Missmissmiss skrev 2024-04-23 06:53:34 följande:
det är så stressande med att inte få ha en egen plats och ljudnivån. Vår hägsta chef hr gått emot allt vad medarbetarna tycker och det känns som han njuter av att få bestämma. De har minskat frislvårdbidrag, 0 frukt, inget julbord, pga kostnadsbesparingar villet är tråkigt med förståeligt för att spara pengar. Dock var distansarbetet och dess utformning det enda som fanns kvar som var positivt, men nu kontorsnärvaro med 60% istället för 51% som tidigare.
man väljer ju inte när får sina attacker och känner sådan stress att behöva åka in 3 dagar per vecka från och med 1 mars. Har börjat titta efter andra arbeten trots att jag tycker om min tjänst mycket.
Det är chefens chef som beslutar om man kan få mer distansarbete och denna person kommer garanterat inte ha någon förståelse för min migrän känns det som. Men ska lyfta det senare i denna veckan
Har du intyg så att du slipper karensdag när du inte kan jobba? Såg nu att FK betalar, inte AG. Men det är ju ändå ett argument att du kan jobba mer om du får vara hemma.
https://www.forsakringskassan.se/privatperson/sjuk/anstalld/sarskilt-hogriskskydd