• Anonym (Agge)

    Vad tycker ni om dumpen?

    Vad tycker ni om dumpen? Alltså de som fiskar fram pedofiler i sociala medier som börjar prata med personer de tror är barn och sexchattar och bokar sexträffar med dessa och sedan hänger ut de på sociala medier?

    Jag är ju inte för ett skamsamhälle, samtidigt har de plockat fram massa pedofiler från skolor runt om i landet. 


    Vad tänker ni andra? 

  • Svar på tråden Vad tycker ni om dumpen?
  • FiaLisannnN
    Pixxel skrev 2024-05-02 20:06:46 följande:
    Såklart det är lika illa. Min poäng är att jag tror inga riktiga flickor i 12-14 års åldern hade velat träffa dessa äckliga gubbar i verkligheten.

    I övriga sammanhang så kan man ju såklart kidnappa dom och våldta dom, eller begå övergrepp i andra sammanhang.
    Du har uppenbarligen väldigt dålig koll på de förövare som hängts ut på dumpen. Flera av dem är som sagt dömda för både sexuellt utnyttjande av barn och utnyttjande av barn för sexuell posering.
  • Anonym (d)
    Anonym (tulpan) skrev 2024-05-02 18:18:24 följande:
    Inte för att försvara gäddorna, men är det ens lagligt att hänga ut dem så här? Räknas det inte som förtal? Det kan väl knappast anses som att varna allmänheten för gäddorna, eftersom de sitter anonyma bakom en skärm och när de väl börjar sexchatta med någon så är det ju tydligt att det är en pedofil som vill träffa barn. Då spelar det ju ingen roll om det finns någon varning sen förut. Det jag tänker är att det finns ju för de flesta gäddor inga bevis för att han skulle ge sig på barn utan att ha chattat med dem först.
    ja, hur är det tillåtet att hänga ut oskyldiga på detta sätt?
    avsikten var att träffa en minderårig för umgänge, men den minderårige visade sig vara en vuxen människa och då har inget brott begåtts

    får jag starta en sida där jag hänger ut fortkörare i trafiken? Jag iakktar dem när de kör för fort och söker sedan upp dem i deras hem, allt filmas när jag kontronterar dem med min egna film
    jag avslutar med att lämna en lapp med telefonnummer till en hjälpjour för de som inte kan hålla hastigheten

    är ju ungefär såhär dumpen arbetar
    dumpen är utredare, domare och bödel. Man tar hand om hela kedjan.
    FiaLisannnN skrev 2024-05-02 20:29:00 följande:
    Du har uppenbarligen väldigt dålig koll på de förövare som hängts ut på dumpen. Flera av dem är som sagt dömda för både sexuellt utnyttjande av barn och utnyttjande av barn för sexuell posering.
    det är en väldigt stor variation på gäddorna
    livsfarliga som förgripit sig på småbarn och som sprider porr medan andra är mer gubbsjuka och knäppa som på allvar tror att en 14-åring har något intresse av en 50-åring

  • Anonym (Anonymisk)
    Anonym (d) skrev 2024-05-02 00:57:12 följande:
    Tror du på fullt allvar att alla de som hamnar på dumpen är pedofiler?
    Tidernas dummaste fråga Drömmer Självklart är de pedofiler. Och även troliga förövare. 
  • Anonym (Anonymisk)
    Anonym (tulpan) skrev 2024-05-02 01:29:48 följande:
    På vilket vis är de redan drabbade?
    Ännu en stenkorkad fråga. Vad tror du själv? Vill kvinnor vara ovetandes gifta med pedofiler? Vill barn ovetandes ha en pedofil till pappa?

    Pedofiler ska inte ha barn överhuvudtaget. Med tanke på hur många olika barn en förälder möter under sin tid som just förälder.
  • Anonym (JK)
    Anonym (d) skrev 2024-05-03 00:10:46 följande:
    ja, hur är det tillåtet att hänga ut oskyldiga på detta sätt?
    avsikten var att träffa en minderårig för umgänge, men den minderårige visade sig vara en vuxen människa och då har inget brott begåtts

    får jag starta en sida där jag hänger ut fortkörare i trafiken? Jag iakktar dem när de kör för fort och söker sedan upp dem i deras hem, allt filmas när jag kontronterar dem med min egna film
    jag avslutar med att lämna en lapp med telefonnummer till en hjälpjour för de som inte kan hålla hastigheten

    är ju ungefär såhär dumpen arbetar
    dumpen är utredare, domare och bödel. Man tar hand om hela kedjan.
    FiaLisannnN skrev 2024-05-02 20:29:00 följande:
    Du har uppenbarligen väldigt dålig koll på de förövare som hängts ut på dumpen. Flera av dem är som sagt dömda för både sexuellt utnyttjande av barn och utnyttjande av barn för sexuell posering.
    det är en väldigt stor variation på gäddorna
    livsfarliga som förgripit sig på småbarn och som sprider porr medan andra är mer gubbsjuka och knäppa som på allvar tror att en 14-åring har något intresse av en 50-åring

    Fast man är inte bara gubbsjuk om man är 50 och vill träffa en 14-åring. Någon som är beredd att förgripa sig på en 14-åring är farlig också. Tycker förresten att det är sjukt att det är lagligt i Sverige att en vuxen man har sex med en 15-åring .. men det är en annan diskussion. 

  • Anonym (JK)
    Anonym (Anonymisk) skrev 2024-05-03 04:07:23 följande:
    Ännu en stenkorkad fråga. Vad tror du själv? Vill kvinnor vara ovetandes gifta med pedofiler? Vill barn ovetandes ha en pedofil till pappa?

    Pedofiler ska inte ha barn överhuvudtaget. Med tanke på hur många olika barn en förälder möter under sin tid som just förälder.
    Håller med.  En släkting till mig blev utsatt för övergrepp av en äldre kompis .. vi fick reda på sen att kompisen troligen hade blivit utsatt av sin pappa.. Min släkting mår fortfarande dåligt mer än 20 år senare, han har fått gå i terapi i många år. Känner andra som har blivit utsatta av sina egna föräldrar och av andra vuxna också.. det kan förstöra en persons liv. Hellre få veta att ens pappa eller man är pedofil än att han ska utsätta sina egna barn, barnens kompisar eller barn han träffar på andra sätt. 

    Tycker det är lite läskigt att flera i tråden försvarar pedofiler. Med den logiken borde ju personer som har barn inte få dömas för brott heller , det blir ju också jobbigt för barnen. Det krävs inte mycket för att skaffa barn, ska det vara något som ger personer rätten att begå allvarliga brott? Sjukt hur folk tänker.. 
  • Anonym (tulpan)
    Anonym (Anonymisk) skrev 2024-05-03 04:07:23 följande:
    Ännu en stenkorkad fråga. Vad tror du själv? Vill kvinnor vara ovetandes gifta med pedofiler? Vill barn ovetandes ha en pedofil till pappa?

    Pedofiler ska inte ha barn överhuvudtaget. Med tanke på hur många olika barn en förälder möter under sin tid som just förälder.
    Du får ursäkta, jag är ju lite korkad. Egentligen borde inte kvinnor bli ihop med män överhuvudtaget för det är så många män som våldtar och misshandlar kvinnor.
  • Anonym (tulpan)
    Anonym (Anonymisk) skrev 2024-05-03 04:01:58 följande:
    Tidernas dummaste fråga Drömmer Självklart är de pedofiler. Och även troliga förövare. 
    Och du vet väl att upptill 50 % av de som våldtar barn inte är pedofiler? Tycker du då inte att kvinnor även borde undvika bli tillsammans med män helt och hållet?
  • Bergegardh

    Jag tycker det är jätte bra. Några av dessa män hoppas jag söker hjälp efter detta. Just att lägga ut dem vet jag inte men samtidigt kanske det kan ge någon tonårstjej insikten att denna man jag pratar med är inte bra. 

    Männen borde ju oxå uppleva någon konsekvens av sitt beteende. I detta fall blir det uthägning. 

  • Anonym (tulpan)
    Anonym (Anonymisk) skrev 2024-05-03 04:01:58 följande:
    Tidernas dummaste fråga Drömmer Självklart är de pedofiler. Och även troliga förövare. 
    Att träffa en 14-åring räknas inte som pedofili. Gränsen brukar gå vid 13.
Svar på tråden Vad tycker ni om dumpen?