• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Louiselouise

Hej!
    jag är 36 år och försöker med ett tredje barn med ny sambo. Mina två första fick jag före 25 års ålder så det är ett tag sedan. 

i min släkt har vi kvinnor kommit tidigt in i klimakteriet och det gör mig lite nervös. vid ca 42 års ålder.  Sedan några månader har min kropp betett sig väldigt annorlunda mellan äl och mens. Har helt plötsligt mycket mer symptom denna period. Superömma bröst och molvärk.
    tror jag är gravid varje gång Skrattande
    ngn annan som varit med om liknande?
    funderar på om det beror på förklimaktiere? 

en annan fråga om nc, hur mycket ska temp sjunka eller öka för att det ska räknas som temphöjning/dipp?

• Maymom
    Louiselouise skrev 2022-09-01 10:17:06 följande:

Hej!
    jag är 36 år och försöker med ett tredje barn med ny sambo. Mina två första fick jag före 25 års ålder så det är ett tag sedan. 

i min släkt har vi kvinnor kommit tidigt in i klimakteriet och det gör mig lite nervös. vid ca 42 års ålder.  Sedan några månader har min kropp betett sig väldigt annorlunda mellan äl och mens. Har helt plötsligt mycket mer symptom denna period. Superömma bröst och molvärk.
    tror jag är gravid varje gång Skrattande
    ngn annan som varit med om liknande?
    funderar på om det beror på förklimaktiere? 

en annan fråga om nc, hur mycket ska temp sjunka eller öka för att det ska räknas som temphöjning/dipp?

Hej, 
    välkommen hit. 

förstår din oro med åldern, är själv 39. :)

tror det är väldigt individuellt med tempen och svårt att svara på exakt. om du inte tempat så länge så kommer du nog kunna se ett mönster efter ett par månader. För mig ligger temp mellan mens och ÄL mellan ca 35,9-36,3 efter ÄL ligger den från 36,4-36,7 ungefär. Så själva höjningen är kanske inte så lätt att se hur stor den är men ligger det över 36.4 för mig så har förmodligen ÄL skett. Vid graviditet har jag legat mer runt 36,6 eller över.

• sötmummy

Hej.37 år o är gravid med mitt 3e barn. Slutade med ppiller i maj och trodde inte det skulle lyckas på 3e försöket.
    Jag körde väldigt noga med ägglossningsstickor och även clearblues digitala. 
    Efter myset låg jag kvar i sängen minst 20 min o hade benen upp i luften med kudde under rumpan. (Måste sett knas ut)

• Hannis1983
    sötmummy skrev 2022-09-02 08:32:13 följande:

Hej.37 år o är gravid med mitt 3e barn. Slutade med ppiller i maj och trodde inte det skulle lyckas på 3e försöket.
    Jag körde väldigt noga med ägglossningsstickor och även clearblues digitala. 
    Efter myset låg jag kvar i sängen minst 20 min o hade benen upp i luften med kudde under rumpan. (Måste sett knas ut)

Grattis! När är det beräknat? Baby{#emotions_dlg.flower}

• sötmummy
    Hannis1983 skrev 2022-09-02 10:24:11 följande:

Grattis! När är det beräknat? Baby{#emotions_dlg.flower}

Tack enl första dagen sista mens så blir det 19e april. 
    Men jag har på prematurer som e födda 34+6 och v36+4 pga havandeskapsförgiftning och ska gå på medicin för det. Så enl bm ska ja vara startklar från v 36 alltså mars
  • Hannis1983
    sötmummy skrev 2022-09-02 10:48:02 följande:
    Tack enl första dagen sista mens så blir det 19e april. 
    Men jag har på prematurer som e födda 34+6 och v36+4 pga havandeskapsförgiftning och ska gå på medicin för det. Så enl bm ska ja vara startklar från v 36 alltså mars

Okej, mysigt med en vår bebis Baby

• Majonnäs

Jag bara längtar till måndag och allt är över. Vill kunna gå vidare nu, känns oerhört långdraget allting. Laddade ner några gravidappar när jag var gravid och får fortfarande mail.... grattis till v 20 bla bla...måste försöka få ett stopp på mailen.

• Anonym (mee)

Jag har själv nedräkning tills bim nu..Vill testa redan imorn men tror det är för tidigt, Äl+10 då. Hoppas, hoppas jag är gravid men tyvärr har jag mensvärk från och till ändå sedan Äl+3 :/. Vill liksom bara att det ska sätta igång i såna fall..

• Hannis1983

Majonnäs: det förstår jag, blir ju en negativ påminnelse att se mailen. Hoppas du får en så fin helg som det går Hjärta

Mee: Samma här, har BIM tisdag men har något liknande mensvärk och haft hela veckan så den får gärna starta nu så man kan börja om. 

Svar på tråden 39 och planera barn