• Anonym (Jjj)

    Min sambo jämför mig med Chelsea Blackwell aka ”megan fox” love is blind

    Satt och tittade på Titanic och nämnde för sambon hur otroligt vacker Kate Winslet är. Han kontrade med att han tyckte Nicole Kidman var vackrare. Då påpekade jag lite på skoj att jag är väl ändå mer lik kate än nikole. Då kläcker han ut sig att jag är den nya Chelsea Blachwell från love is blind som berättade att hon får höra att hon är lik Megan Fox. (ni som inte känner till hela det spektaklet fattar såklart nada nu)


    Det här gjorde mig så ofantligt ledsen, att få höra att jag lever i någon illusion och går omkring och tror att jag liknar Kate, när jag dessutom bara sa att jag var mer lik henne än Nikole. Jag har riktigt dåligt självförtroende till att börja med och den kommentaren krossade det lilla som fanns. Kan tillägga att jag verkligen anstränger mig för honom utseendemässigt då han gärna vill att jag ska ha speciella kläder, sminka mig, raka mig på hela kroppen osv. 

    Har jag överreagerat? Jag har på riktigt ingen aning. Nu är jag bara förkrossad och känner mig helt värdelös.

  • Svar på tråden Min sambo jämför mig med Chelsea Blackwell aka ”megan fox” love is blind
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Ch) skrev 2024-05-06 11:13:29 följande:

    Förstår verkligen inte denna hype kring Kate Winslet och Megan Fox varav den sistnämnda inte alls är naturlig ens. Jag menar inte att Kate på något sätt är ful - tvärtom! Men jag förstår inte hypen? Hon ser ut som var och varannan kvinna liksom? Finns ju isf många andra kvinnor som är otroligt vackra, kändisar. Gällande din snubbe, om man kände till grejen med programmet han refererade till och anspelade på det - är han bara elak faktiskt. Menade han mer att du faktiskt inte var lik henne är det en annan sak. 


    Jag brukar aldrig kommentera mitt eget utseende eller fråga andra. Det är ett tips från coachen. Anledningen är att det är väldigt laddat ämne, både för en själv hos många men också i samhället där utseende ska styra en kvinnas värde och användas som maktmedel mot henne själv. Oavsett hur långt vi kommit med feminism och så - så sitter dessa strukturer kvar och är en tung variabel i en kvinnas värde tyvärr. 
    Det är alltifrån hur man ens lägger så stor vikt vid kvinnors utseende, till reklamfilmer, till filmer, till hur grabbgänget diskuterar etc. Är man känslig bör man inte säga nånting alls om sitt utseende och om någon ger en komplimanger är det en bonus. Däremot är utseende ingen bedrift faktiskt utan handlar mer om det genetiska lotteriet varför det vore mer uppskattat att få en komplimang för att man är utvecklad som människa, att man har humor, , bra på matlagning eller bra i sängen snarare än utseendet på ens ögon eller lökar 


    I synnerhet bör människor sluta be om "ärliga svar", för NÄR de verkligen får ärliga svar så blir de i 999 fall av 1000 hemskt sårade... Vi vill ju helst ha en bild av oss själva som i alla fall LITE snyggare, smartare, vettigare, trevligare o.s.v. än medelmåttan.
  • Anonym (Ch)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-06 11:19:49 följande:
    I synnerhet bör människor sluta be om "ärliga svar", för NÄR de verkligen får ärliga svar så blir de i 999 fall av 1000 hemskt sårade... Vi vill ju helst ha en bild av oss själva som i alla fall LITE snyggare, smartare, vettigare, trevligare o.s.v. än medelmåttan.

    Ja exakt! Det blir ju svårt att vara ärlig i vissa situationer. men uppenbarligen har han ju valt henne så hon får väl utgå från att han är attraherad av henne. 


    Min syster är myclet känslig , hon frågar om känsliga saker och får utbrott om man inte säger det hon vill höra. 


    Personligen har jag enorma komplex för mitt utseende, vissa dagar har jag svårt att arbeta pga detta då jag möter en stor mängd människor dagligen. Jag har tankar av att folk stirrar och blir provocerade av mitt utseende. Väldigt självupptaget egentligen. har svårt att prata med människor pga detta. Har kommit underfund med att det nog är mentala problem. Men tänker såhär, ju mindre man fokuserar på sitt eget utseende kommer det bli mindre och mindre laddat. skulle därav aldrig be om en åsikt för då blir man just granskad - bedömd -
    kanske får ett svar man inte vill ha - tar det enormt hårt och till och med sätter relationen i gungning. utseendet är inte viktigast 

  • Anonym (Jjj)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-06 09:37:22 följande:

    Fast han sa väl inget negativt om ditt utseende? Kate Winslet är en världsberömd Hollywood-skådespelerska, utvald bland miljoner till det arbete hon har. ÄVEN om det skulle vara sant att du inte är lik henne, så betyder ju inte det att du är ful. Man kan dessutom vara vacker på många olika sätt utan att se ut som just Kate Winslet - och då menar jag alltså "vacker på riktigt" och inte bara "vacker på sitt sätt" eller "vacker i den älskandes ögon" eller liknande floskler. 

    Jag kunde när jag var yngre bli väldigt lik Greta Garbo på foton, om jag använde rätt make-up och ansiktsuttryck. Detta var något som påpekades av många, och då utan att JAG hade sagt något om Greta Garbo innan. Så det var troligen sant. Men för den skull skulle jag aldrig ha sagt detta till någon annan, och OM jag hade gjort det så hade jag inte blivit sårad om personen svarade tillbaka att det inte var sant. Det är ju bara en kul grej om man är lik någon kändis, eller kan bli det med viss make-up och ljussättning och i vissa vinklar. Det är inte hela världen!

    Jag tror att du är för känslig och lägger för mycket vikt vid vad andra tycker.


    Tror inte du känner till bakgrundshistorien från love is blind, så jag förstår att du inte förstår hur jag menar. 
  • Anonym (Betty)
    Anonym (bingo) skrev 2024-05-06 03:57:36 följande:

    Men det är väl inget fel med den tjejen? Jag tycker att hon ser bra ut.


    Men varför kommenterar folk som inte förstår var ts refererar till?

    Händelsen som ts pratar om är alltså när en tjej med namn chelsea i love is blind trodde att hon såg ut som meghan fox men i  verkligheten ansåg folk att hon var ganska ful (jag tyckte hon var söt visserligen men). Killen sol valde henne utan att ha sett henne kände sig lurad.

    Ts man jämför alltså ts med en kvinna som tror att hon är snygg när hon inte alls anses vara det. Alltså är förolämpning. 
  • Anonym (Betty)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-06 09:37:22 följande:

    Fast han sa väl inget negativt om ditt utseende? Kate Winslet är en världsberömd Hollywood-skådespelerska, utvald bland miljoner till det arbete hon har. ÄVEN om det skulle vara sant att du inte är lik henne, så betyder ju inte det att du är ful. Man kan dessutom vara vacker på många olika sätt utan att se ut som just Kate Winslet - och då menar jag alltså "vacker på riktigt" och inte bara "vacker på sitt sätt" eller "vacker i den älskandes ögon" eller liknande floskler. 

    Jag kunde när jag var yngre bli väldigt lik Greta Garbo på foton, om jag använde rätt make-up och ansiktsuttryck. Detta var något som påpekades av många, och då utan att JAG hade sagt något om Greta Garbo innan. Så det var troligen sant. Men för den skull skulle jag aldrig ha sagt detta till någon annan, och OM jag hade gjort det så hade jag inte blivit sårad om personen svarade tillbaka att det inte var sant. Det är ju bara en kul grej om man är lik någon kändis, eller kan bli det med viss make-up och ljussättning och i vissa vinklar. Det är inte hela världen!

    Jag tror att du är för känslig och lägger för mycket vikt vid vad andra tycker.


    Jo det är ju det han gör när han refererar henne till chelsea från love is blind som blev världskänd efter att hon skrytit om att hon var lik meghan fox. Killen som valde henne blev märkbart besviken när hon inte alls var lik meghan som utlovat.

    Det var tydligt att kille  tyckte att hon inte var särskilt attraktiv (vilket är en helt annan historia hur han kunde bry som om det när man är med i love is blind som går ut på att se bortom utseendet). 

    Så hennes man jämför henne med en kvinna som tror att hon är snygg när hennes kille egtligen inte tycker det. 
  • Ddny

    Det är inte så att du hakat upp dig på killens reaktion i love is blind medan din kille syftat till att tjejen sett likheter som ingen annan ser?
    Han kanske inte ser några likheter mellan dig och Kate winslet bara?

  • Anonym (Herregud)

    Ja, har man inga relationsproblem från början ser man tydligen till att skaffa dem...

    Du SKÄMTADE. Han SKÄMTADE tillbaka och trodde att ni var på samma våglängd i skämtandet. Du reagerar som om han skulle ha utsatt dig för en grov misshandel.

    Du verkar helt omöjlig att ha ett samtal med. Vem vet när du plötsligt tvärvänder och tycker att du blivit utsatt för en ofattbar kränkning.

  • Anonym (gammal kärring)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-06 11:19:49 följande:
    I synnerhet bör människor sluta be om "ärliga svar", för NÄR de verkligen får ärliga svar så blir de i 999 fall av 1000 hemskt sårade... Vi vill ju helst ha en bild av oss själva som i alla fall LITE snyggare, smartare, vettigare, trevligare o.s.v. än medelmåttan.
    Man behöver inte ha en inbillad bild av sig själv när det finns både officiella IQ-test och snygg-appar. 
    Jag fick mitt nylle värderat av en app i veckan, och blev en 7a (av 10).

    Helnöjd med det eftersom jag är gammal som gatan.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (gammal kärring) skrev 2024-05-07 19:52:22 följande:
    Man behöver inte ha en inbillad bild av sig själv när det finns både officiella IQ-test och snygg-appar. 
    Jag fick mitt nylle värderat av en app i veckan, och blev en 7a (av 10).

    Helnöjd med det eftersom jag är gammal som gatan.
    Nåja. Man väljer såklart de mest lyckade fotona för sådana tester. Det är inte alls säkert att folk man har omkring sig i vardagen värderar en lika högt. Det kan också vara så att man är snygg ur en viss vinkel men inte i andra - så är det ofta för skådespelare och modeller som allmänt anses vara mycket vackra, att de vägrar bli fotade ur vissa vinklar. 
  • Anonym (JM)

    Kate Winslet ser bra ut men hon ser ju ändå ganska vanlig ut om ni förstår vad jag menar. Såg henne i en serie nyligen (Mare of Easttown) , nu är hon ju äldre men hon ser ut som en helt vanlig kvinna i den åldern. Hon är lite lik en barndomskompis till mig. Han kanske tyckte du såg bättte ut än hon eller lika bra bara att du inte är lik henne? Och ja jag har hört om hela grejen med Megan Fox

    Min sons pappa brukar få höra att han liknar Will Smith, han blir  jättesur varje gång han hör det så det är lite roligt .. Jag har fått höra att jag är lik Björk haha 

  • Anonym (N)
    Anonym (JM) skrev 2024-05-08 08:41:09 följande:

    Kate Winslet ser bra ut men hon ser ju ändå ganska vanlig ut om ni förstår vad jag menar. Såg henne i en serie nyligen (Mare of Easttown) , nu är hon ju äldre men hon ser ut som en helt vanlig kvinna i den åldern. Hon är lite lik en barndomskompis till mig. Han kanske tyckte du såg bättte ut än hon eller lika bra bara att du inte är lik henne? Och ja jag har hört om hela grejen med Megan Fox

    Min sons pappa brukar få höra att han liknar Will Smith, han blir  jättesur varje gång han hör det så det är lite roligt .. Jag har fått höra att jag är lik Björk haha 


    Inte kul att likna Björk haha, stackare :)
  • Anonym (JM)
    Anonym (N) skrev 2024-05-08 17:18:43 följande:
    Inte kul att likna Björk haha, stackare :)
    Hahah jag tycker inte hon är ful  fast hon ser kanske lite speciell ut :) Brukade få höra att jag liknar Brigitte Bardot när jag var yngre och blond också men inte nu längre när jag har min riktiga hårfärg (brunett) .. kanske konstigt att likna båda dom haha. 
  • Anonym (N)
    Anonym (JM) skrev 2024-05-08 17:27:38 följande:
    Hahah jag tycker inte hon är ful  fast hon ser kanske lite speciell ut :) Brukade få höra att jag liknar Brigitte Bardot när jag var yngre och blond också men inte nu längre när jag har min riktiga hårfärg (brunett) .. kanske konstigt att likna båda dom haha. 
    Du är säkert mycket snyggare än Björk :) ibland kan det ju vara vissa drag som påminner en om någon även fast man inte ser ut som personen. 
Svar på tråden Min sambo jämför mig med Chelsea Blackwell aka ”megan fox” love is blind