• Lusse88

    BIM april 2024

    Här samlas vi som hoppas på PLUS i april 2024! Öppen för anonyma användare också, vilket den andra april-tråden tyvärr ej blev.

  • Svar på tråden BIM april 2024
  • Anonym (Fundersam)
    Embarazada skrev 2024-04-09 21:38:12 följande:

    Tog ett test nu ikväll efter att ha hållt mig några timmar men testade en annat märke (RFSU Testa Tidigt)


    Och tycker mig se ett svagt streck, men vågar inte lita på något Obestämd
    Har du testat något mer? :)
  • Naniismamma
    nathaliej97 skrev 2024-04-14 00:49:07 följande:
    Åh vad jobbigt. Förstår dig, är så himla drygt när testet är negativt och man bara går och väntar.. ska mensen ändå komma kan den väll åtminstone komma på utsatt dag så man slipper bli förvirrad och pendla mellan hopp och förtvivlan.. 
    Ellerhur, den kan sluta lura än tkr jag, ska sitta på flyg om 2 veckor också så hoppas verkligen den kommer innan om den nu ska komma eller efter för jag vill inte ha mens på flyget 😭

    Hur går det för dig ? 
  • mammaatillen

    Nathaliej97: Tack! Jag håller tummarna för dig och alla er andra också! När jag har ÄL-flytningar så brukar det oftast bara vara under 1 dag, men det skiljer sig ibland från månad till månad. Vet att jag någon gång inte fick såna flytningar alls men jag fick ändå min mens så ägglossning måste ju ha skett ;)

    Anonym (fundersam): Förstår dig precis, det är inte alls roligt med den där ovissheten! Har du någon app du kan använda dig av? Kanske får du bättre koll på din cykel om du loggar mens och ägglossning? Jag använder mig av appen FLO, sen finns naturalcycles också, men jag använder inte den då jag testat att tempa förut och mådde inte alls bra av det pga stress. Men det är många som älskar naturalcycles! Jag hade också älskat det som preventinmedel men inte för att just bli gravid ☺️


    Idag är jag på CD27, ÄL+9, BIM-4! Tyvärr har jag noll symtom på varken graviditet eller mens. Så slösa mitt sista graviditetstest har jag en känsla av att jag inte kommer behöva göra denna månad. Innan mens brukar jag ha torra eller väldigt kompakta flytningar, nu har jag NOLL flytningar, helt snustorrt 😂 och vid graviditet har man ökade krämiga vita flytningar?

    Sen har jag alltid innan mens: PMS humör, illamående, molande värk i tjejmagen och extremt ömma och svullna bröst. Precis såna vanliga graviditets symtom så det är varje månad lite spännande åtminstone att känna nånting, men denna månad har jag som sagt noll symtom. Inga alls! Så tråkigt haha..

    Ni andra? Vad har ni för symtom? Hur ser flytningarna ut och är det någon som vågat testa än?

  • Anonym (Morticia91)
    mammaatillen skrev 2024-04-14 08:23:24 följande:

    Nathaliej97: Tack! Jag håller tummarna för dig och alla er andra också! När jag har ÄL-flytningar så brukar det oftast bara vara under 1 dag, men det skiljer sig ibland från månad till månad. Vet att jag någon gång inte fick såna flytningar alls men jag fick ändå min mens så ägglossning måste ju ha skett ;)

    Anonym (fundersam): Förstår dig precis, det är inte alls roligt med den där ovissheten! Har du någon app du kan använda dig av? Kanske får du bättre koll på din cykel om du loggar mens och ägglossning? Jag använder mig av appen FLO, sen finns naturalcycles också, men jag använder inte den då jag testat att tempa förut och mådde inte alls bra av det pga stress. Men det är många som älskar naturalcycles! Jag hade också älskat det som preventinmedel men inte för att just bli gravid ☺️


    Idag är jag på CD27, ÄL+9, BIM-4! Tyvärr har jag noll symtom på varken graviditet eller mens. Så slösa mitt sista graviditetstest har jag en känsla av att jag inte kommer behöva göra denna månad. Innan mens brukar jag ha torra eller väldigt kompakta flytningar, nu har jag NOLL flytningar, helt snustorrt 😂 och vid graviditet har man ökade krämiga vita flytningar?

    Sen har jag alltid innan mens: PMS humör, illamående, molande värk i tjejmagen och extremt ömma och svullna bröst. Precis såna vanliga graviditets symtom så det är varje månad lite spännande åtminstone att känna nånting, men denna månad har jag som sagt noll symtom. Inga alls! Så tråkigt haha..

    Ni andra? Vad har ni för symtom? Hur ser flytningarna ut och är det någon som vågat testa än?


    Jag är på äl +8 och bim -6. Tog ett testa tidigt i morse som var negativt vilket var väntat. Svårt att låta bli att testa fast det är för tidigt haha.
    Har inga symptom alls. Blir en spännande vecka för oss 🙂
  • nathaliej97
    Naniismamma skrev 2024-04-14 08:14:14 följande:
    Ellerhur, den kan sluta lura än tkr jag, ska sitta på flyg om 2 veckor också så hoppas verkligen den kommer innan om den nu ska komma eller efter för jag vill inte ha mens på flyget 😭

    Hur går det för dig ? 
    Åh jag förstår det. Du hinner inte ha ÄL en gång till innan du åker tillbaka hem heller? När ses ni nästa gång och hur känns det att eventuellt behöva pausa allt tills dess? 

    Jag väntar på positivt ägglossningstest. Borde vara nu i början/ mitten av veckan som kommer. Vill bara att ägglossningen ska vara förbi så att man kan känna ?nu har vi gjort det vi kan?. Sen börjar nästa jobbiga nedräkning men det får jag ta då haha. 
  • nathaliej97
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-04-14 06:30:36 följande:

    Hej :) Jag har varit med och läst i den här tråden ett tag nu och gjorde för ett tag sen en ansats till att skriva, men så strulade datorn så det blev inget. Men nu så!

    För några veckor sedan gav sambon okej till ett tredje barn och tanken var att börja försöka strax innan sommaren. Nu sitter jag dock här och tycker det var väldigt länge sedan jag hade mens... De två tidigare barnen blev till snabbt; en olycka och en på första försöket men då var jag också mycket yngre än vad jag är nu. 

    Har haft ömma bröst på ett helt annat sätt än vad jag brukar få innan mens och igår tappade jag humöret helt och hållet utan anledning, det brukar jag inte göra.

    Sedan sambon gav ok till det tredje barnet har det legats oskyddat en gång för typ två veckor sen, men inte i syfte att göra barn, eftersom jag var helt övertygad om att jag skulle få mens vilken dag som helst då. Jag har faktiskt ingen aning om när BIM är och börjar nästan fundera på om jag glömt att jag haft mens någon gång under mars... 

    Har i alla fall gjort flera graviditetstester som varit tok-blanka och undrar om jag kan behöva vänta länge innan jag testar igen. Ett alternativ till graviditet tänker jag är stress, då det har varit väldigt mycket på jobbet en längre period. Ovissheten är det som är värst! 


    Hej, vad roligt att du skriver ett inlägg och kanske vill följas åt. Grattis till att sambon godkänner ett tredje barn, hur gamla är de andra barnen? 

    Rekommenderar också att du ordnar en app där du loggar information kring mens. Tar du ägglossningstest så logga det med (då kan du själv lägga in vilken dag du faktiskt hade ägglossning) annars gör appen en uppskattning på när du hör ha ägglossning utifrån din mens och cykel. Kan ta någon/ några månader för den att anpassa sig rätt under tiden den samlar information men tycker det funkar bra så slipper man komma ihåg allt i huvudet! 


    Jag använder oftast ?P tracker? men har senaste tiden börjat med flo och kör båda. 


    Kommer inte mensen igång så boka en tid hos en gynekolog tänker jag bara för säkerhets skull. Dem kan ju också säkerställa att det inte är någon graviditet eller något annat som orsakat utebliven mens.

  • Naniismamma
    nathaliej97 skrev 2024-04-14 08:53:41 följande:
    Åh jag förstår det. Du hinner inte ha ÄL en gång till innan du åker tillbaka hem heller? När ses ni nästa gång och hur känns det att eventuellt behöva pausa allt tills dess? 

    Jag väntar på positivt ägglossningstest. Borde vara nu i början/ mitten av veckan som kommer. Vill bara att ägglossningen ska vara förbi så att man kan känna ?nu har vi gjort det vi kan?. Sen börjar nästa jobbiga nedräkning men det får jag ta då haha. 
    Beror lite på om mensen ens kommer igång 😅 men ska ha sex varannan dag tills jag åker den 27e så får man bara hoppas. 
    Det känns väldigt surt tyvärr :( men måste , hade jag inte haft kontraktet för att jobba fram tills slutet av augusti så hade jag inte velat åka tillbaka. 

    Ååh okej, haha jaa förstår dig!! Det är alltid en jobbig nedräkning känns det som haha 😂 hoppas på att det tar sig nu för oss alla :D
  • Macbookpro

    Hej! 


    tog ett negativt testa tidigt för 6 dagar sedan. det var blankt. 


    nu har mensen inte kommit än och jag börjar fundera på om jag ska ta ett till test. är inne på cykeldag 30 nu. har normalt sett en 27 dagars cykel där det aldrig Har varit längre än 28 dagar. 


    är så nervös över att ta ett test. kanske ska vänta tills Ikväll i alla fall. 

  • nathaliej97
    Macbookpro skrev 2024-04-14 11:00:52 följande:

    Hej! 


    tog ett negativt testa tidigt för 6 dagar sedan. det var blankt. 


    nu har mensen inte kommit än och jag börjar fundera på om jag ska ta ett till test. är inne på cykeldag 30 nu. har normalt sett en 27 dagars cykel där det aldrig Har varit längre än 28 dagar. 


    är så nervös över att ta ett test. kanske ska vänta tills Ikväll i alla fall. 


    Tycker du ska testa dig! 😊 håller tummarna. 
  • Heybae

    ÄL+11 idag, mensen är beräknad imorgon.
    Såhär ser min temp kurva ut och mitt graviditetstest (inte morgonurin),  vet inte om jag anar en skugga eller jag inbillar mig? 



    Oj så dålig kvalite det blir.

Svar på tråden BIM april 2024