anonym05swe skrev 2023-11-23 18:16:54 följande:
Att det sällan sker betyder egentligen ingenting. Att andra inte gör det betyder inte något för mig och henne. Om vi blir ihop så skulle jag alltid göra allt för att det skulle hålla så länge som möjligt.
Ja, jag pratar om riktig kärlek för modern dejting är riktigt dåligt och enbart fokuserat på korta relationer. Vet klasskamrater som bytt partners flera gånger inom bara 3 år (Dvs på gymnasiet där jag går sista året nu).
Jag går mer mot strömmen genom att vilja prioritera långsiktiga förhållanden över korta förhållanden.
Jag känner henne och vi har pratat tidigare. Är dock inte förtjust i hur du använder ordet "låst". Jag är monogam, dvs gillar enbart 1 person och kan enbart få känslor för en person.
Att jag föll för henne efter andra gången vi sågs är inget man kan styra över tror jag. Det bara sker.
Du vet inte vad "riktig" kärlek är, även om du tror det.
Du vet inte för du har aldrig varit ihop med någon.
Att göra "allt" för att det ska hålla är ofta seriöst och bra, men kan gå för långt, samt låter obehagligt när du skriver det. Det låter som det betyder att du skulle vägra släppa greppet? Vägra acceptera om det tog slut? Inte lämna henne ifred?
I tonåren och som ung vuxen är det vanligt att byta partner och att känslorna växlar. Det betyder inte att man är ansvarslös eller bara vill ha korta relationer. Inte heller betyder det att man är polygam eller blir seriemonogam som vuxen.
I unga år har man inte hittat sig själv ännu, man utvecklas fortfarande. Man utvecklas hela livet, men särskilt före 25. Därför är det inte ovanligt att unga par växer ifrån varandra. Det kan man förstås göra även i 40-årsåldern, men då har det oftast andra orsaker.
Efter två kortare förhållanden träffade jag vad jag trodde var min stora kärlek när jag var 18. Han var jämngammal, vi var alltså i er ålder. Det höll i fyra år. De första åren var bra, men sen gled vi isär. Vi var egentligen för olika. Efter det var jag singel i många år. I 30-årsåldern träffade jag min man. Vi var mer rätt för varandra på djupet.