• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-04-28 11:22:38 följande:

    Ja grafen ser nästan för bra ut 😄 Fast jag inte vill något denna månad utan bara ha en normal cykel. 


    De senaste månaderna har jag haft sån hormonrubbning så jag har haft ömma bröst näst intill hela tiden fram till förra mensen. Så jag kan nog inte räkna med att detta symtom betyder något. 


    Hoppas att ditt kan vara ett symtom som leder till något bra 😍

    Brallans hur går det för dig? 🥺


    Tror inte heller att mina ömma bröst betyder nåt men ett litet hopp finns ju förstås😊
  • Syskonförsök

    Jag startade en åt oss alla.


    För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
    Hannis1983 skrev 2024-04-27 21:42:09 följande:
    Jag är inte så bra på detta med trådar, har du lust att starta? 
    alla är välkomna oavsett plus eller inte ❤️
  • fancyr
    Alvedon83 skrev 2024-04-28 05:17:53 följande:

    Dagens graf, fick bekräftad äl idag dock tror jag FF satt ut den en dag senare än den var. Fick en konstig dipp idag men vaknade lite tidigare så är nog därför. Hur går det för er andra? //


    Vet inte vad våra odds blir denna månad då vi inte kommer kunna mysa varken idag eller imorgon när äl kommer 😕 
  • Cocachins
    DidoAeneis skrev 2024-04-27 12:05:49 följande:

    Jag vet, Längtan. Som jag sagt tidigare nån gång, varje dag känns som en evighet, ändå går tiden så snabbt. Redan maj snart. Kunde inte tro att jag inte skulle vara gravid när min "bebis" var ett. Trodde det skulle gå snabbt när äl kom tillbaka efter förlossning.

    Mensen/missfallet verkar vara över. Det har varit mycket lindrigt, knappt nån smärta alls och inte så där överdrivet mycket blod. En lite rikligare mens. Hoppas bara allt är ute, men jag tror det. Det var ju så tidigt, så det behöver kanske inte vara så illa. Känns overkligt att jag ska börja med ägglossningstester och planerat sex snart igen. Men men. Det blir som det är tänkt att bli, antar jag.


    Förstår så mkt vad du menar här, att tiden går otroligt sakta i stunden men svårt att greppa det gått så fort när man tittar tillbaka. Hade mitt första missfall blivit en bebis hade jag haft en 1,5 åring nu lixom. Förstår även känslan av att kastas tillbaka att det är overkligt att hamna i ägglossningsträsket idag, om man kan säga så. Man blir så trött
  • Cocachins



    Kanske kör en teststart imorgon, inte för att jag tror på detta mer än nån annan gång utan brukar ta ett första test på äl +10 som ren rutin hehe. 
    Nån mer som är i testartagen närmsta dagarna? 

  • Alvedon83
    fancyr skrev 2024-04-28 19:52:07 följande:
    Vet inte vad våra odds blir denna månad då vi inte kommer kunna mysa varken idag eller imorgon när äl kommer 😕 
    Ajdå va synd men hoppas det räcker med myset ni fått till innan då
    Cocachins skrev 2024-04-28 20:22:24 följande:

    Kanske kör en teststart imorgon, inte för att jag tror på detta mer än nån annan gång utan brukar ta ett första test på äl +10 som ren rutin hehe. 
    Nån mer som är i testartagen närmsta dagarna? 


    Spännande, jag ska testa nästa helg
  • Brallans
    Lojsan DN skrev 2024-04-28 11:22:38 följande:

    Ja grafen ser nästan för bra ut 😄 Fast jag inte vill något denna månad utan bara ha en normal cykel. 


    De senaste månaderna har jag haft sån hormonrubbning så jag har haft ömma bröst näst intill hela tiden fram till förra mensen. Så jag kan nog inte räkna med att detta symtom betyder något. 


    Hoppas att ditt kan vara ett symtom som leder till något bra 😍

    Brallans hur går det för dig? 🥺


    Hej

    Jorå verkar ha fått rätsida på en hel del nu och mår mkt bättre, vi kommer väl försätta försöka tills jag hamnar i klimakteriet helt enkelt 😂

    Dock så har den sjukdomen jag eve har starka kopplingar till missfall pga av blodproppar, de frågade nämligen om jag haft missfall och berättade då om mina jag haft men tänkt att det har med åldern att göra då det med första barnet tog sig på tredje försöket men efter lite prat med läkaren så var ju inte sjukdomen i ?aktiv fas? då alls.. men helt 100 kan man ju inte veta.. ska dock fortsätta med de receptfria som tunnar ut blodet efter äl nu.. ska även läsa på lite mer vad jag kan göra för att hjälpa kroppen så gott det går för ge upp kan man ju inte förens klimakteriet knackar på 😂

    jag har varit inne och läst och hejat på er alla, bästa gruppen på FF! 
  • Madicken2023
    Cocachins skrev 2024-04-28 20:22:24 följande:

    Kanske kör en teststart imorgon, inte för att jag tror på detta mer än nån annan gång utan brukar ta ett första test på äl +10 som ren rutin hehe. 
    Nån mer som är i testartagen närmsta dagarna? 


    Jag 🙋🏻?♀️ Tänkte ta ett test imorgon bitti, ÄL+11. Fick spottings igår (vilket jag iofs alltid har) så känns inte så lovande. Men alltid spännande ändå! 


  • Lojsan DN
    Brallans skrev 2024-04-28 21:13:39 följande:
    Hej

    Jorå verkar ha fått rätsida på en hel del nu och mår mkt bättre, vi kommer väl försätta försöka tills jag hamnar i klimakteriet helt enkelt 😂

    Dock så har den sjukdomen jag eve har starka kopplingar till missfall pga av blodproppar, de frågade nämligen om jag haft missfall och berättade då om mina jag haft men tänkt att det har med åldern att göra då det med första barnet tog sig på tredje försöket men efter lite prat med läkaren så var ju inte sjukdomen i ?aktiv fas? då alls.. men helt 100 kan man ju inte veta.. ska dock fortsätta med de receptfria som tunnar ut blodet efter äl nu.. ska även läsa på lite mer vad jag kan göra för att hjälpa kroppen så gott det går för ge upp kan man ju inte förens klimakteriet knackar på 😂

    jag har varit inne och läst och hejat på er alla, bästa gruppen på FF! 

    Va skönt att höra att du mår bättre nu, och att ni inte släpper bebisverkstaden. 😊
    Du är saknad här inne ska du veta. 

    Jaha har du med en sån sjukdom nu så du behöver blodförtunnande, uscha då 🥺 
    Min heter ju APS men du har kanske någon annan? 
    Men skönt att ändå veta vad en del av problemet är kan jag tycka, men att man inte ger upp för det.


    Heja dig! 🥰


     

  • Lojsan DN

    Här är min graf för i dag, vaknade en stund innan klockan och blev paff att den var så hög. Jag ska ta ett test om 2 dagar tänkte jag om tempen forts så här. 

    Jag har märkt att brösten har en annan typ av ömhet en innan, så jag börjar bli nervös här 😵?💫

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida