• Svar på tråden BIM april 2024
  • Rosen3

    Hoppar in här med, inget plus i förra tråden tyvärr. Haft fyra missfall så känner att det borde vara dags nu. 2,5 år lång resa. 


    Håller tummarna för er andra med!

    1/4 Elianis98, första barnet, tredje försöket.
    2/4 Nathaliej97, tredje barnet, tredje försöket. 
    6/4: Naniismamma, 5e barnet (1a
    gemensamma), tredje försöket.
    6/4: Rosen3, första barnet, 6e försöket (efter senaste missfall).
    7/4: Lusse88, första barnet, femte försöket.
    8/4, bebissugen91, första barnet, 8e försöket

  • Lusse88

    Naniismamma: Då hoppas vi ni lyckas nu :)

    Rosen3: Tråkigt och jobbigt :( Lycka till nu!

    Jag har fortfarande mens. :( Himla drygt.

  • nathaliej97

    Vill bara att min mens ska vara över nu. Känns verkligen som man lever i två veckors - shift på något sätt. Tycker inte om känslan jag hamnat i att allt kretsar kring att plussa.


    Beställa ågglossningstest, testa sig konstant för att se stegringen, pricka ÄL och dessutom få till mys några gånger runt omkring det. Direkt efter börja nedräkningen till bim. Leta efter symptom varje dag, börja testa med gravtest innan man ens kan plussa och sen otåligt vänta. Kolla på datumet 11 gånger / dag och inse att klockan knappt rört sig något alls 😅

    försöker verkligen att inte fastna i det, men så svårt. 


    Tänk vilken mysig månad att få en liten lagom till julafton, nu hoppas jag verkligen på plus för oss! 


    Är nervös och känner verkligen med dig Nannis också (hoppas jag inte skriver fel nu?) som har din kille i Australien och har begränsad tid med att försöka. Eller du kanske är kvar i mars-gruppen än sålänge, håller mina tummar lite extra för dig!

  • Lusse88
    nathaliej97 skrev 2024-03-10 20:40:02 följande:

    Vill bara att min mens ska vara över nu. Känns verkligen som man lever i två veckors - shift på något sätt. Tycker inte om känslan jag hamnat i att allt kretsar kring att plussa.


    Beställa ågglossningstest, testa sig konstant för att se stegringen, pricka ÄL och dessutom få till mys några gånger runt omkring det. Direkt efter börja nedräkningen till bim. Leta efter symptom varje dag, börja testa med gravtest innan man ens kan plussa och sen otåligt vänta. Kolla på datumet 11 gånger / dag och inse att klockan knappt rört sig något alls 😅

    försöker verkligen att inte fastna i det, men så svårt. 


    Tänk vilken mysig månad att få en liten lagom till julafton, nu hoppas jag verkligen på plus för oss! 


    Är nervös och känner verkligen med dig Nannis också (hoppas jag inte skriver fel nu?) som har din kille i Australien och har begränsad tid med att försöka. Eller du kanske är kvar i mars-gruppen än sålänge, håller mina tummar lite extra för dig!


    Håller med dig fullständigt. Två veckors intervaller hela tiden. Nu femte månaden av aktivt försök alltså. Börjar bli jobbigt. Och jag är testnarkoman. Ska försöka dra ner på testandet nu, och köra varannan dag metoden (sex varannan dag när mensen är över) tills man verkligen vet att ägglossningen är över. Alltså inte vänta in positiva ägglossningstest, utan köra på direkt mensen är över, minst varannan dag, så att man alltid har levande spermier i sig. Läste att många som gjort så fick sitt efterlängtade plus <3
  • nathaliej97

    Det lät som en bra idé, ska också försöka köra på det!

    Gör ni något annat? Munkpeppar eller så? Jag har inte börjat testa sånt än. 

  • Lusse88
    nathaliej97 skrev 2024-03-11 12:31:58 följande:

    Det lät som en bra idé, ska också försöka köra på det!

    Gör ni något annat? Munkpeppar eller så? Jag har inte börjat testa sånt än. 


    Testade rosenrot, inget plus. Nu blir det bara varannan dag och inga tillskott. Min kropp funkar ju trots allt. Får ju positiva ägglossningstester varje månad, i samband med symtom :)
  • Lusse88

    Hur går det här inne? :)
    Mensen är äntligen helt över för mig! Nu ska vi köra varannan dag som sagt, på vårt nu femte försök. Vi har ju inte gjort så innan. Vi har väntat in positiva ägglossningstest och kört då. Men det har ju inte funkat. Så nu blir det en ny metod: Varannan dag från nu när mensen är över, helt enkelt. Kanske mer, om vi orkar, hehe. Ska försöka se till att alltid ha levande spermier i mig. Dom lever ju oftast i några dagar och kan vänta på ägget. :) Dock, kommer jag ändå "bekräfta" att ägglossning faktiskt sker, med ägglossningstest. Skillnaden är bara att vi inte blint stirrar och väntar på positiva ägglossningstest. Vi kör redan nu :) Hoppaaaaas :) BIM blir nån gång i början av april tror jag :) 

  • bebissugen91
    Lusse88 skrev 2024-03-12 10:24:30 följande:

    Hur går det här inne? :)
    Mensen är äntligen helt över för mig! Nu ska vi köra varannan dag som sagt, på vårt nu femte försök. Vi har ju inte gjort så innan. Vi har väntat in positiva ägglossningstest och kört då. Men det har ju inte funkat. Så nu blir det en ny metod: Varannan dag från nu när mensen är över, helt enkelt. Kanske mer, om vi orkar, hehe. Ska försöka se till att alltid ha levande spermier i mig. Dom lever ju oftast i några dagar och kan vänta på ägget. :) Dock, kommer jag ändå "bekräfta" att ägglossning faktiskt sker, med ägglossningstest. Skillnaden är bara att vi inte blint stirrar och väntar på positiva ägglossningstest. Vi kör redan nu :) Hoppaaaaas :) BIM blir nån gång i början av april tror jag :) 


    Hur har ni gjort innan? Har ni kört varje dag eller vara vid pos ältest? 
    Min mens börjar idag eller imorgon😊 kommer fortsätta med munkpeppar och testa fertilitetsglidmedlet preeseed tror jag 😊 jag upplever inte riktigt de där sekretet alla pratar om så hoppas det kan hjälpa till på traven. 8e försöket nu...
  • bebissugen91

    Vill också försöka varannan dag men ibland har jag äl redan dag 11-12 så vi har alltid kört varje dag efter mensen slutar. Rädd för att missa dagen innan och äl dagen. När jag vet att äl närmar sig så testar jag flera gånger om dagen 😂 jag är ältest junkie!!! Inte så mycket gravtester konstigt nog 

  • Lusse88
    bebissugen91 skrev 2024-03-12 11:38:30 följande:

    Vill också försöka varannan dag men ibland har jag äl redan dag 11-12 så vi har alltid kört varje dag efter mensen slutar. Rädd för att missa dagen innan och äl dagen. När jag vet att äl närmar sig så testar jag flera gånger om dagen 😂 jag är ältest junkie!!! Inte så mycket gravtester konstigt nog 


    Vi har inte haft tillräckligt med sex innan äl tror jag. Utan väntat in positiva ägglossningstester. Och då legat. Men det kan ju vara så då att spermierna inte hinner fram innan ägget dör (det lever bara i typ två dagar). Så vi kör helt enkelt igång idag, nu när mensen är över. Väntar inte på positiva ägglossningstester :)
Svar på tråden BIM april 2024