• Missmissmiss

    Distansarbete

    Jag arbetar som utredare inom statlig myndighet och haft förmånen att arbeta distans upp till 49% baserat på årsbasis. Nya riktlinjer träder i kraft till hösten där det kommer bli aktuellt med arbete på kontoret 3dagar per vecka. Jag lider av migrän och när det har funnit möjlighet att styra när jag varit inne på kontoret har gjort det  betydligt enklare för mig. Försäker göra allt i min makt för att undvika anfall men inte så lätt och det känns nu stressande att tvingas in varje vecka istället för att kunna sprida ut kontorsdagarna. Någon som har tips på vad jag kan göra för att få möjlighet att inte vara inne på kontoret varje vecka? Något slags medicinskt intyg? 


     


     

  • Svar på tråden Distansarbete
  • Anonym (Ninni)

    Om du har migrän ofta kan du få läkarintyg på att du får slippa första karensdagen, så vitt jag vet iaf.


    Din arbetsgivare kan ju få välja om hen vill att du sjukskriver dig någon dag i veckan utan karensdag eller om hen hellre är lite flexibel vad gäller distansjobb. :) 

  • Missmissmiss

    Jag ska ta upp detta vid samtal. Dock är det chefens chef som beslutar om det finns sk. särskilda skäl. Men absolut, jag ska föra det på tal. 

  • Anonym (Distans)