• Anonym (TS)

    Min man gav mig opersonligt godis

    Tog så illa vid mig idag när min man kom med ett påskägg till mig. Han vet hur lite godis jag faktiskt äter och att jag verkligen inte äter lakrits och knappt smågodis alls förutom några få utvalda saker. Trots detta så fick jag ett stort ägg med massa lakrits och andra äckliga godisbitar. Inte en enda av godisbitar jag gillar fanns med. Han hade även köpt en stor påse till sig själv.

    Kan inte låta bli att bli sårad, att det kändes opersonligt och att han inte lagt tid på att tänka på mig som mottagare. Överreagerar jag? 

  • Svar på tråden Min man gav mig opersonligt godis
  • Anonym (g)
    Hysteri skrev 2024-04-02 20:57:24 följande:
    Ja vännen jag vet att du blir helt till dig och tycker det är jätte hemskt och tramsigt så fort nån inte tycker som dig och blir jätte arg 

    Tycker man inte som dig förstår man tydligen ingenting enligt dig, Igen du sitter på en hög häst du och tror du är bättre och mer vetande än alla andra😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣

    Vill jag tjafsa? Det var ju du som blev helt till dig och började prata med mig och försöker läxa upp och påpeka hur mycket mer du förstår 

    Oj har du erfarenhet och vet minsann bäst. Suck. Igen.Du är INTE bättre än alla andra även om du tror det

    Nej TS frågade och jag svarade. Jag tycker det är att vara överkänslig och jag kommer fortsätta att ha den åsikten, även om den gör dig upprörd och arg
    Handlar fortfarande inte om att "hålla med" utan om att du uppenbarligen inte förstår TS andemening i problemet som beskrivs.

    Ja, det är uppenbart att du bara är ute efter att tjafsa och så länge du gör detta så kommer jag att försvara mig och det kan jag göra i en evighet om det så krävs.

    Uppenbarligen så förstår jag mer än vad du gör åtminstone då du tolkar tråden på ett väldigt ytligt sätt. 

    Du får tycka som du vill. De flesta normala kvinnor anser inte att det är överkänsligt att bli ledsen över en partner som negligerar en och inte är intresserade av att lära känna sina partners och deras smak och övriga behov.
  • Anonym (Emina)
    Anonym (g) skrev 2024-04-19 03:09:24 följande:
    Handlar fortfarande inte om att "hålla med" utan om att du uppenbarligen inte förstår TS andemening i problemet som beskrivs.

    Ja, det är uppenbart att du bara är ute efter att tjafsa och så länge du gör detta så kommer jag att försvara mig och det kan jag göra i en evighet om det så krävs.

    Uppenbarligen så förstår jag mer än vad du gör åtminstone då du tolkar tråden på ett väldigt ytligt sätt. 

    Du får tycka som du vill. De flesta normala kvinnor anser inte att det är överkänsligt att bli ledsen över en partner som negligerar en och inte är intresserade av att lära känna sina partners och deras smak och övriga behov.

    Men vi kvinnor borde väl ha förmågan att bli tacksamma över en överraskning för det är väl tanken som räknas?
    Särskilt om man som vuxen får ett påskägg, när man inte borde förvänta sig att få något överhuvudtaget. 


    Borde inte mannen tjura istället, han verkade ju inte ha fått någonting?

    I övrigt förstår jag vad du menar. Det är trist med känslan av att en person man älskar inte verkar vilja lägga engagemang över vad man gillar, eller vem man är som person. Det brukar dock visa sig i många andra aspekter i förhållandet.

  • Hysteri
    Anonym (g) skrev 2024-04-19 03:09:24 följande:
    Handlar fortfarande inte om att "hålla med" utan om att du uppenbarligen inte förstår TS andemening i problemet som beskrivs.

    Ja, det är uppenbart att du bara är ute efter att tjafsa och så länge du gör detta så kommer jag att försvara mig och det kan jag göra i en evighet om det så krävs.

    Uppenbarligen så förstår jag mer än vad du gör åtminstone då du tolkar tråden på ett väldigt ytligt sätt. 

    Du får tycka som du vill. De flesta normala kvinnor anser inte att det är överkänsligt att bli ledsen över en partner som negligerar en och inte är intresserade av att lära känna sina partners och deras smak och övriga behov.
    Det är du som tjafsar med mig . Blir helt till dig och nästan börja gråta för jag inte delar din uppfattning 

    Men ja då vännen, jag vet att du tror att du vet mest. När du sitter på din höga häst 😂😂🤣🤣🤣🤣🤣

    Dom flesta normala kvinnor? Vad vet du om det, antar du det över din åsikt eller? Låter som lite kvinnogissande 

    Sen bryr jag mig inte om vad andra tycker för jag tycker fortfarande att är överkänsligt att bli kränkt över fel godis i sitt påskägg 
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Emina) skrev 2024-04-19 08:17:34 följande:

    Men vi kvinnor borde väl ha förmågan att bli tacksamma över en överraskning för det är väl tanken som räknas?
    Särskilt om man som vuxen får ett påskägg, när man inte borde förvänta sig att få något överhuvudtaget. 


    Borde inte mannen tjura istället, han verkade ju inte ha fått någonting?

    I övrigt förstår jag vad du menar. Det är trist med känslan av att en person man älskar inte verkar vilja lägga engagemang över vad man gillar, eller vem man är som person. Det brukar dock visa sig i många andra aspekter i förhållandet.


    Hur mycket ska vi kvinnor fejka för att männen ska känna att de gjort nåt bra när de gång på gång misslyckas?
    Och vad är tanken när en man går och köper ett ägg med godis till sin sambo men fyller det med godis han själv gillar? Jo tanken som då ska räknas är att han bara tänker på sig själv, han ska få godis, och han ser bra ut mot omvärlden och om tjejen klagar så kan han ta på offerkoftan och säga att hon bara klagar när han gått och köpt ett ägg för hennes skull?

    Så nej, mannen ska inte tjura, han ska steppa upp.
  • Anonym (Suck)

    Tog ett tag för min karl att begripa sig på att det är i hans eget bästa intresse att inte köpa tanklöst skit till mig. Samt, att även om det är menat som en överraskning så är det hundra gånger bättre att ringa och rådfråga. Vid osäkerhet. Än köpa och hoppas på det bästa. 


    Människor som i princip inte känner mig, men som kommer med en gåva eller en present. Ja ok. Där är det rimligt att man har överseende, och agerar artigt. Även om gåvan är helt galet fel. 


    Men folk man lever med? Folk man känner mycket väl? Nä fuck off om man inte kan använda hjärnan lite då. Varför skall man vara tacksam då? Fejka tacksamhet. . . Löjligt. 


    Jag tycker inte du överreagerar TS. Jag hade markerat. För det är snudd på respektlöst att köpa ett påskägg som inte innehåller en enda godis som du äter. Jag hade rent krasst frågat om han köpte påskägget till sig själv eller? Med tanke på innehållet. . . 

    Har en sambo som tidigare alltid köpte fel godis. Med ursäkten att hur skall han komma ihåg sånt? Ansträng dig! Så svårt är det inte. Kan jag veta vilka godisar DU gillar, så kan du lära dig vilka jag gillar. Det är inte raketforskning. Blev otrevlig stämning där emellanåt, för folk tycks förvänta sig att ogenomtänkt skit alltid skall tas emot med tacksamhet. Men det är inte rimligt. Nu köper han alltid rätt, och har även lärt sig vad för typ av godis/snacks jag kan tänkas uppskatta som är för oss outforskat vatten. Han tänker efter helt enkelt. 

  • Anonym (Emina)
    Anonym (Lis) skrev 2024-04-19 11:19:29 följande:
    Hur mycket ska vi kvinnor fejka för att männen ska känna att de gjort nåt bra när de gång på gång misslyckas?
    Och vad är tanken när en man går och köper ett ägg med godis till sin sambo men fyller det med godis han själv gillar? Jo tanken som då ska räknas är att han bara tänker på sig själv, han ska få godis, och han ser bra ut mot omvärlden och om tjejen klagar så kan han ta på offerkoftan och säga att hon bara klagar när han gått och köpt ett ägg för hennes skull?

    Så nej, mannen ska inte tjura, han ska steppa upp.

    Då borde jag ha rätt att gråta floder som inte fick något påskägg överhuvudtaget?

    Jag trodde sånt var ämnat för barn, men tydligen inte? Jag köpte inte något till min man heller, men jag borde alltså ändå ha rätt att bli kränkt över att jag inte fick något påskägg? 


    Jag hade varit glad över att ha fått ett påskägg ,en dag man inte borde förvänta sig något. Tycker man ska vara glad över det mesta man får som vuxen, det är bara en bonus utöver det man kan köpa själv. Vill man ha något särskilt är det bäst att köpa det själv. Jag talar inte om vad andra ska köpa till mig i julklapp eller present, det skulle förta själva överraskningen.

    Lättare att vara tacksam över det man får, och sluta förvänta sig saker av andra.

  • Anonym (Lis)
    Anonym (Emina) skrev 2024-04-19 12:46:37 följande:

    Då borde jag ha rätt att gråta floder som inte fick något påskägg överhuvudtaget?

    Jag trodde sånt var ämnat för barn, men tydligen inte? Jag köpte inte något till min man heller, men jag borde alltså ändå ha rätt att bli kränkt över att jag inte fick något påskägg? 


    Jag hade varit glad över att ha fått ett påskägg ,en dag man inte borde förvänta sig något. Tycker man ska vara glad över det mesta man får som vuxen, det är bara en bonus utöver det man kan köpa själv. Vill man ha något särskilt är det bäst att köpa det själv. Jag talar inte om vad andra ska köpa till mig i julklapp eller present, det skulle förta själva överraskningen.

    Lättare att vara tacksam över det man får, och sluta förvänta sig saker av andra.


    Klart du har rätt till dina känslor.

    Jag hade också blivit glad om jag fått nåt där min sambo tänkt på mig, men inte om han köper något till mig som uppenbarligen är till honom själv, eller något jag är allergisk mot och som han vet om. Då är det ju bättre att han inte köper nåt alls eftersom jag inte hade förväntat mig något. Då slipper jag först bli glad över att han är spontan och tänker på mig och sen besviken över att han bara tänkt på sig själv. 


    Sen handlar det ju om när män gör så här upprepade gånger. Klart man har överseende om en present blir fel nån gång, men när det hela tiden är samma sak då lessnar man. 

  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Gullan)

    Min man älskar mej oerhört mycket och i Påskas hade han köpt handgjorda
    praliner från en exklusiv chokladbutik i en fin ask.
    Sen så hällde han upp ett bubbelbad och serverade champagne samtidigt som han
    handmatade mej med praliner och jordgubbar.
    Sen så fick jag massage i en timme och senare på kvällen tittade vi på
    filmen Love actually med Huge Grant som jag älskar så mycket fast jag vet att han
    tycker den är tråkig. Så mycket älskar min man mej.

  • Anonym (Lis)
    Anonym (Gullan) skrev 2024-04-26 12:14:40 följande:

    Min man älskar mej oerhört mycket och i Påskas hade han köpt handgjorda
    praliner från en exklusiv chokladbutik i en fin ask.
    Sen så hällde han upp ett bubbelbad och serverade champagne samtidigt som han
    handmatade mej med praliner och jordgubbar.
    Sen så fick jag massage i en timme och senare på kvällen tittade vi på
    filmen Love actually med Huge Grant som jag älskar så mycket fast jag vet att han
    tycker den är tråkig. Så mycket älskar min man mej.


    HUGE Grant, var det porrvarianten då eller?😁😂
  • Hysteri
    Anonym (g) skrev 2024-04-22 02:53:14 följande:
    Den enda hysteriska gråtaren här är du med tanke på ditt töntiga nick.

    Jag vet åtminstone bättre än att tolka ett inlägg lika onyanserat som du. 

    Jag är kvinna vilket du med all säkerhet inte är med tanke på din patetiska attityd mot kvinnor. Och ja, kvinnor förstår andra kvinnor bra mycket djupare än män vilket du tydligt visar här. 

    Det handlar fortfarande inte om nåt påskägg. Jag kan upprepa detta i det oändliga om det så behövs. 
    Nej men oj blev du ledsen nu igen? 😁😁😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣

    Du får gråta hur mycket du vill, jag tycker fortfarande det är löjligt att bli kränkt för fel godis 
  • Anonym (g)
    Hysteri skrev 2024-04-27 13:12:03 följande:
    Nej men oj blev du ledsen nu igen? 😁😁😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣

    Du får gråta hur mycket du vill, jag tycker fortfarande det är löjligt att bli kränkt för fel godis 
    Ännu mer projiceringar från dig. Hämta en näsduk till dig själv istället. 

    Jag gråter inte, aldrig gjort. Och det handlar fortfarande inte om godis.
Svar på tråden Min man gav mig opersonligt godis