• mcs1988

    Vad blir det för mat?

     


    Vad äter ni till middag idag? :) 

    (Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

  • Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Anonym (T)

    Idag blir det friterade laxnuggets med ris och sötsur sås.
    imorgon ska vi äta lahmacun, turkisk pizza. Så gott, hela familjen älskar det!

  • klyban

    Coq au vin och smakar fantastiskt Skål


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Yummie)

    Smachburgare med cole-slaw occ strips. Imorgon kassler med ris och creme-fraichesås. Måndag blir det köttfärssås och spaghetti.
    Liiiite planerat efter sonens matlåda till praktiken, haha

  • klyban

    Blide pizza idag och insåg att dit tänker jag inte gå mer ggr.
    För gud vad de har snålat med pizzan, som inte ens nådde kanten på kartongen.
    Och några droppar bearnäs tog dom 15:- för Förvånad


    Men sure, förstår lite snålande måste ske med en såpass stor inflation och accepterat att de snålat lite, men detta var långt över toppen av snålhet.


    Så kommer inte gå dit igen på evigheter, jag misstänker andra kommer ta samma beslut, för detta var bara för löjligt.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Zoom)

    Igår blev det pasta med lövbiff och champinjoner.

    Vete tusan vad jag ska laga idag. 

  • Anonym (Djurvän)
    Djurvän03 skrev 2024-04-24 18:46:56 följande:

    För det första, tråden handlar inte om detta!
    För det andra, ja jag anser mig vara djurvän då jag är väldigt för att djuren ska ha det bra. Jag ger kött till mina katter hör och häpna?? Jag köper enbart svenskt kött där djuren haft det bra.
    För det tredje: Du vet inte om jag ätit vegetarisk kost innan men det av olika anledningar inte fungerat för mig? Att äta kött och vara djurvän är för mig inte motsatser. Men nu handlar inte tråden om mitt nick och/eller levnadsvanor så släpp det nu. 


    Tack för mig.


    Hej fint att du bryr dig om djuren. Det är tyvärr inte så enkelt som att svenska djur har det bra, dock.  Vill du köpa från djur som haft det bra skulle jag rekommendera gårdskött, där tex avlivning ofta sker på plats eller med korta avstånd så att djuren slipper få en panikartat sista tid i livet. Där de får gå ute sommartid lock inte vara stå k trånga utrymmen för att växa till sig. Osv osv. 
  • Björkenli

    Jag åt vattenmelon till "förrätt". 
    Nu potatis i ugn, dvs gå bakad potatis men inte med jättestora potatisar. Tror jag tar pastasås på bara. Är för trött för att laga något ordentligt. 

Svar på tråden Vad blir det för mat?