• Anonym (Man)

    Varför blir jag alltid friendzonad?

    Är en man på 42 år som aldrig haft en relation. Jag har haft en del dejter, både sådana jag träffat på nätet och via bekantskap eller jobb. Men i bästa fall blir jag friendzonad. Och ofta ebbar vänskapen ut, ibland för att mina känslor för henne är för starka och ibland av andra anledningar.  Räknar förstås inte med att någon kan svara bara baserat på detta men efter den sista gången så är jag rejält deppad och vill skriva av mig. Varför ska det vara så svårt att få uppleva kärlek?

  • Svar på tråden Varför blir jag alltid friendzonad?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Chiffong) skrev 2024-05-01 18:52:49 följande:
    Fattar inte varför man ska anstränga sig för att inte bli kär i någon. Det är ju det här jag pratar om. Ska allt dejtande degraderas till en teknisk checklista, vad är det för vits att träffa någon då? Det är bara att låta algoritmer berätta vilken din matchning blir.
    Men varför MED FLIT utsätta sig för dilemmat, att behöva välja mellan Den Stora Kärleken och framtida barn? Det är ju ett alldeles förfärligt val. Och sedan sticker han kanske ändå när man är 42, och det sista tåget till Mamma-landet definitivt har gått. Mycket bättre att bara träffa de som har samsyn i barnfrågan, och hoppas att det kommer att klicka förälskelsemässigt med någon av dem. Man behöver ju inte gifta sig med den förste man träffar, bara för att han säger att han vill ha barn. 

    ...det är väl illa nog att det kan hända ändå. Att man sugs in i en förälskelse, t.ex. på jobbet eller i en förening, som man inte har planerat och inte önskat. Och så säger han "jag har redan två nästan vuxna barn, och jag kan på inga villkor tänka mig att börja om med en bebis nu".
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Malin) skrev 2024-05-01 18:32:01 följande:
    Du menar att det redan är bestämt på förhand vilka som ska lyckas, bli ihop och få barn?
    Inte alls. Däremot tas många scener om och paret måste säga samma saker gång på gång och försöka få det att låta spontant. Likaså är inte alltid kameran med när något viktigt sägs och det måste repeteras inför teamet.
    Man kan inte jämföra verklighetens fria dejtande med dessa realityserier, där det är experter på psykologi och relationer som har intervjuat personerna i förväg, och valt ut kandidater som har stor sannolikhet att passa ihop. Det vill säga: det finns redan från början mycket goda förutsätttningar för attraktion, matching, en känsla av att man passar ihop. Och ÄNDÅ blir det fel ibland!
  • Fjäril kär
    Anonym (Chiffong) skrev 2024-05-01 18:52:49 följande:
    Håller du med XXX om att det är attraktivt när en kille känner på fönster och dörrar för att säkerställa att ingen kan ta sig in också? (Jösses)

    Fattar inte varför man ska anstränga sig för att inte bli kär i någon. Det är ju det här jag pratar om. Ska allt dejtande degraderas till en teknisk checklista, vad är det för vits att träffa någon då? Det är bara att låta algoritmer berätta vilken din matchning blir.
    Hörrudu... en form av checklista finns redan från början i form av egenskaper man vill ha hos en partner. Med din inställning kan man ju då inte ha nån som helst preferens överhuvudtaget?  
    Viktiga saker man inte kan kompromissa om är givetvis något man redan i sin profiltext har påtalat. Att man på olika sätt förklarar sin vardag och vilka förutsättningar man utgår ifrån. Sunt förnuft. 
    Jag har aldrig nånsin stött på en man som tagit illa upp av synen på barn för den har givetvis kommit upp på initiativ av HONOM många gånger och oftast då man halkat in på sex och prat om preventivmedel kommer upp. 
    Och barnfrågan är precis lika aktuell fast jag är 47 år gammal för väldigt många kvinnor kan fortfarande bli gravid i denna ålder. För ett one-night-stand är det givetvis viktigt att ställa frågan om skydd och vips har man fått inställningen till barn samtidigt... 
  • Skyline86
    Skyline86 skrev 2024-05-01 18:15:38 följande:
    Flera anledningar.. 

    Delvis att kvinnor inte tänder på män som jagar efter dem.. Dom har 10-30 pers i deras inkorg, som alla är redo att gå ut med dem.. Du ställer dig som en av dessa.. en i mängden.. Sekunden som du skickar henne ett enda litet "Hej"..

    Du skriver att du iaf får ut henne på dejter.. Det är positivt iaf! Så länge de inte bara är ute efter att träffa någon för att sedan se om något händer.. Det betyder att hon inte är så intresserad av att träffa dig egentligen.. Hon bara gör det för att inget annat händer..
    Problemet är nätdejtinging i sig, då nätdejting är fullt av män som inte kan få till det... 

    Och ska du bonda överhuvudtaget med henne så gäller det att ni får till det sexuellt.. 

    "Varför blir jag alltid friendzonad?"

    Förmodligen för att hon tror att hon kan komma undan med det..

    När hon kommer med det förslaget så är det rätta svaret "Nej." Du vill ha romantik, inte nya vänner. 

    Och hon vet redan det. Ska ni prata vidare får hon höra av sig, du försökte. Hon försöker lata sig.. 

    Hon ser om hon kan äta kakan och ha kvar den...
    Lösningarna du har är att säga Nej. Att du vill ha henne romantiskt och inte är här för att träffa massa vänner.. Sen får hon höra av sig om hon ändrar sig.

    Eller att fokusera på att träffa brudar ute i verkliga livet istället... Kvinnor visar när dom är intresserade av dig hela tiden. Du kanske står och pratar med någon kollega, och rätt vad det är så dyker det upp en kvinna och ber honom introducera henne. Ställer frågor om dig till alla andra.. Och då behöver du bara tacka ja till det.

    Det som inte funkar, är när du jagar efter henne... 
  • Tecum
    Anonym (Chiffong) skrev 2024-05-01 18:52:49 följande:
    Håller du med XXX om att det är attraktivt när en kille känner på fönster och dörrar för att säkerställa att ingen kan ta sig in också? (Jösses)

    Fattar inte varför man ska anstränga sig för att inte bli kär i någon. Det är ju det här jag pratar om. Ska allt dejtande degraderas till en teknisk checklista, vad är det för vits att träffa någon då? Det är bara att låta algoritmer berätta vilken din matchning blir.
    Nä vet du vad, jag har redan hållit med dig om att kolla lås och dörrar är ett sjukt avtändande kontrollbehov! Kan inte jämföras med att prata barn och framtid. Kolla på "visa endast"

    Väldigt tråkigt att du till varje pris vill hitta fel på mig.
  • Anonym (Man)
    Fjäril kär skrev 2024-05-01 18:42:06 följande:
    Då är tipset bra som jag föreslog. Bästa sättet att öva på att flirta är att just dejta mer och öva mer. Du kan nämligen inte öva på annat sätt . Visst kan du testa att bli bättre på komplimanger mot vänner , kollegor osv men det är stor skillnad på det och att flirta med nån du faktiskt är intresserad av.  
    Ju mer självsäker du blir i dejtingsammanhang ju mer avslappnad blir du och flirtande på olika sätt kommer lättare då. Då kan det till och med kännas lättare att verbalt säga att nån är vacker, att hon har fina ögon eller att du skulle vilja krama henne.  
    Kan du vara ärlig om att du är dålig på att flirta? Då har du en fördel där . Då kan stämningen nämligen bli mer avslappnad om hon får veta att du vill flirta men inte är så bra på det . Det kan göra att fler tjejer faktiskt fortsätter träffa dig. 
    Tack för bra tips! Om jag kan säga att jag är dålig på att flirta men verkligen vill så skulle det säkert underlätta.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-01 19:03:50 följande:
    Man kan inte jämföra verklighetens fria dejtande med dessa realityserier, där det är experter på psykologi och relationer som har intervjuat personerna i förväg, och valt ut kandidater som har stor sannolikhet att passa ihop. Det vill säga: det finns redan från början mycket goda förutsätttningar för attraktion, matching, en känsla av att man passar ihop. Och ÄNDÅ blir det fel ibland!
    I BSF matchas inte de sökande utan bonden väljer själv. Även om jag tror att teamet försöker påverka hen att välja de som gör sig bra i TV.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Malin) skrev 2024-05-01 20:05:35 följande:
    I BSF matchas inte de sökande utan bonden väljer själv. Även om jag tror att teamet försöker påverka hen att välja de som gör sig bra i TV.
    Jag vet, men de har ju ändå valt kandidater som kan tänkas matcha med bonden. Samt säkert även med flit en eller par som det kan bli trubbel med - för att skapa dramatik. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Malin) skrev 2024-05-01 20:05:35 följande:
    I BSF matchas inte de sökande utan bonden väljer själv. Även om jag tror att teamet försöker påverka hen att välja de som gör sig bra i TV.
    ...d.v.s.: det är inte ett slumpmässigt urval av deltagare.
  • Anonym (XXX)
    Tecum skrev 2024-05-01 20:02:35 följande:
    Nä vet du vad, jag har redan hållit med dig om att kolla lås och dörrar är ett sjukt avtändande kontrollbehov! Kan inte jämföras med att prata barn och framtid. Kolla på "visa endast"
    Fast du är väl en man? Du kan inte berätta för mig att jag INTE får känna mig trygg och omhändertagen, när en man kollar mina lås och dörrar! JAG tycker i alla fall att sådant är attraktivt. Däremot skulle jag inte tycka att det var attraktivt, om han började sätta upp videokameror som han kunde övervaka hemifrån sig!  Skrattande
  • Anonym (Malin)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-01 20:15:40 följande:
    ...d.v.s.: det är inte ett slumpmässigt urval av deltagare.
    Men vanlig dejting är inte heller slumpmässigt, man väljer de man är attraherad av.

    I t ex gift vid första ögonkastet och Första dejten matchas deltagarna för att de ska bli ihop. I BSF är det istället deltagarnas TV-mässighet som går först och bönderna  blir ibland lurade/påverkade att välja fel personer till gården. Som du skrev.
  • nihka
    Anonym (Chiffong) skrev 2024-05-01 18:52:49 följande:
    Håller du med XXX om att det är attraktivt när en kille känner på fönster och dörrar för att säkerställa att ingen kan ta sig in också? (Jösses)

    Fattar inte varför man ska anstränga sig för att inte bli kär i någon. Det är ju det här jag pratar om. Ska allt dejtande degraderas till en teknisk checklista, vad är det för vits att träffa någon då? Det är bara att låta algoritmer berätta vilken din matchning blir.
    Håller med dig om att parbildnng inte ska försöka efterlikna anställningsintervjuer. Oavsett vad man har för tankar om diverse avbockningsbara punkter kan det helt ställa på huvud när man träffar rätt person.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Mm)
    nihka skrev 2024-05-03 12:54:34 följande:
    Håller med dig om att parbildnng inte ska försöka efterlikna anställningsintervjuer. Oavsett vad man har för tankar om diverse avbockningsbara punkter kan det helt ställa på huvud när man träffar rätt person.
    Ja, du kanske blir kär i en person som visar sig vara SDare. Vad dumt att intervjua personen i förväg om sådana saker.
  • nihka
    Anonym (Mm) skrev 2024-05-03 13:28:39 följande:
    Ja, du kanske blir kär i en person som visar sig vara SDare. Vad dumt att intervjua personen i förväg om sådana saker.
    Det alkoholiserade exemplaret som stalkar mig här är inte intressant för vare sig mig eller någon annan med puls.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Man3)
    Anonym (Mm) skrev 2024-05-03 13:28:39 följande:
    Ja, du kanske blir kär i en person som visar sig vara SDare. Vad dumt att intervjua personen i förväg om sådana saker.
    Vore det hela världen om personen inte röstar på ett parti som du inte gillar? Själv så struntar jag i vilket parti min partner röstar på så länge hon har en human människosyn där alla är lika mycket värda. Sedan bryr jag mig inte om utifrån hon röstar vänstern eller MP även om det är som partier jag står längs ifrån.
  • Anonym (A)
    Anonym (Man3) skrev 2024-05-03 15:46:51 följande:
    Vore det hela världen om personen inte röstar på ett parti som du inte gillar? Själv så struntar jag i vilket parti min partner röstar på så länge hon har en human människosyn där alla är lika mycket värda. Sedan bryr jag mig inte om utifrån hon röstar vänstern eller MP även om det är som partier jag står längs ifrån.
    Handlar om grundvärderingar
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Man3) skrev 2024-05-03 15:46:51 följande:
    Vore det hela världen om personen inte röstar på ett parti som du inte gillar? Själv så struntar jag i vilket parti min partner röstar på så länge hon har en human människosyn där alla är lika mycket värda. Sedan bryr jag mig inte om utifrån hon röstar vänstern eller MP även om det är som partier jag står längs ifrån.
    Jag har överseende med att min tjej röstar rött.
  • Anonym (Mm)
    nihka skrev 2024-05-03 14:59:37 följande:
    Det alkoholiserade exemplaret som stalkar mig här är inte intressant för vare sig mig eller någon annan med puls.
    Jag avser givetvis allmänt, i nätdejtingsammanhang, inte syftar jag på någon specifik person. Lär ju finnas ett antal SDare på dejtingsidorna. Eller vad för politisk inriktning man nu absolut inte kan tänka sig att acceptera hos en partner.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Man3) skrev 2024-05-03 15:46:51 följande:
    Vore det hela världen om personen inte röstar på ett parti som du inte gillar? Själv så struntar jag i vilket parti min partner röstar på så länge hon har en human människosyn där alla är lika mycket värda. Sedan bryr jag mig inte om utifrån hon röstar vänstern eller MP även om det är som partier jag står längs ifrån.
    Inte för mig personligen, poängen var mer att vissa saker vill man kanske känna till om vederbörande innan man utvecklat en relation och blivit kär.
Svar på tråden Varför blir jag alltid friendzonad?