trots BIM +4 och negativa gravtest 🤦🏼?♀️ tror min menscykel spökar pga spiralen som jag tog ut i januari ???? Hade mensvärk när mensen skulle komma men ingenting. Nu börjar brösten ömma som sist vid mens så tror den kanske är på gång nu istället ????


    Så frustrerande med försenad mens, man vill ju bara komma igång med en ny cykel..inget roligt alls. Detta är andra gången sen januari jag har försenad mens, i januari va min mens 8 dagar försenad innan den dök upp :/
  • Anonym (HIF)
    mammaatillen skrev 2024-04-21 18:53:27 följande:
    Så frustrerande med försenad mens, man vill ju bara komma igång med en ny cykel..inget roligt alls. Detta är andra gången sen januari jag har försenad mens, i januari va min mens 8 dagar försenad innan den dök upp :/
    Hah jaa verkligen frustrerande
     Blir ju så svårt att veta vad när man ska "göra något"  🙂
    Aja den kommer väl när den kommer, håller tummarna för dig 🙂
  • mammaatillen

    ÄL+18 idag, inte testat mer. Mensen är 4 dagar sen, har varit förstoppad ett tag och mycket uppblåst. Inga flytningar öht..så jag bara väntar på mensen nu.

    Hur går det för er andra?

  • nathaliej97
    mammaatillen skrev 2024-04-23 11:00:02 följande:

    ÄL+18 idag, inte testat mer. Mensen är 4 dagar sen, har varit förstoppad ett tag och mycket uppblåst. Inga flytningar öht..så jag bara väntar på mensen nu.

    Hur går det för er andra?


    BIM-8 idag, är så otroligt otålig! Jag tror inte det tog sig denna månad men man hoppas ju ändå. Har fått ett jobberbjudande som jag behöver ge svar på nu i veckan, hade önskat att jag visste om jag var gravid innan jag gav svar på det. Tror jag börjar testa från bim-6, även om det är tidigt. 
  • mammaatillen

    Nathaliej97, jag förstår verkligen det! Man försöker anpassa hur livet kommer bli utefter graviditet månad efter månad o det är så jobbigt med ovissheten!

    Jag ska köpa ett test idag trots allt..suck! Fick flytningar igår och har inte haft några känningar på att mensen ska komma, enligt min app Flo säger den att bästa tiden att testa är när mensen är 5 dagar sen, vilket min är idag 😩

    Vågar inte hoppas på nått, men jag får uppdatera här sen..

  • nathaliej97
    mammaatillen skrev 2024-04-24 07:45:55 följande:

    Nathaliej97, jag förstår verkligen det! Man försöker anpassa hur livet kommer bli utefter graviditet månad efter månad o det är så jobbigt med ovissheten!

    Jag ska köpa ett test idag trots allt..suck! Fick flytningar igår och har inte haft några känningar på att mensen ska komma, enligt min app Flo säger den att bästa tiden att testa är när mensen är 5 dagar sen, vilket min är idag 😩

    Vågar inte hoppas på nått, men jag får uppdatera här sen..


    Åh, ska tänka på dig idag!
  • mammaatillen

    Tack snälla! Jag håller tummarna för dig nathaliej97 och er andra som väntar på era plus!

    Jag köpte ett test nu imorse innan jag ätit något, kissade dock 1 gång innan men väntade ca 2-3 efter det med o ta testet.

    Sätter mig o ska kissa o ser världens kräm flytning i trosan (ursäkta), meeen testet visar negativt!! vad i hela 😩 så frustrerande!

  • Idaho1989

    Tant röd kom på ovälkommet besök idag 👎 Hoppar över till Majtråden och hoppas på bättre lycka nästa månad....

  • mammaatillen

    Fortfarande ingen mens här..har inte testat mer sen senast jag skrev.

    Idag är jag på CD 39, ÄL+21, BIM+7..en vecka försenad nu då ;/ så trött man blir..idag har jag haft massor flytningar men dom ser precis ut som vid ÄL?? Alltså helt och hållet som äggvita..jättekonstigt!

    Aja, hur går det för er andra? :)

Svar på tråden BIM april 2024