• jewel

    Höstbebisar efter IVF 2016

    En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

  • Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Filli89
    stajlish skrev 2016-03-03 17:18:26 följande:

    Nej, kände mig fortfarande gravid. Var bara allmänt orolig liksom. Antagligen hade detta skett väldigt nyss inpå vulet. Men nu efteråt när jag vet, så har jag typ inga symptom, vet inte om det är psykiskt för att jag vet nu? Skumt det där. Hoppas verkligen kroppen gör sig av med det snarast!


    Det är d jag är rädd för. Känner typ ingenting bara lite mensvärk. Brösten kommer o går och illamåendet jag kände i början är inte kvar. Har 20 dar till vulet. Läskigt
  • stajlish
    Filli89 skrev 2016-03-03 18:39:32 följande:
    Det är d jag är rädd för. Känner typ ingenting bara lite mensvärk. Brösten kommer o går och illamåendet jag kände i början är inte kvar. Har 20 dar till vulet. Läskigt
    Ja, allt är så läskigt och ovisst innan v.12 känns det som.. är ju väldigt kritiska veckor dessvärre. Håller tummarna för dig att du slipper va med om de vi var! 
  • Frmid

    Stajlish - Vad tråkigt :( håller tummarna för att det funkar för er nästa gång!

  • stajlish
    Frmid skrev 2016-03-03 18:59:12 följande:

    Stajlish - Vad tråkigt :( håller tummarna för att det funkar för er nästa gång!


    Tack! :)
  • Soffan83
    stajlish skrev 2016-03-03 12:30:11 följande:

    Jag får tyvärr gå ur tråden. Var på vul i tisdags och där fanns bara en fin liten hinnsäck i "rätt" storlek, men tom :( Antagligen blivit missed abortion enligt bm. Kroppen har inte fattat att det blivit missfall än då jag inte fått nån blödning än. Så nu väntar vi på att kroppen ska stöta ut det... Hann iaf va gravid i 8 veckor... Nu får vi ladda PM inför IVF2 då vi inte har fler ägg i frysen. Orättvist och bittert! Men men, det är va det är. Lycka till till er andra här inne! :)


    Åh nej vad tråkigt och jobbigt för er!!! Jag är livrädd att få det beskedet på ons... Stor kram!
  • Queen5683

    Hej Tjejer! Nu har jag checkat ut länge nog, Hihihihi.. Hur mår ni alla här i inne? Själv mår jag mycket bättre, överstimulering har blivit mycket bättre och jag känner inte av det lika mycket som förut. Är inne i v7( 6+1) och har lite få symtom, mår lite illa så fort jag känner hunger och ömma bröst som har blivit stora. Använder lutinus fortfarande men dock 2 gånger/dag istället för 3gånger /dag. Har blivit inskriven hos bm och har fått tid vul 22/3 så håller vi tummarna.

    Vi har berättat för våra närmaste och familj, det känns skönt och ha några och prata med om det här kände vi.

    Välkomna alla nya <3 Kul att vi har blivit så många :)

    Kram på er <3

  • Queen5683
    stajlish skrev 2016-03-03 12:30:11 följande:

    Jag får tyvärr gå ur tråden. Var på vul i tisdags och där fanns bara en fin liten hinnsäck i "rätt" storlek, men tom :( Antagligen blivit missed abortion enligt bm. Kroppen har inte fattat att det blivit missfall än då jag inte fått nån blödning än. Så nu väntar vi på att kroppen ska stöta ut det... Hann iaf va gravid i 8 veckor... Nu får vi ladda PM inför IVF2 då vi inte har fler ägg i frysen. Orättvist och bittert! Men men, det är va det är. Lycka till till er andra här inne! :)


    Oj beklagar, det är vad alla i här inne är rädda för. Styrke kram till dig <3
  • Soffan83
    Queen5683 skrev 2016-03-04 08:39:16 följande:

    Hej Tjejer! Nu har jag checkat ut länge nog, Hihihihi.. Hur mår ni alla här i inne? Själv mår jag mycket bättre, överstimulering har blivit mycket bättre och jag känner inte av det lika mycket som förut. Är inne i v7( 6+1) och har lite få symtom, mår lite illa så fort jag känner hunger och ömma bröst som har blivit stora. Använder lutinus fortfarande men dock 2 gånger/dag istället för 3gånger /dag. Har blivit inskriven hos bm och har fått tid vul 22/3 så håller vi tummarna.

    Vi har berättat för våra närmaste och familj, det känns skönt och ha några och prata med om det här kände vi.

    Välkomna alla nya <3 Kul att vi har blivit så många :)

    Kram på er <3


    Vad skönt :) här mås det bra, men mina bröst gör inte så där superont idag och igår kväll när jag tog av mig bh gjorde det knappt ont... Men dom är stora och svullna och vårtgårdarna är fortf mörkare o stora. Men jag mår iallafall lite illa :) har vul på ons, då e vi vecka 7+6.
  • Queen5683
    Soffan83 skrev 2016-03-04 08:57:13 följande:

    Vad skönt :) här mås det bra, men mina bröst gör inte så där superont idag och igår kväll när jag tog av mig bh gjorde det knappt ont... Men dom är stora och svullna och vårtgårdarna är fortf mörkare o stora. Men jag mår iallafall lite illa :) har vul på ons, då e vi vecka 7+6.


    Men skönt att du inte mår illa, jag känner lite bara när jag blir hungrig inte annars. Jag lever efter symtom bara för att få känna att allt står rätt till... man blir lite galen :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016