• mcs1988

    Vad blir det för mat?

     


    Vad äter ni till middag idag? :) 

    (Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

  • Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Anonym (Djurvän)
    Djurvän03 skrev 2024-04-24 18:46:56 följande:

    För det första, tråden handlar inte om detta!
    För det andra, ja jag anser mig vara djurvän då jag är väldigt för att djuren ska ha det bra. Jag ger kött till mina katter hör och häpna?? Jag köper enbart svenskt kött där djuren haft det bra.
    För det tredje: Du vet inte om jag ätit vegetarisk kost innan men det av olika anledningar inte fungerat för mig? Att äta kött och vara djurvän är för mig inte motsatser. Men nu handlar inte tråden om mitt nick och/eller levnadsvanor så släpp det nu. 


    Tack för mig.


    Hej fint att du bryr dig om djuren. Det är tyvärr inte så enkelt som att svenska djur har det bra, dock.  Vill du köpa från djur som haft det bra skulle jag rekommendera gårdskött, där tex avlivning ofta sker på plats eller med korta avstånd så att djuren slipper få en panikartat sista tid i livet. Där de får gå ute sommartid lock inte vara stå k trånga utrymmen för att växa till sig. Osv osv. 
  • Björkenli

    Jag åt vattenmelon till "förrätt". 
    Nu potatis i ugn, dvs gå bakad potatis men inte med jättestora potatisar. Tror jag tar pastasås på bara. Är för trött för att laga något ordentligt. 

  • Anonym (K)
    Anonym (Djurvän) skrev 2024-04-29 18:16:48 följande:
    Hej fint att du bryr dig om djuren. Det är tyvärr inte så enkelt som att svenska djur har det bra, dock.  Vill du köpa från djur som haft det bra skulle jag rekommendera gårdskött, där tex avlivning ofta sker på plats eller med korta avstånd så att djuren slipper få en panikartat sista tid i livet. Där de får gå ute sommartid lock inte vara stå k trånga utrymmen för att växa till sig. Osv osv. 
    Detta är off topic, lämna henne ifred 
  • Anonym (K)
    Djurvän03 skrev 2024-04-30 15:22:28 följande:

    Grillad lax med kokt potatis, gräslök och kall citronsås


    Mums! Särskilt med gräslöken Glad
  • Nandez
    Djurvän03 skrev 2024-04-30 15:23:07 följande:
    Mm det är så gott :)
    Ja, så gott i sin enkelhet
Svar på tråden Vad blir det för mat?