• Anonym (Sprängs snart)

    Ständigt dissad av min tjej

    Jag håller på att bli galen!! Min tjej dissar mig gång på gång på gång när jag försöker få igång henne till sex. Jag gör massor av saker i hemmet. Jag ser bra ut och vårt sex är bra när vi väl har det. Vi har pratat om detta. Hon vill inte ligga med mig eftersom jag är så grimig. Jag är inte griig och om det skulle vara att jag var grinig är det för att hon gör mig grii
    nig. Hur fan kommer man ur detta dåliga hjul vi hamnat i?? Jag tänker inte hålla på och fjäska och bete mig som någon mes!

  • Svar på tråden Ständigt dissad av min tjej
  • Anonym (ABC)
    Bis mis skrev 2024-03-04 08:28:31 följande:
    Du vet ingenting om oss här i tråden men antar friskt :) Troligen så har kvinnor som tänker väl och kan uttrycka vad dom vill ett lite annat liv än du kan föreställa dig, det brukar vara så. FL är intressant på det sättet, man inser hur grovt tillyxade världar vissa lever i.
    Också något jag reflekterat över
  • Anonym (Luttrad)
    Anonym (Wa) skrev 2024-03-03 11:00:55 följande:
    Ingen är väl kåt alltid genom alla stadier i livet?

    Denna missuppfattning verkar många kvinnor ha svårt att ta sig ur.
    Det är en grund för talesättet : Män är från Mars, kvinnor från Venus. 


    Jag och troligtvis de flesta andra män är ungefär lika konstant kåta hela livet!
    Småbarnsvak, medelålder, världskrig och naturkatastrofer, får man bara sex ett par, tre gånger i veckan kan man klara vad som helst..

  • Core
    nihka skrev 2024-03-04 21:55:44 följande:
    Jepp. "Metalsjukhus", "hönsgård" och "fittor på peidestaler" Såå missförstådd. Återigen. För du har ju såå många respektfulla saker att säga om kvinnor.
     
    Misogyna män som hotar, slår och hackar på kvinnor ska ska "lyftas", "hjälpas". Passivum. Av vem? Kvinnorna de hotar, slår och hackar på? Nope. Varsågod och lyft arselet själv. Eller ligg kvar och ruttna ihop medan världen ruttnar på dig tillbaka. Ditt liv - ditt val.

    Om du väljer att placera kvinnor i de facken är det upp till dig. Det enda jag skrev som kan tolkas generellt, utanför den här hönsgården, är fittor på piedestal, vilket jag förklarade bakgrunden till, men det gick väl rakt genom skallen som allt annat. För övrigt hör jag till de skribenter som dividerar mest med incels och kvinnohatare, här som på Flashback. Men när jag vänder på det, ja då är du ett offer för att du är kvinna.


    Eller jag kanske är manshatare när jag kallar en grupp män för syltryggar också? 

    Din världsbild är så otroligt smal, jag skiter väl också i de män som hotar, slår och förtrycker kvinnor, det jag pratar om är ur ett längre perspektiv, hur är det när våra barn blir stora. Och de som är underordnad i hemmet, de som kryper, som är potentiellt farliga, utan att ha runnit över.


    Ska våra söner och nästa generation män efter det och bli kuvade rädda män, för att du känner dig hotad?

    Mer dravel, jag ber dig peka ut påståenden du kommer med om hur jag resonerar, men det finns så klart inga svar på.

    Jadu, vi får väl se vem som ruttnar först. Här kommer vi ingen vart, lycka till med livet och framtiden, hoppas den där offerkänslan lägger sig så småningom, måste vara ett tungt täcke att bära runt på. Hej på?re!

  • Anonym (Luttrad)
    Core skrev 2024-03-03 11:45:43 följande:

    Försök inte, låt henne komma om hon vill nått. Visst, du kanske blir torrlagd en månad eller så, men du dödar den sexuella makten hon har över dig och det i sig gör dig mer attraktiv. Som jag sagt förr, i många trådar, tigg inte som en hund, försök inte ens, ta ner fittan från piedestalen. 


    Om TS verkligen älskar sin kvinna och vill bygga en framtid med henne (och om tråden är på riktigt..) så går det att leva så.
    Gör det själv sedan måånga år, men det är inte lätt.
    Sex blir det några ggr per månad när hon tycker det gått för lång tid, och båda njuter då av det.

    Det jobbiga är att aldrig få vara den som tar initiativet, aldrig få förföra och få gensvar, aldrig gå och känna förväntan och längta till läggdags, aldrig veta om det ska ske i kväll, i morgon, eller kanske om en vecka och inte kunna göra ett dugg för att påverka detta! 
    Alltid ha skam- och skuldkänslor för att man tänker konstant på sex.
    Alltid tillfredställa sig själv före läggdags för att kunna sova sked bakom hennes varma, mjuka sexiga kropp.


    Men av det lilla TS skriver verkar de ganska less på varandra.

  • nihka
    Core skrev 2024-03-04 23:37:28 följande:

    Om du väljer att placera kvinnor i de facken är det upp till dig. Det enda jag skrev som kan tolkas generellt, utanför den här hönsgården, är fittor på piedestal, vilket jag förklarade bakgrunden till, men det gick väl rakt genom skallen som allt annat. För övrigt hör jag till de skribenter som dividerar mest med incels och kvinnohatare, här som på Flashback. Men när jag vänder på det, ja då är du ett offer för att du är kvinna.


    Eller jag kanske är manshatare när jag kallar en grupp män för syltryggar också? 

    Din världsbild är så otroligt smal, jag skiter väl också i de män som hotar, slår och förtrycker kvinnor, det jag pratar om är ur ett längre perspektiv, hur är det när våra barn blir stora. Och de som är underordnad i hemmet, de som kryper, som är potentiellt farliga, utan att ha runnit över.


    Ska våra söner och nästa generation män efter det och bli kuvade rädda män, för att du känner dig hotad?

    Mer dravel, jag ber dig peka ut påståenden du kommer med om hur jag resonerar, men det finns så klart inga svar på.

    Jadu, vi får väl se vem som ruttnar först. Här kommer vi ingen vart, lycka till med livet och framtiden, hoppas den där offerkänslan lägger sig så småningom, måste vara ett tungt täcke att bära runt på. Hej på?re!


    Hur vore det om DU för en gångs skull tog ansvar för vad DU spyr ur dig själv. Det är förstås inte JAG utan D U som som talar om kvinnor med uttryck som "mentalsjukhus", "hönsgård" och "fittor på pedestaler". 

    Och jag känner mig inte hotad av dig hur än mycket du imploderar i misogyna känsloutbrott. Oavsett om du får ditt shit together eller inte är det inte nu eller någonsin kvinnors ansvar att misogyna män ska passiv form "lyftas" och "hjälpas". Om man är kapabel att gräva sig ner i en grop kan man välja att gräva sig uppåt också. Ditt liv - ditt val. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Bis mis
    nihka skrev 2024-03-05 08:43:29 följande:
    Hur vore det om DU för en gångs skull tog ansvar för vad DU spyr ur dig själv. Det är förstås inte JAG utan D U som som talar om kvinnor med uttryck som "mentalsjukhus", "hönsgård" och "fittor på pedestaler". 

    Och jag känner mig inte hotad av dig hur än mycket du imploderar i misogyna känsloutbrott. Oavsett om du får ditt shit together eller inte är det inte nu eller någonsin kvinnors ansvar att misogyna män ska passiv form "lyftas" och "hjälpas". Om man är kapabel att gräva sig ner i en grop kan man välja att gräva sig uppåt också. Ditt liv - ditt val. 
    Jo...självinsikten är inte direkt lysande väl kalibrerad :)

    Kanske att man skulle börja nämna män med nedlåtande begrepp - (den fula)kuken på piedestal, mansplainare, expertsmitare...eller inte eftersom det skulle vara lögner om halva befolkningen. Osmart helt enkelt.
  • nihka
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-03-04 23:18:28 följande:

    Denna missuppfattning verkar många kvinnor ha svårt att ta sig ur.
    Det är en grund för talesättet : Män är från Mars, kvinnor från Venus. 


    Jag och troligtvis de flesta andra män är ungefär lika konstant kåta hela livet!
    Småbarnsvak, medelålder, världskrig och naturkatastrofer, får man bara sex ett par, tre gånger i veckan kan man klara vad som helst..


    Det är ingen missuppfattning utan sexlusten påverkas av olika faktorer:

    www.sexologkliniken.com/sexologbloggen/4-anledningar-till-minskad-sexlust-hos-man
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-03-04 23:39:31 följande:

    Om TS verkligen älskar sin kvinna och vill bygga en framtid med henne (och om tråden är på riktigt..) så går det att leva så.
    Gör det själv sedan måånga år, men det är inte lätt.
    Sex blir det några ggr per månad när hon tycker det gått för lång tid, och båda njuter då av det.

    Det jobbiga är att aldrig få vara den som tar initiativet, aldrig få förföra och få gensvar, aldrig gå och känna förväntan och längta till läggdags, aldrig veta om det ska ske i kväll, i morgon, eller kanske om en vecka och inte kunna göra ett dugg för att påverka detta! 
    Alltid ha skam- och skuldkänslor för att man tänker konstant på sex.
    Alltid tillfredställa sig själv före läggdags för att kunna sova sked bakom hennes varma, mjuka sexiga kropp.


    Men av det lilla TS skriver verkar de ganska less på varandra.


    Sedan är det är inte säkert att han eller hon eller någon av dem är mogna för ett förhållande.

    Om det som styr att man vill ha ett förhållande är exempelvis att få konstant tillgång till sex eller att sänka kostnaderna för hyra och el har man ingen god grund tilll en fungerande tvåsamhet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-03-05 22:29:27 följande:

    Runt 15-25% av män upplever låg sexlust.


    Precis vad jag sade. 75-85% av männen upplever hög sexlust! Trots stress och press..


    Och då tänker du dig att 100% av alla män upplever stress och press och alla andra faktorer som sades ligga till grunds för en sänkt sexlust?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-03-04 23:18:28 följande:

    Denna missuppfattning verkar många kvinnor ha svårt att ta sig ur.
    Det är en grund för talesättet : Män är från Mars, kvinnor från Venus. 


    Jag och troligtvis de flesta andra män är ungefär lika konstant kåta hela livet!
    Småbarnsvak, medelålder, världskrig och naturkatastrofer, får man bara sex ett par, tre gånger i veckan kan man klara vad som helst..


    Bra att höra en röst från andra sidan som kan redogöra för hur det blev under hela livet!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Luttrad)
    nihka skrev 2024-03-05 23:40:50 följande:
    Och då tänker du dig att 100% av alla män upplever stress och press och alla andra faktorer som sades ligga till grunds för en sänkt sexlust?
    Nej, alla män upplever inte stress och press hela tiden, men när de gör det kan sex för många vara ett bra sätt för att slappna av och inte ett hinder för att kunna ha det.
  • Anonym (Luttrad)
    nihka skrev 2024-03-05 23:47:13 följande:
    Bra att höra en röst från andra sidan som kan redogöra för hur det blev under hela livet!
    Jag skulle kunnat förtydliga mig och skriva det fertila livet. Nu när jag börjar närma mig slutet på det, så hade jag hoppats att lusten skulle minskat för att hamna närmare min kvinna, men det är ännu bara marginellt..
  • nihka
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-03-06 07:23:30 följande:
    Nej, alla män upplever inte stress och press hela tiden, men när de gör det kan sex för många vara ett bra sätt för att slappna av och inte ett hinder för att kunna ha det.
    Och som forskning visar kan det också vara en orsak till en minskad sexlust och impotens.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Freddie K

    Det låter som att du TS behöver prata med henne om det. Vi kan nog inte hjälpa dig så mycket. 


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • nihka
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-03-06 07:30:39 följande:
    Jag skulle kunnat förtydliga mig och skriva det fertila livet. Nu när jag börjar närma mig slutet på det, så hade jag hoppats att lusten skulle minskat för att hamna närmare min kvinna, men det är ännu bara marginellt..
    Det "fertila livet" för män är just hela livet om man inte blir sjuk, men med minskad mängd manliga hormoner är det också vanligt att sexlusten minskar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Lust)
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-03-04 23:18:28 följande:

    Jag och troligtvis de flesta andra män är ungefär lika konstant kåta hela livet!


    Småbarnsvak, medelålder, världskrig och naturkatastrofer, får man bara sex ett par, tre gånger i veckan kan man klara vad som helst..


    Kan du berätta det för min man?! 😆😆
  • Anonym (Göran)

    Jag blir rädd för allt jag läser om att par inte har sex.  


    varför vill kvinnor inte ha sex i förhållandet. 

  • Anonym (Wa)
    Anonym (Göran) skrev 2024-03-06 19:37:36 följande:

    Jag blir rädd för allt jag läser om att par inte har sex.  


    varför vill kvinnor inte ha sex i förhållandet. 


    Menar du att kvinnor förväntas vara kåta när som helst? Alltid när mannen vill så vill oxå kvinnan eller tvärtom? 
  • Kirenaj68
    Anonym (Sprängs snart) skrev 2024-03-04 09:59:55 följande:

    Oj j-vlar vad många svar i min frustrationstråd!!! Ingenting blev något bättre i helgen och visst jag är verkligen hennes vän. Jag kollar dåliga serier med henne - masserar henne och gör fan allt för henne. Det enda hon gör för mig är att gnälla. Så jag ska hitta ett pasande tillfälle att göra slut på detta och vara själv. Jag orkar inte med kvinnor längre!!!!


    Det är väl bara att göra slut på direkten? På dig låter det som det "passande tillfället" har passerats med råge redan...
Svar på tråden Ständigt dissad av min tjej