• thildusen90

    Letrozol 2024 - följas åt?

    Hej! 

    Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravid med Letrozol 2024. Jag ska påbörja min tredje omgång nu. Blev gravid på min andra omgång med Letrozol men fick tyvärr missfall i vecka 12... Nu har vi fått återhämtat oss lite och bearbetat det så vi tänkte köra igång igen. Jag tog min första tablett på dag 3 av mensen som var i måndags 1/4. 

    Någon som vill följas åt? Glad

  • Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?
  • Jagälskarsommaren
    osten7 skrev 2024-04-29 12:44:01 följande:
    Jag är innan BIM, beräknad mens på torsdag (typ) då det har gått 14 dagar sen ägglossning. Testet jag tog var sånt som kan tas 6 dagar innan mens!
    För mig brukade det alltid visa korrekt, dvs när testet var negativt, var jag inte gravid. 
    har du några symtom? 
  • osten7
    Jagälskarsommaren skrev 2024-04-30 08:24:04 följande:
    För mig brukade det alltid visa korrekt, dvs när testet var negativt, var jag inte gravid. 
    har du några symtom? 
    Som jag skrivit tidigare har jag testat ut Ovitrellen med stickor, tog en imorse också och strecket som visades var betydligt starkare än igår - så hoppet lever än! 
    Är svullen i magen, känner en del tyngd ner i magen, liiite ömma bröst men inte överdrivet :) 
  • Jagälskarsommaren
    osten7 skrev 2024-04-30 09:01:13 följande:
    Som jag skrivit tidigare har jag testat ut Ovitrellen med stickor, tog en imorse också och strecket som visades var betydligt starkare än igår - så hoppet lever än! 
    Är svullen i magen, känner en del tyngd ner i magen, liiite ömma bröst men inte överdrivet :) 
    Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna hur det har gått Skrattande
    önskar er alla Glad Valborg! 
  • littlewickewire
    Jagälskarsommaren skrev 2024-04-30 13:00:25 följande:
    Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna hur det har gått Skrattande
    önskar er alla Glad Valborg! 
    Detsamma 😊☀️🌸
  • osten7
    Jagälskarsommaren skrev 2024-04-30 13:00:25 följande:
    Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna hur det har gått Skrattande
    önskar er alla Glad Valborg! 
    Igår fick jag positivt så räknar mig själv som gravid nu!!! Helt galet Solig
  • Jagälskarsommaren
    osten7 skrev 2024-05-02 07:47:05 följande:
    Igår fick jag positivt så räknar mig själv som gravid nu!!! Helt galet Solig

    Wow!! Så glad för din skull! Stort grattis! 


    var det 2a omgången med Letrozol? Har du fått några fler symtom? 

  • osten7
    Jagälskarsommaren skrev 2024-05-02 10:24:23 följande:

    Wow!! Så glad för din skull! Stort grattis! 


    var det 2a omgången med Letrozol? Har du fått några fler symtom? 


    Tusen tack! 
    Håller verkligen tummarna att det går hela vägen.. Och önskar ni andra också får + {#emotions_dlg.flower}

    Precis, andra omgången (men första blev inget pga avbrutet då min sambo hamnade på sjukhuset)
  • Jagälskarsommaren
    osten7 skrev 2024-05-02 10:29:47 följande:
    Tusen tack! 
    Håller verkligen tummarna att det går hela vägen.. Och önskar ni andra också får + {#emotions_dlg.flower}

    Precis, andra omgången (men första blev inget pga avbrutet då min sambo hamnade på sjukhuset)

    Tack fina! 


    så spännande!!! 


    ska på ultraljud nästa onsdag för att se hur äggblåsorna växt till sig. Hoppas verkligen det går vägen den här gången Solig

  • littlewickewire

    Jag var ju på ultraljud i måndags och hade en äggblåsa på 15 mm. Har dock inte fått positiva ägglossningstest/tempstegring än, så är lite nervös att det inte blir något. Gynekologen sa visserligen att ägglossning kunde ske från onsdag, kanske till helgen. Men vore så typiskt min otur om det ändå inte blev ägglossning.. 😩

  • osten7
    Jagälskarsommaren skrev 2024-05-02 10:43:00 följande:

    Tack fina! 


    så spännande!!! 


    ska på ultraljud nästa onsdag för att se hur äggblåsorna växt till sig. Hoppas verkligen det går vägen den här gången Solig


    Vi hoppas äggblåsorna jobbat på som dom ska!

    Glömde svara dig innan på vad jag har för symtom! Är ooootroligt svullen i magen, känsliga bröst och kissig Skäms
Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?