Äggdonation 2023/2024
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Susanna23: Välkommen hit såklart! Gör du också äggdonation? Kom på att man ju kan åka dit även för vanlig IVF.
Ska sluta spamma. Kommer dock inte in på din sida Susanna så skriv till mig, jag tror du bör komma in.
Kronärtskocka: kan inte skriva direkt tyvärr till dig heller..?
är ny på det här!
vi gör våran 7:e äggdonation, varav den tredje på Aleris så nu hoppas vi på att det kommer ta sig!
vad konstigt att du kunnat ta ut medicin i Gbg? Jag har inte kunnat gjort det, men bor på en mindre ort i Västmanland. Upptäckte sist att medicinerna kostar avsevärt mkt mer i Danmark, men jag var ju tvungen att köpa allt där och då. Har en del Cyclogest kvar och lite Lutinus som jag tar på dagarna då Cyclogest tenderar att fungera mindre bra för mig :)
jag står dessutom på en väldigt hög dos progesteron för de vill verkligen att embryot ska stanna kvar.
upplever att de för övrigt är väldigt bra på Aleris!
hur har din upplevelse varit?
Kronärtskocka: kan inte skriva direkt tyvärr till dig heller..?
är ny på det här!
vi gör våran 7:e äggdonation, varav den tredje på Aleris så nu hoppas vi på att det kommer ta sig!
vad konstigt att du kunnat ta ut medicin i Gbg? Jag har inte kunnat gjort det, men bor på en mindre ort i Västmanland. Upptäckte sist att medicinerna kostar avsevärt mkt mer i Danmark, men jag var ju tvungen att köpa allt där och då. Har en del Cyclogest kvar och lite Lutinus som jag tar på dagarna då Cyclogest tenderar att fungera mindre bra för mig :)
jag står dessutom på en väldigt hög dos progesteron för de vill verkligen att embryot ska stanna kvar.
upplever att de för övrigt är väldigt bra på Aleris!
hur har din upplevelse varit?
Hej
Åh, så många försök. Slitigt och vilken kämpe du är!
Du har nog lyckats ändra någon inställning för nu kunde jag skicka PM till dig. Hoppas det lyckas nu, är ju hög chans med äggdonation men ingen garanti det heller. Har ni fått plus någon gång?
Så irriterande med apoteket som ej vet. Kan ni försöka i en större stad? Vet ej om det funkar att visa följande info på apoteket:
https://www.norden.org/sv/info-norden/lakemedel-och-hogkostnadsskyddet-i-sverige
Valutan gör nog sitt till. Hämtade ut Ovitrelle i Danmark sist, då jag var rädd att inte hinna hem innan apoteket stängde. Det kostade mig 200kr mer? Hade gärna tipsat om Malmö, men vet att det tyvärr inte är lätt att hitta bra apotek där heller?
Annars vet jag att många andra (info från andra som försöker med behandlingar utomlands) tyckt att Apotea varit bra. Tror man måste posta själva receptet till dem, men sedan har det funkat bra. Ett visst förbehåll för att det kan ha ändrats sedan jag läste om det. Men de borde ha bra kundservice som man kan ringa och fråga.
Jag har varit nöjd trots all otur (med ägg som släppt innan uttag och embryon som ej gått att frysa) och väntetid. Men de har varit beredda att justera protokollet, tagit emot mig på extra koll när jag fick myom osv. Har också varit tryggt att höra att de tagit upp mitt ärende på team flera gånger, tryggt att veta att alla läkare varit med och funderat. Nu är jag ju gravid och har tre flingor i frysen. Det påverkar såklart min känsla. Hade jag misslyckats hade jag kanske varit mindre positiv.
tack!
jag är i en relation, och jag har fått prednisolon tidigare, men bara vid insemination.
Embryodonationen jag gör nu är från ett fryst embryo, men matchat till oss med hårfärg, ögonfärg och längd. Insättning väntas bli i början av december.
nån som tagit trombyl, när ska man börja med den?
tack!
jag är i en relation, och jag har fått prednisolon tidigare, men bara vid insemination.
Embryodonationen jag gör nu är från ett fryst embryo, men matchat till oss med hårfärg, ögonfärg och längd. Insättning väntas bli i början av december.
nån som tagit trombyl, när ska man börja med den?
Då va det så att blödningen fortsatte 😭 troligtvis inget levande där inne . Får komma in en vecka tidigare för att just konstatera det värsta ? så i morgon ska jag dit . Har gråtit så mycket orättvisa sorg förbannad ? kommer jag aldrig kunna bli mamma ???
sll lycka till er som plussar känslan när man ser positivt är obeskrivlgi ? men sorgen när det inte går vägen ..
Då va det så att blödningen fortsatte 😭 troligtvis inget levande där inne . Får komma in en vecka tidigare för att just konstatera det värsta ? så i morgon ska jag dit . Har gråtit så mycket orättvisa sorg förbannad ? kommer jag aldrig kunna bli mamma ???
sll lycka till er som plussar känslan när man ser positivt är obeskrivlgi ? men sorgen när det inte går vägen ..