• Anonym (Trasan)

    Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?

    Jag blev dumpad av min tjej efter 2 års förhållande. Det har gått 4 veckor och det är jobbigt för oss båda, det finns känslor kvar och tror att mitt ex är lite tveksam om hon gjorde rätt eller fel.

    Jag vill inget hellre än att få tillbaka henne. Kanske dum fråga detta men minskar chanserna om jag börjar med Tinder. (mitt ända syfte är att det gör det lättare att komma vidare, inte redo för nu relation och tro det eller ej inte heller intresserad av sex med annan tjej)

  • Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?
  • Anonym (Trasan)

    Jag vill bara distrahera mig själv och försöka skapa ett känslomässigt avstånd. När man blir dumpad är man i klart underläge (känslomässigt) och hade en kanske naiv tanke om att försöka komma mer i balans genom att dejta lite .. fastnat i tankarna och kan inte sluta tänka på henne. 


    Nu ?råkade? jag dumt nog ladda ner appen för en vecka sen men trodde inte jag var aktiv. Nu visade det sig att jag var det trots att jag inte har köpt något, eller skapat profil m bilder. Dock har Tinder tagit mina gamla bilder (för 2-3 år sen).. Raderade allt så snart jag insåg detta. 

    Mitt ex har många kompisar på Tinder så tror hon känner till detta. Imorgon ska vi ses, byta lite saker och prata lite. Bör jag ta upp detta med henne då?

  • Anonym (Trasan)

    Jag trodde mig vara säker på att jag raderat mitt konto, verkar som det ligger kvar ändå när man loggar in på nytt m samma mail och telefon .. 
    Tack för goda råd Glad

  • Anonym (Trasan)
    Räkan77 skrev 2024-05-05 22:07:42 följande:

    Du vill alltså gå på dejter som varken ska leda till en relation eller sex? Är det inte bättre att hänga med kompisar?


    Ja typ så, det är ett naivt sätt att skingra tankarna på.. För att komma bort från henne i mitt huvud kommer jag behöva dejta andra, men ska först känna in om det finns chans att få tillbaka henne.
  • Anonym (Trasan)

    Tack för era svar, det hjälper med lite olika perspektiv på hur man ska gå vidare. Jag tror oxå som ett par av er är inne på att det bästa (för mig själv) är att gå vidare och försöka börja dejta igen. Jag har börjat lite och är ärlig med mina intentioner och att jag inte är redo för ett nytt djupare förhållande. Det har hittills varit okej och ingen som tagit skada av det. Tror chanserna är större att på lång sikt vinna tillbaka henne om både jag och även hon träffar nya, om allt vill sig väl och om stjärnorna står rätt så vill båda hitta tillbaka någon gång igen. Hon kan ju också mycket väl kan ha siktet inställt på annat håll.. men eg vore det kanske bäst om man blir kär i nån annan igen, vet bara inte hur det ska gå till just nu .. och vet att tiden läker alla sår, är väldigt aktiv även med kompisar och intressen. Galet jobbigt att bli dumpad hur som, påverkar självkänslan mycket vare sig man vill eller inte iaf för mig. 

  • Anonym (Trasan)

    Ja det är verkligen vedervärdigt och man är ju totalt maktlös, minst sagt i ett känslomässigt underläge.. Jag är som du mellan viljan att bli kär igen men vet inte om jag vågar tro på det längre. Om du vill försöka få tillbaka honom på riktigt så tror jag ända chansen är att klippa banden helt, helt och hållet under en lång tid.. Han måste förlora kontrollen över dig och känna saknad annars kan han i lugn och ro har dig kvar samtidigt som han dejtar andra och rätt vad det är så är du helt borta ur bilden. Om han inte är en robot och om ni hade stark anknytning i ert förhållande så kommer han med all förmodan att känna saknad och kanske lite tvivel någon gång. Den som dumpar känner ofta först lättnad över att vara fri igen, sen kommer separationsångesten i ett senare skede men det bygger på att man klipper banden .. Men vad vet jag, vissa kanske bara kan stänga av det gamla och gå vidare helt oberörda

  • Anonym (Trasan)

    Låter som du borde försöka stänga ner men vet det är svårt, det är ju det sista man vill egentligen så känns väldigt ologiskt. Försöker tänka att tiden är min bästa vän så får man se vart det leder. Får liksom leva på hoppet och visionen, om ett år är kanske både du och jag lyckliga igen på ett eller annat vis även om det känns tungt nu.. 
    Nja vet inte om man kan stänga av så som du säger, tror mer man kan spela oberörd. Tänker att vi killar kanske har mer tendens att kunna spela just oberörda för att Inte visa känslor och visa oss sårbara. Vi lever nog mer i en tro att vi blir mindre attraktiva om vi är ledsna och svaga typ .. 

  • Anonym (Trasan)

    Fattar lätt hänt, hade hon hört av sig och vill ses hade jag blivit glad och tackat ja förmodligen, kanske försökt spela lite svår .. skulle nog hellre vara i ditt läge, känns som du har chans att lösa det men tror du ganska tvärt måste klippa kontakt ett tag.. han kommer få panik om du gör det och kanske känn lite mer genuina känslor för dig. Men svårt läge helt klart .. 
    Ja det går ganska okej och ska ha min första dejt i veckan. Bara för att skingra mina egna tankar, har sagt till henne att jag inte är redo men att jag gärna ses. Hon vet läget hyggligt och vill ses ändå .. Men vet redan att jag inte är direkt mottaglig, tänker om jag fortsätter såhär så kanske det minskar lite för varje gång. Ego jag vet, men mitt sätt för att inte gå ner mig och tänka ihjäl mig. Har ju ingen bra självkänsla heller så rädd att det blir sådär oavsett när vi ses 

  • Anonym (Trasan)

    Det lättaste är ju alltid att ge andra råd men tyvärr inte alltid så lätt att följa själv.

    Tycker ändå det låter som du sitter i ett skapligt känslomässigt läge, jag hade förmodligen och tyvärr hamnat i samma läge som du om tillfället hade getts även om du avråder... Nu är det radiotystnad sen några veckor från båda i mitt fall och jag kommer inte att ta upp tråden. Tyvärr har jag en känsla av att det ändå inte riktigt är slut så lever uppenbarligen på hoppet fortfarande, det sista hoppet är jobbigast att komma bort från helt.. Vill tror att även den som dumpar lider av samma problem, att de fina minnena kommer tillbaka och därav hör de av sig lite oväntat även efter lång tid ibland.. kan vara inbillning     

    I ditt fall Hh har du ju åtminstone ett val att göra och du kan ju om du spelar dina kort lite smart sätta dig i ett rätt bra läge gentemot ditt ex. och kanske på det sättet bygga upp dig själv lite mer. Det verkar ju som att han har känslor kvar för dig.. Det borde du kunna använda och omvandla till något bra för ditt egna ego om inte annat. 

  • Anonym (Trasan)

    hehe, det har ju uppenbarligen inte jag heller men tipsa andra är lättare .. SkrattandeSkrattande

    Jobbigt för killar med tjejer som helt plötsligt "backar" och "stänger av".. ju mer du klarar göra det desto större chans att han vill ha dig tillbaka. Tror dock att tiden måste göra sitt oxå. Häng lite med honom och försök sen stänga ner helt ett tag för nu "ska du vidare".. Sen kan du välja att ta upp tråden igen lite senare i sommar eller höst kanske. Risk finns alltid om att han eller du träffar någon annan på vägen, men då får det vara så.. vad var det för fler personer som var involverade, en tjej till med i bilden eller? 

    Sen klär du inte upp dig och piffar för mycket när ni ses, det får inte se ut som att du anstränger dig för hans del.. svårast i ditt läge (och mitt) är att vara avslappnad när ni ses kanske. Du får inte vara rädd för om du säger rätt eller fel saker etc. Försök vara så oberörd det bara går att vara, gärna kall men såklart inte otrevlig.. 

    Men viktigast är kanske att fundera på om du verkligen vill bygga ett förhållande med honom, är det verkligen den rätta eller kan det finnas nån annan ändå som du kan bli mer lycklig med. För min del tror jag lyckan finns på annat håll, man vill ändå ha någon som älskar en tillbaka lika mycket och helst utan tvivel och drama ..

  • Anonym (Trasan)

    Känner oxå igen det där med att man tycker sitt ex ser avslappnat och oberört ut, det är bara att inse att man är i underläge i början.. 
    ojdå, förstår komplikationen och förklarar ju till läge lite mer Hh. Du kanske kan få loss honom från förhållandet om du vill men tror inte du kan lita på hans känslor oavsett i det läget.. bra att du sätter ultimatum, förklarar ju varför han ställer in på kort varsel oxå. pendlar säkert mellan samvete o risktagande så nog inte att han avstår från dig eg. 

    Hade min dejt idag, det gick fint med själva dejten och gav mig både mersmak och lite bättre självförtroende igen så glad jag gjorde det. Hon föll mig tyvärr inte i smaken dock så ska stänga ner just den dejten ☺️ Men nu fattar jag att det går att komma vidare, det får ta sin tid bara och finns ju en hel del singlar som tur är. Grymt bra karaktär av dig som just blev dumpad att tacka nej till att ses .. hade jag nog inte klarat själv. Kände mig heller inte redo för dejt idag eg men hjälper mig mycket att komma vidare från mitt ex .. 

  • Anonym (Trasan)

    Jobbigt läge helt klart men låter ändå som du har ett skapligt läge om du vågar chansa och vara lite uthållig.. den som sitter i sämst läge här är ju hans fru. Respekt om du även inkluderar henne i detta, det gör du kanske redan.. Skulle du väl lyckas rycka loss honom riskerar ni få en extremt sårad fd fru på köpet, samt många bittra vänner. Hmm, sen är du kär oxå dessutom. förmodligen hade jag gjort som du, velat ses och ha sex mm.. men det är ju helt fel som du själv fattar för alla parter i detta. Du är ju den som riskerar minst av er involverade som jag ser på det, så du kan ju eg bara köra på med din plan.. och som du säger försöka bli kär på annat håll, men det blir du ju inte så länge hoppet finns på annat håll. 

  • Anonym (Trasan)

    Såklart svårt att sätta mig in i ert men du är ju ändå ju ändå kär om jag förstått dig rätt, och han verkar ju inte vara direkt bestämd heller men har kanske mer att offra än dig. Varför tror du han vill fortsätta att träffa dig, har det pågått länge detta eller? Om jag tolkar dig rätt vill du eg bli tillsammans med honom (trots att du inte tycker ni har något gemensamt)? men har insett att det inte kommer att ske. Usch, kanske svårare än jag tänker mig men som du beskriver det klipper han ju inte med dig ..

  • Anonym (Trasan)

    Förstår vad du menar och håller oxå med dig, skulle sagt samma sak till någon annan som var i mitt läge. Vill bara ta ett steg bort rent känslomässigt från mitt ex. Svårt att säga om det hjälper men som det känns nu skulle jag ändå säga det, det skingrar tankarna så man kan fokusera på något annat lite. Jag kör med öppna kort oxå och var öppen med läget, senaste dejten ville ses ändå och hade själv lite strul med sig in.. tycker inte det är något fel med det eg, det är ganska skönt oxå att prata med någon annan än ens vänner ibland. Skulle man råka bli kär eller om attraktion råkar uppstå så är det ju ännu bättre 😊

  • Anonym (Trasan)

    Då måste du ju ta dig därifrån om du vill vidare, och det vet du redan. Han kanske aldrig slutar kontakta dig så förmodligen du så måste tvinga dig mot din egna vilja. En bekant till mig har varit kär i en liknande situation och är fortfarande, det har snart pågått i 5 år. Hon är singel, han har fru och familj vid sidan om. Hamna inte i det läget bara, då lever du bara i olycka medan han får det bästa av två världar. 
    Vi har kanske det sista lilla hoppet som ett gemensamt problem som måste släppas på nåt vis. Har så svårt för att sluta hoppas på att mitt ex ska höra av sig och vilja ses igen, så lite avis på dig där men ändå inte.. men tror inte det kommer att ske att mitt ex hör av sig då. Fattar det rent logiskt men svårt att få in det liksom, och det hindrar ju en till att komma vidare. Hoppet är det sista som överger gäller tyvärr även med kärlek .. 

Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?