• genovamii

    Någon mer som har BF i november?

    Jag har precis plussat och undrar om det finnas någon mer som har beräknad förlossning i ca oktober/november? Som skulle vilja dela med sig och följa resan tillsammans? Glad

  • Svar på tråden Någon mer som har BF i november?
  • Qwalite
    ems1991 skrev 2024-04-23 21:23:46 följande:
    Skönt att bebis mår bra. I min förra graviditet hade jag också en blödning så vi åkte in och då mådde bebis också bra. Dock hade jag då ingen smärta i mage eller rygg
    Smärtan är nu helt borta? varken läkare eller bm kunde ge något svar vad det kunde bero på att jag fick så ont, precis som det känns när man får missfall? trodde verkligen det var kört, men nu är allt som vanligt igen! Mycket ska man behöva uppleva som gravid?
  • Severes

    Hur funkar det för er andra att jobba? Jag har alltid tidigare haft hög arbetskapacitet, men sedan jag blev gravid känns det som att jag sitter och dagdrömmer om jag inte har en exakt uppgift framför mig. . . 

  • Sauwna

    Alla ni som peppade mig! TACK!
    Har nu varit på ultraljud som bekräftade att jag bara var för tidigt ute sist då de ej såg mer än hinnsäcken med gulesäck! Igår- endast en vecka senare 6+3 såg vi en liten liten en med fladdrande hjärta ❤️ fantastiskt! Så nu kan även jag dela med mig av en solskenshistoria som läkaren i princip utdömde för bara en vecka sedan. ????🏽????🏽????🏽

  • Anonym (smt)
    Severes skrev 2024-04-24 15:03:02 följande:

    Hur funkar det för er andra att jobba? Jag har alltid tidigare haft hög arbetskapacitet, men sedan jag blev gravid känns det som att jag sitter och dagdrömmer om jag inte har en exakt uppgift framför mig. . . 


    Är väldigt trött hela tiden. Har fått gått ned i tid och jobba deltid på jobbet för pallar inte heltid. Efter en dag på jobbet kan jag när jag kommer hem gå och lägga mig kl.17 och sova för natten. Helt sjukt. Gick in i v.13 idag och hoppas orken kommer tillbaka mer snart. 

  • hallonbaten

    Senaste dagarna har tröttheten kommit ordentligt för mig också. Vaknar innan 06 och är jättepigg. Sen vid 10-tiden så känner jag mig i princip färdig för dagen och vill sova. Igår tog jag 3! tupplurer..

    Jag har också fått svårt att fokusera på jobbet. Förutom tröttheten som stör så rusar ju tankarna kring graviditeten, nästa UL, osv.

    Det känns också som att jag bara sitter och tittar på klockan och väntar på att dagarna ska gå så att jag kommer längre fram i graviditeten. Tiden går såå långsamt.

  • ems1991

    Äntligen fredag och första ultraljudet idag. Allt såg fint ut med bebis och hon beräknade bf till 3 november. Nu känner jag att vi kan gå ut med graviditeten Hjärta

  • hallonbaten

    Ni som har gjort ultraljud, har dem spelat upp eller mätt hjärtslagen på bebis? Det har inte gjorts på mig vilket jag blev förvånad över. Jag läser en del i utländska forum och det verkar vara standard i många andra länder att mäta hjärtslagen från väldigt tidigt i graviditeten.

  • Severes

    Jag har gjort tre UL och de har mätt och spelat upp hjärtljud på alla UL. Senast nu i vecka 14 var det 150/min. Vad mycket de kunde visa på UL i vecka 14, vi gick verkligen igenom från topp till tå. Häftigt! 

  • Anonym (Cs)
    hallonbaten skrev 2024-05-01 07:48:40 följande:

    Ni som har gjort ultraljud, har dem spelat upp eller mätt hjärtslagen på bebis? Det har inte gjorts på mig vilket jag blev förvånad över. Jag läser en del i utländska forum och det verkar vara standard i många andra länder att mäta hjärtslagen från väldigt tidigt i graviditeten.


    För oss har de inte gjort på de tre ultraljud vi gjort fram till v14. Frågade och de sa att det behövs starkare ultraljud för att höra det och de appraterna användes inte tidigt. Men de har nog mätt hastigheten för oss, då de sagt att den ligger inom normalt men de har inte gett oss någon siffra. Förmodliten för att man ska låta bli att googla själv 😅
    Vi ska få höra vår efter v20
  • Kashmira

    Jag gjorde VUL i vecka 8 (7+3) och fick höra hjärtljud!! Har bara haft trötthet som symptom och sovit och sovit. Men sen för cirka 1-2 veckor (i början på veckan 10) sedan så försvann alla symptom helt, känner mig helt som vanligt. Känns såklart superläskigt att allt bara försvann sådär och hjärnspöken kommer och gör mig galen. Är KUB först om 2 veckor (när jag är 12+6). Längtar så mycket för jag vågar inte alls tro att jag är gravid eftersom jag inte känner nått speciellt.

    Facebook-grupp tycker jag låter toppen! Så skönt att kunna dela tankar och känslor med andra som är i samma sits!

  • Minimano

    Hade min KUB idag och nu kan man andas ut. Min BF flyttades dock från 8de till 5te så vem vet kanske det blir inte ens en november bebis kanske det blir en oktober bebis 🤣 

    Allt såg bra ut och fick fina bilder och videos. Liknar sitt syskon från sin KUB. Hon var jätte noga och tog sin tid kändes jätte bra. Hon mätte allt från kroppsdelar till organ rygg huvud kollade att alla kroppsdelar var där det hon kollaee med hjärtat var att det slog och att den hade 2 klaffar och bra blodcirkulation. Hon nämnde inget om hur många slag men jag tror dem säkert kollar att den slår i normal takt då hon kollade på hjärtat en stund. hon kollade ansiktsdrag, hon kollade hjärnan, ryggen magsäcken asså verkligen allt och sedan mina hormonvärden. Så för er som undrar hur det kan gå då till så Tycker jag att detta var en bra KUB. 
    Hon kollade även hur bebisen rörde sig, den sov när vi började så vi fick väcka den. Händerna Och fötternas rörelse hållning på huvudet osv. 


    Lycka till med era kuber ❤️ i juni får vi veta kön!!!!! så kul!

  • Nilla12345

    Kub gjordes för en vecka sedan och vi fick lägsta risk och allt såg toppen ut, så skönt! En livlig liten bebis är det 😅
    Är det någon som har börjat få mage så det syns? 😊

  • A13xandra13

    Jag var också på KUB i tisdags och allt såg bra ut, fick också lpg sannolikhet för kromosomavvikelser 😊 så skönt att man kan slappna av lite dyrt att man sett att bebisen lever och mår bra därinne. Nu kan man också gå ut med graviditeten lite mer offentligt på jobbet känner jag. Har haft lite svårt att dölja magen då den börjat puts ut ett bra tag nu, har varit gravid innan och förra graviditeten syntes inget på magen förrän vecka 19 😅

Svar på tråden Någon mer som har BF i november?