• Svar på tråden BIM april 2024
  • Lusse88

    Detta är den första aprilgruppen, men det finns en till aprilgrupp nu, då det inte gick att trycka i att vara anonym i denna. I den andra går det att vara anonym. Om ni vill så hoppar vi över till den. Den heter samma som denna. Hittade ingen funktion att ändra så att man kunde vara anonym här så fick starta en helt ny. (Fick en förfrågan på meddelande om att vara anonym)

  • Lusse88

    Skrev till admin för Familjeliv om hur man ändrar det i denna så vi får se vad jag får för svar. Om inte nån här vet?

  • Dilys
    Amilis skrev 2024-03-14 14:55:48 följande:

    Hej!
    Alltså jag blir väldigt förvirrad över äl-testen. 
    Har både CB digital och stickor från testlagret.
    Mensens sista dag var i lördags och började då med äl-test från söndag. Stickorna har visat svaga test och CB har endast visat ringar. Igårkväll fick jag en glad gubbe på digitala (ej blinkande) men äl-stickorna visade ingen stegring. Jag provade därför med ett nytt digitalt igårkväll Med samma urin som visade rund ring. Idag har det digitala också visat rund ring och ingen stegring på stickor. Vilket är det jag ska tro på? 
    Jag brukar ju oftast få äl på cd 14 eller 15, men nu visade ju det digitala positivt redan igårkväll (cd 10)?
    Jag känner Inga tecken på att äl är påväg och har heller inte något äl-sekret..
    Om det nu är så att det digitala som jag tog igårkväll stämmer som blev positivt, är det då försent imorgonkväll (fredagkväll)? Sambon jobbar nämligen borta måndag till fredag.. :( 
    Jag som trodde att jag skulle kunna lita på min app och att jag skulle få äl på söndag..
    Långt inlägg men jag blev så förvirrad av de olika resultaten på testen!!


    Jag hade gått på hur det känns i kroppen framför allt men samtidigt fortsatt testa och se om det blir en peak på testlagrets. Kanske något är fel på det digitala testet om du fått så olika resultat med samma urinprov? Om sambon är borta på jobb så är det bara att köra så mycket ni kan när han är hemma tänker jag, eller finns det möjlighet att du skulle åkt till honom ifall ägglossningen verkar komma när han är borta?
  • Lusse88

    Vi kör på varannan dag metoden denna gång och skulle skita i testerna egentligen, MEN jag har tester kvar hemma och idag på CD12 har jag haft känningar i höger äggstock samt lite molande i livmodern. Vi låg i förrgår, så det är dags idag. Tog ett test och fick blinkande smiley nyss på ClearBlue lila ägglossningstest. Så ägglossning är nog på gång. :) Spännande :) Kanske blir min BIM i mars ändå. Får se när den är över. Slutet av mars/början på april gissar jag.

  • Lusse88

    Bebissugen91: Vi har också ett fertilitetsglidmedel, det heter Babystart Fertilsafe PLUS :) Har dock ej använt det så mycket då det blir rätt vått av mig själv ändå :) Men man kanske skulle använda det ändå... hmm...

  • Lusse88

    Nathaliej97: Ja, vi försöker med första barnet. Ni då?

    Femte försöket nu. Blev inget i okt, nov, dec, jan, feb, och nu är det mars ju...Verkar ha äl denna helgen, så vi kör på. Blir nog varje dag i helgen. Men man börjar ju tro att nåt är fel. Vi har legat oskyddat lääänge och har aldrig blivit gravid. Men har positiva ältester varje månad. Med älsymtom. Märkligt.

  • Elianis98

    Idag fick jag blinkande glad gubbe på cb lila äl-test :) vi har kört på varannan dag sedan min mens tog slut den 7 mars. I onsdags och torsdags blev det då två dagar i rad och nu funderar vi på att kanske köra varje dag tills äl. 

    Nånting skumt hände mig dock idag, jag har haft som mensvärk till och från under dagen och mellanblödningar: Det är för tidigt för att det ska kunna vara tecken på ägglossning. Är sjukt rädd att det ska bero på nåt annat. Vi hade sex igår och det var ju inte direkt så att vi körde för hårt heller? har aldrig haft så förut, så man blir ju lite orolig. Allt ska hända en helt plötsligt när man försöker bli gravid:(

  • Lusse88
    Elianis98 skrev 2024-03-15 19:35:38 följande:

    Idag fick jag blinkande glad gubbe på cb lila äl-test :) vi har kört på varannan dag sedan min mens tog slut den 7 mars. I onsdags och torsdags blev det då två dagar i rad och nu funderar vi på att kanske köra varje dag tills äl. 

    Nånting skumt hände mig dock idag, jag har haft som mensvärk till och från under dagen och mellanblödningar: Det är för tidigt för att det ska kunna vara tecken på ägglossning. Är sjukt rädd att det ska bero på nåt annat. Vi hade sex igår och det var ju inte direkt så att vi körde för hårt heller? har aldrig haft så förut, så man blir ju lite orolig. Allt ska hända en helt plötsligt när man försöker bli gravid:(


    Men vad likt mig detta låter! Har också kört varannan sen mensens slut och fick blinkande smiley idag. Fick häromdagen också en mellanblödning med mensvärk. Aldrig hänt innan. Vad fan var det liksom? 😅
  • Elianis98
    Lusse88 skrev 2024-03-15 19:50:25 följande:
    Men vad likt mig detta låter! Har också kört varannan sen mensens slut och fick blinkande smiley idag. Fick häromdagen också en mellanblödning med mensvärk. Aldrig hänt innan. Vad fan var det liksom? 😅
    Ojj ja det var väldigt likt då, så sjukt!! Men försvann det sen efter en dag eller hur länge varade det?

    asså det är verkligen skumt detta. Jag googlade om det och ångrar verkligen att jag gjorde det😭 får hoppas att det kanske bara är en liten skada från samlaget, typ att man inte varit tillräckligt blöt eller eller nåt sånt. 
  • Lusse88
    Elianis98 skrev 2024-03-15 20:09:34 följande:
    Ojj ja det var väldigt likt då, så sjukt!! Men försvann det sen efter en dag eller hur länge varade det?

    asså det är verkligen skumt detta. Jag googlade om det och ångrar verkligen att jag gjorde det😭 får hoppas att det kanske bara är en liten skada från samlaget, typ att man inte varit tillräckligt blöt eller eller nåt sånt. 
    Ja, det försvann efter typ en dag. Ingen aning om varför det kom, för mensen var ju slut... nåja. Tänker inte grubbla på det mer. Ser fram emot helgens (förmodligen) ägglossning nu :) Du fick väl också blinkande idag? Så vi ligger nog rätt lika till :) 
  • nathaliej97

    Lusse88: Det är mitt och sambons första gemensamma barn, men mitt tredje. Vi har blivit gravida två gånger tidigare på spiral, men nu när vi är redo så verkar det istället ta lite tid. Så frustrerande! Men jag är lite äldre nu sen sist, och har också gått upp en del i vikt om det nu kan ha stor betydelse.. 


    Jag har fortfarande mens, dag 8.. men enligt uträkning ägglossning på tisdag. Tänkte börja ta ägglossningstest från imorgon. 


    Har ni kollat spermakvaliten? Har för mig att det finns test man beställer hem själva som funkar snabbt och smidigt.

    Håller verkligen verkligen tummarna att det är våran tur nu. Tänk om vi alla får en liten jul-bebis <3

  • Lusse88
    nathaliej97 skrev 2024-03-15 22:11:52 följande:

    Lusse88: Det är mitt och sambons första gemensamma barn, men mitt tredje. Vi har blivit gravida två gånger tidigare på spiral, men nu när vi är redo så verkar det istället ta lite tid. Så frustrerande! Men jag är lite äldre nu sen sist, och har också gått upp en del i vikt om det nu kan ha stor betydelse.. 


    Jag har fortfarande mens, dag 8.. men enligt uträkning ägglossning på tisdag. Tänkte börja ta ägglossningstest från imorgon. 


    Har ni kollat spermakvaliten? Har för mig att det finns test man beställer hem själva som funkar snabbt och smidigt.

    Håller verkligen verkligen tummarna att det är våran tur nu. Tänk om vi alla får en liten jul-bebis <3


    Så tråkigt när det tar tid :( Jag är på CD12 nu och fick som sagt blinkande smiley idag. Så ägglossning borde ju vara snart. Vi har fått till det varannan dag sen mensens slut. Senast nu idag.

    Nej det har vi ej gjort, visste inte att det finns tester man kan göra det med hemma :O Verkligen nåt vi ska kolla upp! Tack för tipset! 

    Jaa, en december bebis. Bästa julklappen ever hade det varit ❤
  • Lusse88

    Hoppa gärna över till den andra april-gruppen jag har startat, då denna inte tillåter anonyma svar. Och anonyma användare ska såklart också få vara med <3 Jag går över där nu. Gör det ni med! Kram på er! <3

  • Naniismamma

    Hello allihopa, har varit en del sjuk så inte varit aktiv här nu , hur går det för er alla?

    Vi har lyckats pricka alla fertila dagar och innan och nu är det efter.. den 22-24e hade jag äggvite flytningar. Ska försöka köra nu några dagar extra utifall att.. men blir helt slut efteråt då jag inte är helt frisk än xD 
    Nu blir de bara väntan till BIM också ...urgh...jag försöker manifesta en lyckad månad nu och hoppas på ett plus snart, för oss alla :)

  • Lusse88
    Naniismamma skrev 2024-03-25 16:25:58 följande:

    Hello allihopa, har varit en del sjuk så inte varit aktiv här nu , hur går det för er alla?

    Vi har lyckats pricka alla fertila dagar och innan och nu är det efter.. den 22-24e hade jag äggvite flytningar. Ska försöka köra nu några dagar extra utifall att.. men blir helt slut efteråt då jag inte är helt frisk än xD 
    Nu blir de bara väntan till BIM också ...urgh...jag försöker manifesta en lyckad månad nu och hoppas på ett plus snart, för oss alla :)


    Hoppa gärna över till den andra april-gruppen jag har startat, då denna inte tillåter anonyma svar. Och anonyma användare ska såklart också få vara med <3 Vi har gått över där nu. Gör det du med! :)
Svar på tråden BIM april 2024