• thildusen90

    Letrozol 2024 - följas åt?

    Hej! 

    Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravid med Letrozol 2024. Jag ska påbörja min tredje omgång nu. Blev gravid på min andra omgång med Letrozol men fick tyvärr missfall i vecka 12... Nu har vi fått återhämtat oss lite och bearbetat det så vi tänkte köra igång igen. Jag tog min första tablett på dag 3 av mensen som var i måndags 1/4. 

    Någon som vill följas åt? Glad

  • Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?
  • thildusen90

    Hej alla! Ursäkta att jag gjorde en tråd och sen är såå dålig på att svara i den haha. Jag tänkte bara meddela att jag plussade idag :D En dag efter förväntad mens, första omgången med Letrozol efter missfall. Är så lycklig men kan inte riktigt ta in det än känner jag.


    Hoppas det går bra för er andra också Hjärta

  • TTCBf
    thildusen90 skrev 2024-04-26 10:56:07 följande:

    Hej alla! Ursäkta att jag gjorde en tråd och sen är såå dålig på att svara i den haha. Jag tänkte bara meddela att jag plussade idag :D En dag efter förväntad mens, första omgången med Letrozol efter missfall. Är så lycklig men kan inte riktigt ta in det än känner jag.


    Hoppas det går bra för er andra också Hjärta


    Men gud grattis! Hoppas allt går bra med din graviditet!
    Uppdatera oss🌸 

    Vad gjorde du denna cykel för att bli gravid? Tips?🌸

    En fråga till alla: är diarre vanligt under ägglossning?
  • osten7
    thildusen90 skrev 2024-04-26 10:56:07 följande:

    Hej alla! Ursäkta att jag gjorde en tråd och sen är såå dålig på att svara i den haha. Jag tänkte bara meddela att jag plussade idag :D En dag efter förväntad mens, första omgången med Letrozol efter missfall. Är så lycklig men kan inte riktigt ta in det än känner jag.


    Hoppas det går bra för er andra också Hjärta


    Stort grattis! Håller tummarna för er {#emotions_dlg.flower}
    TTCBf skrev 2024-04-26 12:37:36 följande:
    Men gud grattis! Hoppas allt går bra med din graviditet!
    Uppdatera oss🌸 

    Vad gjorde du denna cykel för att bli gravid? Tips?🌸

    En fråga till alla: är diarre vanligt under ägglossning?
    Jag kan få diarré under ägglossning ibland men inte alls på samma sätt som de första dagarna på mensen..!
  • littlewickewire
    thildusen90 skrev 2024-04-26 10:56:07 följande:

    Hej alla! Ursäkta att jag gjorde en tråd och sen är såå dålig på att svara i den haha. Jag tänkte bara meddela att jag plussade idag :D En dag efter förväntad mens, första omgången med Letrozol efter missfall. Är så lycklig men kan inte riktigt ta in det än känner jag.


    Hoppas det går bra för er andra också Hjärta


    Men åh grattis!! ❤️
  • Jagälskarsommaren
    osten7 skrev 2024-04-25 11:53:12 följande:

    Och just det!
    Man citerar flera inlägg samtidigt genom att först välja ett svar, när "svara-rutan" dykt upp, scrollar man upp igen och väljer det andra svaret som ska citeras också! 
    Kanske var lite otydligt men hoppas ni förstår ändå Oskyldig


    thildusen90 skrev 2024-04-26 10:56:07 följande:

    Hej alla! Ursäkta att jag gjorde en tråd och sen är såå dålig på att svara i den haha. Jag tänkte bara meddela att jag plussade idag :D En dag efter förväntad mens, första omgången med Letrozol efter missfall. Är så lycklig men kan inte riktigt ta in det än känner jag.


    Hoppas det går bra för er andra också Hjärta



    Tack Osten7. det funkade! 😃 
    Ledsen att jag har varit lite frånvarande. Har haft jättemycket på jobbet i veckan och har därför inte kunnat svara er alla. 


    Thuldusen90- vad roligt! Stort stort grattis! ❤️ 

    Själv har jag precis för några timmar sedan fått mens :( Och nu när inseminationen inte fungerade, är nästa steg IVF. Vi har samtal med läkaren inbokad 21/5, och därefter kan vi påbörja IVF. 


    Jag kommer köra Letrozol denna cykel också, så får vi se, det kanske ske ett mirakel. 


    Heja oss alla som kämpar! Håller tummarna att vi alla snart får vårt +! 

  • osten7

    Idag är det 12 dagar sedan jag tog Ovitrelle och tog imorse ett Clearblue Ultra Early som blev negativt.. Hur mycket hade ni trott på det? Har ni liknande erfarenheter?
    Jag tänker att antingen så visar det bara på att Ovitrellen är helt ute ur kroppen eller så är det inte en graviditet.. Så svårt hur man ska förhålla sig till sånt här Rynkar på näsan

  • Jagälskarsommaren
    osten7 skrev 2024-04-29 10:30:54 följande:

    Idag är det 12 dagar sedan jag tog Ovitrelle och tog imorse ett Clearblue Ultra Early som blev negativt.. Hur mycket hade ni trott på det? Har ni liknande erfarenheter?
    Jag tänker att antingen så visar det bara på att Ovitrellen är helt ute ur kroppen eller så är det inte en graviditet.. Så svårt hur man ska förhålla sig till sånt här Rynkar på näsan


    När har du BIM? 
  • littlewickewire

    Idag (CD12) var jag på UL efter min andra omgång enkeldos Letrozol. En äggblåsa är på gång, är 15 mm och jag hade bra tjocklek på slemhinnan, så han trodde ägglossning från onsdag och framåt (kanske till helgen).

    Passade på att fråga om det här med om det är dåligt att ligga varje dag, alltså om det minskar mängden spermier, men det sa han bara var en myt! Så man kan ligga fritt flera gånger om dagen om man vill 😊

  • osten7
    Jagälskarsommaren skrev 2024-04-29 11:40:26 följande:
    När har du BIM? 
    Jag är innan BIM, beräknad mens på torsdag (typ) då det har gått 14 dagar sen ägglossning. Testet jag tog var sånt som kan tas 6 dagar innan mens!
  • osten7
    littlewickewire skrev 2024-04-29 12:23:35 följande:

    Idag (CD12) var jag på UL efter min andra omgång enkeldos Letrozol. En äggblåsa är på gång, är 15 mm och jag hade bra tjocklek på slemhinnan, så han trodde ägglossning från onsdag och framåt (kanske till helgen).

    Passade på att fråga om det här med om det är dåligt att ligga varje dag, alltså om det minskar mängden spermier, men det sa han bara var en myt! Så man kan ligga fritt flera gånger om dagen om man vill 😊


    Härligt! Håller tummarna att det blir ägglossning {#emotions_dlg.flower}
    Perfekt, då är det fritt fram för oss alla Flört
  • Jagälskarsommaren
    osten7 skrev 2024-04-29 12:44:01 följande:
    Jag är innan BIM, beräknad mens på torsdag (typ) då det har gått 14 dagar sen ägglossning. Testet jag tog var sånt som kan tas 6 dagar innan mens!
    För mig brukade det alltid visa korrekt, dvs när testet var negativt, var jag inte gravid. 
    har du några symtom? 
  • osten7
    Jagälskarsommaren skrev 2024-04-30 08:24:04 följande:
    För mig brukade det alltid visa korrekt, dvs när testet var negativt, var jag inte gravid. 
    har du några symtom? 
    Som jag skrivit tidigare har jag testat ut Ovitrellen med stickor, tog en imorse också och strecket som visades var betydligt starkare än igår - så hoppet lever än! 
    Är svullen i magen, känner en del tyngd ner i magen, liiite ömma bröst men inte överdrivet :) 
  • Jagälskarsommaren
    osten7 skrev 2024-04-30 09:01:13 följande:
    Som jag skrivit tidigare har jag testat ut Ovitrellen med stickor, tog en imorse också och strecket som visades var betydligt starkare än igår - så hoppet lever än! 
    Är svullen i magen, känner en del tyngd ner i magen, liiite ömma bröst men inte överdrivet :) 
    Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna hur det har gått Skrattande
    önskar er alla Glad Valborg! 
  • littlewickewire
    Jagälskarsommaren skrev 2024-04-30 13:00:25 följande:
    Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna hur det har gått Skrattande
    önskar er alla Glad Valborg! 
    Detsamma 😊☀️🌸
Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?