anonym05swe skrev 2023-11-22 21:58:56 följande:
Så du tror det finns en chans? Jag har liksom trott att hon är "out of my league" då jag aldrig haft ett förhållande
Vi dansade då typ 4 då vi snurrade runt i en ring men så var det en som inte var med på noterna och så kollade verkligen kollade in varandra i ögonen med de 2 andra men främst med den jag pratar med nu. Är helt säker på att hon är en person jag kan lita på. Vi gjorde även roliga saker tillsammans på det eventet i en "poängjakt" också och så skrevsjöng vi tillsammans så vi har någon form av band men vet inte som sagt om hon är intresserad. Om hon är intresserad är jag redo att gå in i ett förhållande i princip direkt tbh (även fast det blir långdistans till en början då det är några timmar bort) så jag är mer rädd för att hon inte tolkade händelserna så allvarligt som jag gjorde eller om hon hade ett annat intryck av mig än jag har av henne från den helgen med organisationen.
Borde jag skicka något personligt eller mer generiskt typ "ska du också x event den x månad y? Var roligt att träffa dig då, vi ses väl där?" Vad låter bäst?
Aldrig varit i ett förhållande tidigare så är liksom alltid nervös när jag ser någon jag vet att jag vill träffa mer av rädsla för att få ett nej igen.
Hur menar du att det vore ett under om jag vågade tilltala henne? Vad borde jag göra nästa gång vi ses? Prata med henne extra mycket och våga öppna mig för henne och inte backa från saker hon frågar typ om det kommer?
Låter dock rimligt att skriva något neutralt för att väcka hennes intresse för hon är den enda personen jag i detta nu kan se mig med. Jag har visserligen en datingapp som jag använder men det är ingen där jag har haft ngt riktigt intressant med alls utan enbart brytt mig om henne egentligen.
Nu måste vi lösa detta problem och få lite struktur på situationen, Anonym05swe. Jag är lite bekymrad över att du använder ord som rädd, nervös, feg och out of my league om dig själv.
Ett problem är att inte veta hur man gör saker. I detta fall hur man får en tjej att gilla en. Ett annat problem är om man inte vågar utföra det som lämpligt för att få tjejen att gilla en. Ett tredje problem är om man går händelserna i förväg, svävar på rosa moln och gör planer för något saker som ev. sker i steg 8.
För allting du läser här i tråden och vad du tänker själv behöver du fråga dig : Vilket problem är det jag löser nu?
PS. Begreppet "Out of my leauge" är bara en ursäkt för killar som antingen har för dåligt självförtroende och/eller inte vet hur dom skall göra.
Vilken kille som helst kan få vilken tjej som helst om han bara har tillräckligt med självtroende och tillräckligt med kunskap. Punkt slut.