• Anonym (Agge)

    Vad tycker ni om dumpen?

    Vad tycker ni om dumpen? Alltså de som fiskar fram pedofiler i sociala medier som börjar prata med personer de tror är barn och sexchattar och bokar sexträffar med dessa och sedan hänger ut de på sociala medier?

    Jag är ju inte för ett skamsamhälle, samtidigt har de plockat fram massa pedofiler från skolor runt om i landet. 


    Vad tänker ni andra? 

  • Svar på tråden Vad tycker ni om dumpen?
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonymisk) skrev 2024-05-04 03:51:00 följande:
    Hebefili är också en form av pedofili. Det är liksom ingen större skillnad på en 12-åring gentemot en 13-14-åring. Och i lagens mening är det fortfarande brott mot barn att äckla sig på en tonåring under 15. Lika vidrigt är det också av dessa äckelpellar. 
    Nej, det stämmer inte, hebefili är inte en form av pedofili, var har du fått det ifrån?
  • Anonym (tulpan)
    Anonym (Anonymisk) skrev 2024-05-04 03:51:00 följande:
    Hebefili är också en form av pedofili. Det är liksom ingen större skillnad på en 12-åring gentemot en 13-14-åring. Och i lagens mening är det fortfarande brott mot barn att äckla sig på en tonåring under 15. Lika vidrigt är det också av dessa äckelpellar. 
    Det är en väldig stor skillnad på en 12-åring och en 14-åring! Det är därför de har den uppdelningen, plus att pedofili är en störning medan hebefili inte är det. Inte för att hebefili är okej på något vis heller, men det är viktigt att hålla isär termerna.
  • Anonym (tulpan)
    Anonym (Anonymisk) skrev 2024-05-04 04:02:00 följande:
    Vad fan har det med saken att göra ens? Att barn våldtar andra barn? 

    Nej dumbulle. Jag tycker inte att kvinnor ska bli ihop med män som våldfört sig på någon. Vare sig om det skedde i det förflutna eller när dessa män var vuxna. 

    Människor som våldtar är störda vider som aldrig någonsin förtjänar en partner.
    Det tros finnas upp till 50 % av de som våldtar som inte är pedofiler. Då menar jag förstås inte barn, utan vuxna! När en vuxen ger sig på ett barn så är det inte alltid handla om att förövaren är pedofil utan det kan handla om makt och ren sadism. Vem som helst kan vara en våldtäktsman, man vet aldrig.
  • Anonym (JK)
    Anonym (tulpan) skrev 2024-05-04 11:37:18 följande:
    Det är en väldig stor skillnad på en 12-åring och en 14-åring! Det är därför de har den uppdelningen, plus att pedofili är en störning medan hebefili inte är det. Inte för att hebefili är okej på något vis heller, men det är viktigt att hålla isär termerna.
    Nej det är inte väldigt stor skillnad, barn utvecklas också olika. En 14-åring är ett barn. 
  • Anonym (tulpan)
    Anonym (JK) skrev 2024-05-04 11:55:41 följande:
    Nej det är inte väldigt stor skillnad, barn utvecklas också olika. En 14-åring är ett barn. 
    Ja det klart det är ett barn. En 17-åring är också ett barn. Men det är stor skillnad på 12 -och 14-åringar. Det har du väl själv upplevt när du gick i grundskolan? Sen finns det så klart några som utvecklas snabbare än andra, men man får ju utgå från genomsnittet.
  • Anonym (JK)
    Anonym (tulpan) skrev 2024-05-04 13:36:25 följande:
    Ja det klart det är ett barn. En 17-åring är också ett barn. Men det är stor skillnad på 12 -och 14-åringar. Det har du väl själv upplevt när du gick i grundskolan? Sen finns det så klart några som utvecklas snabbare än andra, men man får ju utgå från genomsnittet.

    Hade jag fått bestämma hade det gärna fått vara olagligt för en vuxen att ha sex med en 17-åring också som det är i flera andra länder. Men under 15 är olagligt. Att ha sex med en 14-åring är olagligt. Jättestor skillnad skulle jag nog inte säga att det är. Jag fick mens när jag var 12.. blev av med oskulden när jag var 15. Ingen extrem skillnad mellan 12 och 14. 
    Att du ens tänker så känns ganska obehagligt.. Att det är mer ok att utsätta en 14-åring för övergrepp än en 12-åring ..Jag är själv mamma till en tonårsdotter och en i skolåldern och blir ännu mer tacksam för att Dumpen finns när jag läser den här tråden.. usch. 

  • Anonym (tulpan)
    Anonym (JK) skrev 2024-05-04 22:54:16 följande:

    Hade jag fått bestämma hade det gärna fått vara olagligt för en vuxen att ha sex med en 17-åring också som det är i flera andra länder. Men under 15 är olagligt. Att ha sex med en 14-åring är olagligt. Jättestor skillnad skulle jag nog inte säga att det är. Jag fick mens när jag var 12.. blev av med oskulden när jag var 15. Ingen extrem skillnad mellan 12 och 14. 
    Att du ens tänker så känns ganska obehagligt.. Att det är mer ok att utsätta en 14-åring för övergrepp än en 12-åring ..Jag är själv mamma till en tonårsdotter och en i skolåldern och blir ännu mer tacksam för att Dumpen finns när jag läser den här tråden.. usch. 


    "Att det är mer ok att utsätta en 14-åring för övergrepp än en 12-åring "
    Aldrig har jag sagt att det är mer eller mindre ok med övergrepp. Det är också märkligt att du tycker det ska vara olagligt för en 17-åring att ha sex med en vuxen. Tänker du samma där att det är ingen större skillnad på en 12-åring och en 17-åring?
  • Anonym (Anonymisk)
    Anonym (tulpan) skrev 2024-05-04 11:44:30 följande:
    Det tros finnas upp till 50 % av de som våldtar som inte är pedofiler. Då menar jag förstås inte barn, utan vuxna! När en vuxen ger sig på ett barn så är det inte alltid handla om att förövaren är pedofil utan det kan handla om makt och ren sadism. Vem som helst kan vara en våldtäktsman, man vet aldrig.
    Ett fullkomligt uselt försök till att försvara pedofiler.

    Nej du, en människa som går igång sexuellt på att våldföra sig på barn har definitivt pedofila drag. I annat fall hade han gett sig på vuxna och inte barn.
  • Anonym (Anonymisk)
    Anonym (tulpan) skrev 2024-05-04 11:37:18 följande:
    Det är en väldig stor skillnad på en 12-åring och en 14-åring! Det är därför de har den uppdelningen, plus att pedofili är en störning medan hebefili inte är det. Inte för att hebefili är okej på något vis heller, men det är viktigt att hålla isär termerna.
    Nej, det är det inte. Hebefili är definitivt en form av pedofili, även om du inte vill erkänna detta av oroväckande skäl. En 14-åring är mycket närmare barndom än vuxenliv, både i utseendet och till förståndet. Nej, det är inte viktigt att hålla isär olika typer av pedofili. Lika vidrigt är det av en vuxen person att grooma en 12-åring som en 14-åring. 
  • Anonym (Anonymisk)
    Anonym (M) skrev 2024-05-04 08:16:03 följande:
    Nej, det stämmer inte, hebefili är inte en form av pedofili, var har du fått det ifrån?
    Jo, det är det. Unga tonåringar är inte vuxna, varken i huvudet eller i kropp. Eller ens enligt lagen.
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonymisk) skrev 2024-05-12 01:50:15 följande:
    Jo, det är det. Unga tonåringar är inte vuxna, varken i huvudet eller i kropp. Eller ens enligt lagen.
    Nej, det stämmer inte att hebefili skulle vara en form av pedofili, så återigen var har du fått det ifrån?  Varför hänvisar du till lagen? Var i lagen står det att hebefili är en form av pedofili? 
  • Anonym (JK)
    Anonym (tulpan) skrev 2024-05-04 23:30:03 följande:
    "Att det är mer ok att utsätta en 14-åring för övergrepp än en 12-åring "
    Aldrig har jag sagt att det är mer eller mindre ok med övergrepp. Det är också märkligt att du tycker det ska vara olagligt för en 17-åring att ha sex med en vuxen. Tänker du samma där att det är ingen större skillnad på en 12-åring och en 17-åring?
     Varför är det märkligt när det ser ut så i flera länder? Ok , jag kan köpa att det inte behöver vara fel att en 18-åring eller 19-åring har sex med en 17-åring men att nån som är 30+ t.ex ligger med en 16-17-åring det många som skulle tycka inte är riktigt ok. Men det är en annan diskussion.

    Ja det är skillnad på en 17-åring och en 12-åring. Och nej det är inte så stor skillnad på en 12-åring och en 14-åring.
    Jag förstår till 100% att du är emot Dumpen. Ingen normal människa skulle sitta och försvara att tända på barn .. ja 15-åringar är barn. 
  • Anonym (tulpan)
    Anonym (Anonymisk) skrev 2024-05-12 01:50:15 följande:
    Jo, det är det. Unga tonåringar är inte vuxna, varken i huvudet eller i kropp. Eller ens enligt lagen.
    Hebefili handlar inte om att tända på vuxna. Men det är skilt från pedofili. Det har man sett på hjärnröntgen att en pedofils hjärna ser lite annorlunda ut, att det är en störning.
Svar på tråden Vad tycker ni om dumpen?