• Anonym (Trasan)

    Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?

    Jag blev dumpad av min tjej efter 2 års förhållande. Det har gått 4 veckor och det är jobbigt för oss båda, det finns känslor kvar och tror att mitt ex är lite tveksam om hon gjorde rätt eller fel.

    Jag vill inget hellre än att få tillbaka henne. Kanske dum fråga detta men minskar chanserna om jag börjar med Tinder. (mitt ända syfte är att det gör det lättare att komma vidare, inte redo för nu relation och tro det eller ej inte heller intresserad av sex med annan tjej)

  • Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Svårt att veta. Hon kanske ser det som att du gått vidare. Skulle du träffa nån så kanske hon blir svartis och gör allt för att få dig tillbaka.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Killen) skrev 2024-05-22 12:06:14 följande:
    Tinder kommer öka dina chanser att få tillbaka din tjej. 

    Inget tycks attrahera tjejer lika mycket som när de tror att man ska få en annan tjej. Så ju fler tjejer hon tror du träffar desto mer intresserad kommer hon bli att komma tillbaka till dig. 

    Som kille tycker jag att det känns helt ologiskt, men har lärt mig genom åren hur det funkar.
    Minns jag läste om en tjej som dumpade killen. När han träffat en annan tjej så tålde hon inte det och ville få honom tillbaka. Inte för att hon ville ha honom, men för att bräcka den andra tjejen. Hon erkände själv att det var knäppt, men så kände hon.
  • Tukt

    Hur långt är ett snöre? Du kan minska dina chanser. Men du kanske också kan öka dom i fall hon vet om att du dejtar. Eller så är påverkan noll. Går omöjligt att veta.
    Sedan bör du kanske ställa dig frågan om du böra ta henne tillbaka även om du kan. Att vilja är som bekant en sak, men om man bör, en helt annan. Det finns ju en anledning till att det tog slut.
    Vidare kan jag tycka det är lite respektlöst mot de du riktar din presentation på Tinder mot. Det kanske är terapi för dig. Men de vill ju, inte alltid, men ofta hitta en partner. Kanske är det kanske just den attityden som gjorde att din flickvän gjorde slut?

  • Anonym (Trasan)

    Tack för era svar, det hjälper med lite olika perspektiv på hur man ska gå vidare. Jag tror oxå som ett par av er är inne på att det bästa (för mig själv) är att gå vidare och försöka börja dejta igen. Jag har börjat lite och är ärlig med mina intentioner och att jag inte är redo för ett nytt djupare förhållande. Det har hittills varit okej och ingen som tagit skada av det. Tror chanserna är större att på lång sikt vinna tillbaka henne om både jag och även hon träffar nya, om allt vill sig väl och om stjärnorna står rätt så vill båda hitta tillbaka någon gång igen. Hon kan ju också mycket väl kan ha siktet inställt på annat håll.. men eg vore det kanske bäst om man blir kär i nån annan igen, vet bara inte hur det ska gå till just nu .. och vet att tiden läker alla sår, är väldigt aktiv även med kompisar och intressen. Galet jobbigt att bli dumpad hur som, påverkar självkänslan mycket vare sig man vill eller inte iaf för mig. 

  • Anonym (Hh)

    Vi befinner oss på samma ställe du och jag. Självkänslan är totalt körd i botten och jag pendlar mellan att vilja bli kär i någon på nytt och känslan att det finns inget som är värt att riskera att bli så här ledsen igen. Det gör så fruktansvärt ont att bli dumpad.
    Mitt ex har dessutom den dåliga smaken att återuppta kontakten lite då och då för att hålla mig på halster. Och dum som jag är så låter jag honom för jag hoppas ju fortfarande att det ska bli vi.

    Och jag har försökt dejta, och jag har inte varit sysslolös. Men hjärtat är ju totalt stängt för någon annan så det blir aldrig något mer. 
    (Jag har varit jätteärlig med alla och sagt att jag nyss lämnat en relation och vet inte hur redo jag är så ingen är förd bakom ljuset)

  • Anonym (Trasan)

    Ja det är verkligen vedervärdigt och man är ju totalt maktlös, minst sagt i ett känslomässigt underläge.. Jag är som du mellan viljan att bli kär igen men vet inte om jag vågar tro på det längre. Om du vill försöka få tillbaka honom på riktigt så tror jag ända chansen är att klippa banden helt, helt och hållet under en lång tid.. Han måste förlora kontrollen över dig och känna saknad annars kan han i lugn och ro har dig kvar samtidigt som han dejtar andra och rätt vad det är så är du helt borta ur bilden. Om han inte är en robot och om ni hade stark anknytning i ert förhållande så kommer han med all förmodan att känna saknad och kanske lite tvivel någon gång. Den som dumpar känner ofta först lättnad över att vara fri igen, sen kommer separationsångesten i ett senare skede men det bygger på att man klipper banden .. Men vad vet jag, vissa kanske bara kan stänga av det gamla och gå vidare helt oberörda

  • Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-05-27 10:17:50 följande:

    Ja det är verkligen vedervärdigt och man är ju totalt maktlös, minst sagt i ett känslomässigt underläge.. Jag är som du mellan viljan att bli kär igen men vet inte om jag vågar tro på det längre. Om du vill försöka få tillbaka honom på riktigt så tror jag ända chansen är att klippa banden helt, helt och hållet under en lång tid.. Han måste förlora kontrollen över dig och känna saknad annars kan han i lugn och ro har dig kvar samtidigt som han dejtar andra och rätt vad det är så är du helt borta ur bilden. Om han inte är en robot och om ni hade stark anknytning i ert förhållande så kommer han med all förmodan att känna saknad och kanske lite tvivel någon gång. Den som dumpar känner ofta först lättnad över att vara fri igen, sen kommer separationsångesten i ett senare skede men det bygger på att man klipper banden .. Men vad vet jag, vissa kanske bara kan stänga av det gamla och gå vidare helt oberörda


    Min situation är ännu mer komplicerad då det tyvärr finns andra personer med i bilden också.
    Ja, jag skulle behöva bryta helt. Helst blocka för jag vet att det inte kommer gå framåt på minsta sätt för oss. Vi har absolut ingen framtid tillsammans. Men jag hoppas ju fortfarande. 
    Jag tror dessutom att det här är en människa som blivit väldigt sviken själv (inte kärleks men andra nära relationer..) så han har lärt sig att stänga av och gå på autopilot. 
    Han kanske kan lära mig för jag skulle också behöva det 😅
  • Anonym (Trasan)

    Låter som du borde försöka stänga ner men vet det är svårt, det är ju det sista man vill egentligen så känns väldigt ologiskt. Försöker tänka att tiden är min bästa vän så får man se vart det leder. Får liksom leva på hoppet och visionen, om ett år är kanske både du och jag lyckliga igen på ett eller annat vis även om det känns tungt nu.. 
    Nja vet inte om man kan stänga av så som du säger, tror mer man kan spela oberörd. Tänker att vi killar kanske har mer tendens att kunna spela just oberörda för att Inte visa känslor och visa oss sårbara. Vi lever nog mer i en tro att vi blir mindre attraktiva om vi är ledsna och svaga typ .. 

  • Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-05-27 19:44:46 följande:

    Låter som du borde försöka stänga ner men vet det är svårt, det är ju det sista man vill egentligen så känns väldigt ologiskt. Försöker tänka att tiden är min bästa vän så får man se vart det leder. Får liksom leva på hoppet och visionen, om ett år är kanske både du och jag lyckliga igen på ett eller annat vis även om det känns tungt nu.. 
    Nja vet inte om man kan stänga av så som du säger, tror mer man kan spela oberörd. Tänker att vi killar kanske har mer tendens att kunna spela just oberörda för att Inte visa känslor och visa oss sårbara. Vi lever nog mer i en tro att vi blir mindre attraktiva om vi är ledsna och svaga typ .. 


    Min hörde av sig och vill ses. Och dum som jag är så har jag sagt ja till det. En viss risk finns fortfarande att han kommer ställa in - det har hänt förr. Som vanligt ligger han på och frågar varje eller varannan dag om jag fortfarande vill. Det är samma mönster som tidigare och sen ställer han in en timme efter att jag för 10e gången bekräftat att jag fortfarande är på. 
    Tyvärr är ju det här bara ett sätt att förhala för mig att gå vidare och jag kommer känna mig på topp när vi ses men lika fort hamna i avgrunden igen. 
    Det som är positivt är att ju mer van jag blir så gråter jag lite mindre för varje gång. 
    Men det är ju ett helt sjukt beteende från min sida, snacka om självskadebeteende. Så det jag kan säga till dig, gör det inte om ditt ex hör av sig. Det är fasen inte värt det och det enda det leder till är förlorad tid och brist på självaktning.
    Ibland tänker jag att det är tur att jag inte börjat med droger eller liknande eftersom jag har ett tydligt beroendebeteende. 

    Men angående det här att spela oberörd, det är precis så jag har gjort hela mitt liv och så råkade jag träffa någon som jag vågade visa mig svag för och så blev det inte så bra. Jag kanske är en man egentligen?

    Hur går tindrandet för dig?
  • Anonym (Trasan)

    Fattar lätt hänt, hade hon hört av sig och vill ses hade jag blivit glad och tackat ja förmodligen, kanske försökt spela lite svår .. skulle nog hellre vara i ditt läge, känns som du har chans att lösa det men tror du ganska tvärt måste klippa kontakt ett tag.. han kommer få panik om du gör det och kanske känn lite mer genuina känslor för dig. Men svårt läge helt klart .. 
    Ja det går ganska okej och ska ha min första dejt i veckan. Bara för att skingra mina egna tankar, har sagt till henne att jag inte är redo men att jag gärna ses. Hon vet läget hyggligt och vill ses ändå .. Men vet redan att jag inte är direkt mottaglig, tänker om jag fortsätter såhär så kanske det minskar lite för varje gång. Ego jag vet, men mitt sätt för att inte gå ner mig och tänka ihjäl mig. Har ju ingen bra självkänsla heller så rädd att det blir sådär oavsett när vi ses 

  • Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-05-27 21:12:47 följande:

    Fattar lätt hänt, hade hon hört av sig och vill ses hade jag blivit glad och tackat ja förmodligen, kanske försökt spela lite svår .. skulle nog hellre vara i ditt läge, känns som du har chans att lösa det men tror du ganska tvärt måste klippa kontakt ett tag.. han kommer få panik om du gör det och kanske känn lite mer genuina känslor för dig. Men svårt läge helt klart .. 
    Ja det går ganska okej och ska ha min första dejt i veckan. Bara för att skingra mina egna tankar, har sagt till henne att jag inte är redo men att jag gärna ses. Hon vet läget hyggligt och vill ses ändå .. Men vet redan att jag inte är direkt mottaglig, tänker om jag fortsätter såhär så kanske det minskar lite för varje gång. Ego jag vet, men mitt sätt för att inte gå ner mig och tänka ihjäl mig. Har ju ingen bra självkänsla heller så rädd att det blir sådär oavsett när vi ses 


    Jag tycker du gör helt rätt. Ut och dejta, sysselsätt dig med annat. Skingra tankarna, ta dig ur ditt huvud.
    Jag har kört efter metoden "för att komma över en man behöver man lägga sig under en annan" men det har inte riktigt funkat för mig😅

    Hoppas du får en fin dejt och bra att du varit ärlig med henne. Skit i självkänslan, hon känner ju inte dig så var den du vill vara. Lycka till!
Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?