• Svar på tråden BIM mars 2024
  • Anonym (förstabarnet)
    Lusse88 skrev 2024-03-27 16:48:08 följande:
    Ja det är ju den fördelen. Min vi har ingen aning om hur sambons spermier mår. Så om jag har ägglossning nu inom 48 h som det står på förpackningen, så kanske inte dom från igår håller sig levande. Vi har ju ingen aning. Men eftersom jag är 35+ så får vi kolla upp oss nästa månad. Se ifall allt står rätt till med oss. Vore ju skönt att veta. Osäker på om vi kan mer denna månad. Jag kan, men han börjar bli slut...
    Spermier kan hålla sig vid liv upp till 5 dygn inne i kvinnokroppen :) Det är bra att ha sex någon dag innan också just för att säkerställa att spermierna ska hinna simma till äggledaren där ägget blir befruktat. Förstår att det blir påfrestande när man försöker och försöker! Har man sex varannan dag så hinner även nya spermier bli till och då hålls dom även pigga och friska!
  • Lusse88
    Anonym (förstabarnet) skrev 2024-03-27 21:32:10 följande:
    Spermier kan hålla sig vid liv upp till 5 dygn inne i kvinnokroppen :) Det är bra att ha sex någon dag innan också just för att säkerställa att spermierna ska hinna simma till äggledaren där ägget blir befruktat. Förstår att det blir påfrestande när man försöker och försöker! Har man sex varannan dag så hinner även nya spermier bli till och då hålls dom även pigga och friska!
    KAN hålla sig vid liv ja :p Men det kanske är hos unga friska män ^^ Vi är inte så unga och sambon har aldrig gjort nån gravid trots oskyddat. Vi har legat oskyddat i över 7 månader. Inget händer :/
  • Anonym (Femman)

    GRATTIS till er som plussat ❤️

    Själv har jag BIM på fredag och jag är helt inställd på att mensen kommer. Känner mig noll gravid. 

    Enligt min "mensapp" hade jag ägglossning cd14. Idag är jag på cd27. Testade med ett digitalt testa tidigt på cd23 och cd25. Båda var negativa. Så jag är som sagt helt inställd på att det inte tagit sig den här månaden. Den enda möjliga symtomet jg har är molvärk till och från, men misstänker att det beror på att mensen är på gång. 

    Nästa månad kommer jag köra ägglossningstest. Får se om det går bättre då. 

  • Mariiiak94

    Idag kunde jag inte hålla mig, testade med RFSU testa tidigt men såklart var de negativt. Har BIM på söndag. I morse fick jag även lite ljusbruna flytningar men vi får väl se om de är tecken på att mensen är på ingång eller inte!

    Mått illa i 2 dagar som jag inte riktigt kan förklara, kaffe är något jag älskar men nu är de inte alls lika gott (kanske bara är hjärnspöken) och har annars absolut noll gravid symtom eller symtom på mens. Brukar alltid ha ömma bröst innan mensen och en hel del huvudvärk men INGENTING! Jag avskyr verkligen när kroppen ska spela en spratt. Varför kan det inte bara vara Svart eller vitt? Denna väntan som är nu om flytningarna går över till mens eller inte kommer vara olidliga!! 

    Hur kommer ni andra på andra tankar under tiden ni väntar på BIM? Hjärta

  • Lusse88
    Mariiiak94 skrev 2024-03-28 19:34:35 följande:

    Idag kunde jag inte hålla mig, testade med RFSU testa tidigt men såklart var de negativt. Har BIM på söndag. I morse fick jag även lite ljusbruna flytningar men vi får väl se om de är tecken på att mensen är på ingång eller inte!

    Mått illa i 2 dagar som jag inte riktigt kan förklara, kaffe är något jag älskar men nu är de inte alls lika gott (kanske bara är hjärnspöken) och har annars absolut noll gravid symtom eller symtom på mens. Brukar alltid ha ömma bröst innan mensen och en hel del huvudvärk men INGENTING! Jag avskyr verkligen när kroppen ska spela en spratt. Varför kan det inte bara vara Svart eller vitt? Denna väntan som är nu om flytningarna går över till mens eller inte kommer vara olidliga!! 

    Hur kommer ni andra på andra tankar under tiden ni väntar på BIM?  // Hjärta


    Åh det där med andra tankar, det går knappt 😅 Går inte en dag utan att jag tänker och hoppas... Varje månad ❤ Kommer distrahera mig nu några dagar med påskfirande med släkten iallafall, alltid nåt. Skulle inte förvåna mig om nån kommer ut med att dom väntar barn. Har hänt en hel del på sistone. Man är glad för deras skull, men man blir lite ledsen att man inte lyckas själv...
  • Anonym (Femman)

    Och där kom mensen. 

    Hoppar över till april-tråden. 

  • Lusse88
    Anonym (Femman) skrev 2024-03-29 10:57:28 följande:

    Och där kom mensen. 

    Hoppar över till april-tråden. 


    Så trist! :( 
    Men du är välkommen till oss i april-tråden. Vi kämpar alla på 🙂💪
  • Lusse88
    Mariiiak94 skrev 2024-03-30 10:16:51 följande:

    Och där satte min mens igång också.. Bara att fortsätta kämpa och hoppa över till aprilgruppen..


    Tråkigt :( Men välkommen dit så hejar vi på varandra :) ❤ Alla kämpar vi på. :)
  • Båten
    Lusse88 skrev 2024-03-26 15:39:40 följande:
    Tråkigt som fasen :( Min äl verkar utebli denna månad. Himla tråkigt det med... 
    Fy vad trist, hoppas april är er månad. Är väl sist kvar här i gruppen då mensen inte kom på utsatt tiden men idag har det börjat komma lite så nu rasslar det väl på. Dock om man ska tro min app så är ju BIM flyttad fram till mitten av maj nu 😱 och nästa ägglossning är först 2 maj 😱 Har oregelbunden mens så hoppas att detta är en sådan månad då den är kortare än 34 dagar. Hade 42 dagar cykel denna månad. Beräknad 39 dagar. Inget konstigt i sig brukar ligga mellan 30-40 dagar men finns liksom inget mönster att följa. Om det inte funkar nästa ägglossning kommer jag börja med ägglossningstester.  Är bara rädd att det kommer gå åt så mycket och kosta därefter då den är så oregelbunden. 
  • Lollo5863

    Efter två tidiga missfall så har vi försökt i åtta månader sedan sista missfallet och IDAG visade den digitala stickan att jag är gravid. Min cykel brukar vara i 24 dagar. Jag tog test dag 22 och 23, båda var negativa. och idag, som är dag 25 visade det äntligen positivt. 

    Tänk att innan har jag tänkt: nej men jag vill inte ha barn i december, hellre höst eller vår-barn (som om man naivt nog kan välja det?) Och nu hoppas jag verkligen på att det här är tredje gången gillt och att vi nu kommer få oss en decemberbebis.

    Jag kan inte fatta att det är sant och ät samtidigt livrädd att jag som med de andra graviditerna får missfall inom två veckor igen. Någon som varit/ är i liknande sits?

  • Anonym (Hopp)
    Båten skrev 2024-03-30 15:34:38 följande:
    Fy vad trist, hoppas april är er månad. Är väl sist kvar här i gruppen då mensen inte kom på utsatt tiden men idag har det börjat komma lite så nu rasslar det väl på. Dock om man ska tro min app så är ju BIM flyttad fram till mitten av maj nu 😱 och nästa ägglossning är först 2 maj 😱 Har oregelbunden mens så hoppas att detta är en sådan månad då den är kortare än 34 dagar. Hade 42 dagar cykel denna månad. Beräknad 39 dagar. Inget konstigt i sig brukar ligga mellan 30-40 dagar men finns liksom inget mönster att följa. Om det inte funkar nästa ägglossning kommer jag börja med ägglossningstester.  Är bara rädd att det kommer gå åt så mycket och kosta därefter då den är så oregelbunden. 
    Man behöver inte bli ruinerad på ägglossningstest, finns superbra billiga 100 pack på amazon från easy at home 😊 
  • Anonym (Alicia)
    Anonym (Hopp) skrev 2024-03-30 17:19:36 följande:
    Man behöver inte bli ruinerad på ägglossningstest, finns superbra billiga 100 pack på amazon från easy at home 😊 
    Rekommenderar också dom! Funkar jättebra med Premom appen också 👍🏼
  • Anonym (Femman)
    Lusse88 skrev 2024-03-29 23:29:51 följande:
    Så trist! :( 
    Men du är välkommen till oss i april-tråden. Vi kämpar alla på 🙂💪
    Tack ❤️
  • Båten
    Anonym (Hopp) skrev 2024-03-30 17:19:36 följande:
    Man behöver inte bli ruinerad på ägglossningstest, finns superbra billiga 100 pack på amazon från easy at home 😊 
    Får kolla på det :)
  • Båten
    Lollo5863 skrev 2024-03-30 16:22:08 följande:

    Efter två tidiga missfall så har vi försökt i åtta månader sedan sista missfallet och IDAG visade den digitala stickan att jag är gravid. Min cykel brukar vara i 24 dagar. Jag tog test dag 22 och 23, båda var negativa. och idag, som är dag 25 visade det äntligen positivt. 

    Tänk att innan har jag tänkt: nej men jag vill inte ha barn i december, hellre höst eller vår-barn (som om man naivt nog kan välja det?) Och nu hoppas jag verkligen på att det här är tredje gången gillt och att vi nu kommer få oss en decemberbebis.

    Jag kan inte fatta att det är sant och ät samtidigt livrädd att jag som med de andra graviditerna får missfall inom två veckor igen. Någon som varit/ är i liknande sits?


    Åh grattis :) Håller tummarna att allt går bra för er och att ni får ett litet julmirakel
Svar på tråden BIM mars 2024