Inlägg från: Anonym (Betty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Betty)

    Min sambo jämför mig med Chelsea Blackwell aka ”megan fox” love is blind

    Anonym (Wa) skrev 2024-05-05 23:19:15 följande:
    Du var ju ledsen för att han sa du var likt henne eller? hon är ju jättefin 
    Nej det sa han inte. 

    I love is blind (ett program där deltagare dejtar utan att se varndra) nämner en av kvinnorna, Chelsea, för en av männen att hon är lik Meghan Fox. Mannen som inte alls vet hur kvinnan han pratar med ser ut blir ju lite till sig över att hon är lik Meghan Fox. Men sen när de möts på rirkgit så tycker han inte att de är lika. Han är märkbart besviken över hennes utseende och tycker att hon har lurat honom. 

    Detta blev en stor snackis i sociala medier efter programmet. 

    Det TS man gör är att likna henne vid Chelsea. Han liknar henne vid en tjej som tror att hon är snyggare än vad hon är. TS man jämför alltså inte TS med Meghan Fox. 

    När TS säger att hon är lite lik kate så säger hennes man att hon är som chelsea, dvs en kvinna som tror att hon är snyggare än vad hon är  

    Det skulle jag också tolka som en förolämpning. Jag fattar att jag inte går runt och ser ut som en filmstjärna men min man behöver inte gnugga in i mitt fejs att jag inte gör det. 
  • Anonym (Betty)
    Anonym (bingo) skrev 2024-05-06 03:57:36 följande:

    Men det är väl inget fel med den tjejen? Jag tycker att hon ser bra ut.


    Men varför kommenterar folk som inte förstår var ts refererar till?

    Händelsen som ts pratar om är alltså när en tjej med namn chelsea i love is blind trodde att hon såg ut som meghan fox men i  verkligheten ansåg folk att hon var ganska ful (jag tyckte hon var söt visserligen men). Killen sol valde henne utan att ha sett henne kände sig lurad.

    Ts man jämför alltså ts med en kvinna som tror att hon är snygg när hon inte alls anses vara det. Alltså är förolämpning. 
  • Anonym (Betty)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-06 09:37:22 följande:

    Fast han sa väl inget negativt om ditt utseende? Kate Winslet är en världsberömd Hollywood-skådespelerska, utvald bland miljoner till det arbete hon har. ÄVEN om det skulle vara sant att du inte är lik henne, så betyder ju inte det att du är ful. Man kan dessutom vara vacker på många olika sätt utan att se ut som just Kate Winslet - och då menar jag alltså "vacker på riktigt" och inte bara "vacker på sitt sätt" eller "vacker i den älskandes ögon" eller liknande floskler. 

    Jag kunde när jag var yngre bli väldigt lik Greta Garbo på foton, om jag använde rätt make-up och ansiktsuttryck. Detta var något som påpekades av många, och då utan att JAG hade sagt något om Greta Garbo innan. Så det var troligen sant. Men för den skull skulle jag aldrig ha sagt detta till någon annan, och OM jag hade gjort det så hade jag inte blivit sårad om personen svarade tillbaka att det inte var sant. Det är ju bara en kul grej om man är lik någon kändis, eller kan bli det med viss make-up och ljussättning och i vissa vinklar. Det är inte hela världen!

    Jag tror att du är för känslig och lägger för mycket vikt vid vad andra tycker.


    Jo det är ju det han gör när han refererar henne till chelsea från love is blind som blev världskänd efter att hon skrytit om att hon var lik meghan fox. Killen som valde henne blev märkbart besviken när hon inte alls var lik meghan som utlovat.

    Det var tydligt att kille  tyckte att hon inte var särskilt attraktiv (vilket är en helt annan historia hur han kunde bry som om det när man är med i love is blind som går ut på att se bortom utseendet). 

    Så hennes man jämför henne med en kvinna som tror att hon är snygg när hennes kille egtligen inte tycker det. 
Svar på tråden Min sambo jämför mig med Chelsea Blackwell aka ”megan fox” love is blind