Hannis1983 skrev 2022-09-08 14:47:37 följande:
Jag är nog inte rätt person att svara på det då detta var vårt första ordentliga försök. Vi är dessutom särbos just nu så inte alltid vi har möjlighet att få till det när ÄL är så jag försöker ta det som det kommer
Samma för oss, vi är också särbos och han reser mycket i sitt jobb. Denna gång hade vi lyckats timea in äl perfekt, besvikne att det inte funkade ändå.
Maymom skrev 2022-09-09 07:36:11 följande:
Anonym (mee):
jag försöker fokusera på det barnet jag har, nånstans kanske det finns en mening eller fördel med om det bara blir han. Försöker även fokusera på annat, göra annat, hitta på roliga saker med familjen och tänka på allt fint jag har i livet.
Ja så gör jag med. Hon är dock mest intresserad av att vara med vänner :).
Majonnäs skrev 2022-09-09 07:56:18 följande:
Var länge nöjd med ett barn men sedan insåg både jag och maken att vi längtade efter ett barn till . Vi sa att går det så går det med tanke på vår historia och ålder. Vi vart halvt chockade att det gick på första försöket men var väl medvetna om missfallsrisken och ja, kände hela tiden det kanske inte stod rätt till. Men nu när man fått ?känna på? det hela igen vill vi ju såklart bli gravida igen så fort som möjligt men samtidigt stressar det mig otroligt mycket med min ålder. Dottern visste ju om att jag var gravid och hade ställt in sig på att bli storasyster. Hon har dock tagit det hela väldigt bra tycker jag. Så vet inte hur man ska tänka....försöker också fokusera på barnet vi har . Är så tacks över henne
Här blöder jag fortfarande, går upp och ner hur mycket ibland ingenting, ibland som mens.
Mitt barn visste också om så det var väldigt tråkigt att det inte gick vägen, hon vill väldigt gärna ha ett syskon.
För mig känns det helt otänkbart att jag inte skulle kunna få ett barn till, kommer försöka tills det är helt kört och jag tänker att det borde gå till slut.
Hoppas det går över snabbt så ni kan börja om igen. Jag passade på att äta och dricka sånt man inte får som gravid :)