• nihka

    Ständigt dissad av min tjej

    Anonym (Sprängs snart) skrev 2024-03-03 09:48:16 följande:
    Ständigt dissad av min tjej

    Jag håller på att bli galen!! Min tjej dissar mig gång på gång på gång när jag försöker få igång henne till sex. Jag gör massor av saker i hemmet. Jag ser bra ut och vårt sex är bra när vi väl har det. Vi har pratat om detta. Hon vill inte ligga med mig eftersom jag är så grimig. Jag är inte griig och om det skulle vara att jag var grinig är det för att hon gör mig grii
    nig. Hur fan kommer man ur detta dåliga hjul vi hamnat i?? Jag tänker inte hålla på och fjäska och bete mig som någon mes!


    Jag föreslår att ni utarbetar ett rewardsystem där dina ansträngningar i form av "Jag gör massor av saker i hemmet" genererar ett visst antal poäng som kan samlas till ett knull. Kanske i form av amuletter där säg x antal dammsugningar och tömningar av diskmaskinen ger en amulett men där hon också kan ta ifrån dig amuletter för grinighet eller välja en immunitet som neutraliserar en knullamulett.

    På så vis ger ditt fjäskade och mesande synlig utdelning samtidigt som det håller din grinighet i schack. Rättvist så?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Core skrev 2024-03-03 11:45:43 följande:

    Försök inte, låt henne komma om hon vill nått. Visst, du kanske blir torrlagd en månad eller så, men du dödar den sexuella makten hon har över dig och det i sig gör dig mer attraktiv. Som jag sagt förr, i många trådar, tigg inte som en hund, försök inte ens, ta ner fittan från piedestalen. 


    Så ett straffsystem isf ett rewardsystem - problemlösning på hög nivå!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Core skrev 2024-03-03 13:32:14 följande:
    Straffsystem? Den sexuella makt mång kvinnor har över män är ett toxiskt straffsystem, man bryter bara det, inget annat. Vart menar du att jag bestraffar om jag slutar försöka efter avfärdanden? Varför ska mannen behöva tigga, då är det väl bättre för alla parter att man slutar?
    Vem har bett någon "tigga"? Tror de flesta inte vlll ha någon tiggandes hos sig oavett vad som tiggs.

    Du tänkte dig "döda" en visserligen inbillad makt, så uppsåtet är ju att straffa.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Core skrev 2024-03-03 14:54:07 följande:

    Jag, som jag förtydligade i föregående inlägg, försöker ge svar på frågeställningen i trådstarten. Du raljerar om hur män i allmänhet tror att knull får man som belöning. 


    Hur menar du att du bidrar i tråden med ditt tjaffs? 


    Nej uppsåtet är återuppbyggnad av TS integritet och självkänsla, jag skiter i om du som kvinna känner dig straffad eller ej. Jag talar rent ur TS perspektiv. Vad var ditt goda råd i tråden nu igen?


    Så ditt goda råd till en man som anser att hans flickvän gör honom grinig genom att inte släppa till när han vill är att han ska låta bli henne. Jag-men-då-så Problemet är löst. Hon slipper det griniga tjatet och Anonym (sprängs snart) som håller på att "bli galen" återuppbygger sig närmaste månaden och framåt. 

    Jag förstår Herre, min Herre. Jag tjafffsar medan du ger goda råd hahaha! Och vilka skitråd sen!

    Det är TS som berättar hur han "gör massor med saker i hemmet" och hur han dessutom "ser bra ut" och verkar tycka att detta är avgörande för att flickvännen ska bli sugen isf att göra honom grinig. Fast han är ju inte ens grinig men i den mån han ändå är det är det förstås hennes fel. Så klart.

    Misstänker att hon inte alls delar hans syn på saken.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Core skrev 2024-03-03 16:20:30 följande:
    Du kanske ska fråga dig varför mindre vetande män tror tt det är ett belöningssystem som genererar sex? Snälla, hur ofta dyker det inte upp trådar med innehållet, han är slarvig och diskar aldrig, varför skulle jag ligga med honom?

    Det är bestraffning och belöning med sex som verktyg, vilket jag inte ifrågasätter egentligen, men att det fungerar så i många relationer är helt uppenbart både på män och kvinnors vittnesmål här inne, så jag förstår verkligen inte vart du vill komma?

    Jag råder honom att lägga annan fokus än på sex, lägg den på dig själv och utvecklas som person, är det enda jag säger, i tråd ut och tråd in där män trasslat in sig i att lägga full fokus på mer sex.
    Vad är fel i det menar du? Och vad bidrar du med för lösning? Även om du inte skulle hålla med mig så får du väl komma med något eget istället för att ständigt shit-posta din metafeminism utan begriplig poäng.
    Du kanske ska fråga dig själv varför män som anser sig ha innestående ligg pga av olika insatser i hemmet är missnöjda med resultatet.

    Man har ett gemensammt liv och därur utvecklas ett samliv. Kvinnor blir i regel inte upphetsade av ett stånd med gästinspel i vardagen som tycker det är dags att plocka ut intjänade poäng mot sexuella tjänster. De allra flesta män är kloka nog att förstå hur det fungerar med tvåsamhet - att man är två som ska dra åt ett gemensamt håll i det gemensamma livet.

    Du råder honom att sexstrejka och vänta ut henne tills hon kommer krypandes när han redan tycker han "fjäskar" och är "en mes". Du råder honom att stå på sig och du visar en obehaglig och ohälsosam maktinställning till sex. Om du verkligen vill göra nytta låter du bli att skriva den här typen av shitinlägg med råd som gör fler män singlar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Core skrev 2024-03-03 17:28:24 följande:

    Ja att det både finns män och kvinnor med problem kan vi ju skriva under på båda två. Ja, man har ett gemensamt liv, men här handlar det om att trådstarten måste se det ur ett annat perspektiv och själv utvecklas, utan individuell utveckling händer ingenting med tvåsamheten.

    Jag råder inte honom att sexstrejka, jag råder honom att sluta vara den som hela tiden tar initiativ, jag kan Inte fatt om du har nån auktoritär vridning som gör att du tycker att mannen ska vara den som initierar samliv, men det är ditt problem. 


    Och jag ser inte problemet i om det skulle innebära att relationer tar slut för att man gör den korrigeringen, då var det inte menat att vara iallafall om det spricker för att mannen hittar andra vägar fram i livet än att vänta på sex. Då träffar man en ny, och kanske gör det med bättre självinsikt. Du får det att låta som att män blir för evigt singel om det tar slut, så ser verkligheten inte ut.

    Det jag petar i är just hans inställning och tro att pluspoäng genererar sex, han måste ändra sin inställning och inse att det finns andra saker i livet, ochbi en relation där mannen ber och kvinnan ger, är det lätt att det blir cementerat för alltid om man inte gör något drastiskt.


    Nej, du råder honom inte alls att sexstrejka:
    Han ska bara "döda den sexuella makten hon har över honom" och priset för det blir att han blir "torrlagd en månad eller så" för att uppnå målet som du tänker dig att "ta ner fittan från pediestalen".

    Jättemysig inställning till det gemensamma livet och absolut ett framgångsrecept till ett evigt singelskap.

    Din halmgubbe om min inställning till vem som ska ta initiativet är naturligtvis ditt problem. Blanda inte i mig i dina sjuka fantasier.

    "Försök inte, låt henne komma om hon vill nått. Visst, du kanske blir torrlagd en månad eller så, men du dödar den sexuella makten hon har över dig och det i sig gör dig mer attraktiv. Som jag sagt förr, i många trådar, tigg inte som en hund, försök inte ens, ta ner fittan från piedestalen. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Fjäska och bete sig som en mes) skrev 2024-03-03 17:25:26 följande:
    Varför vill du inte fjäska och bete dig som en mes? Om hon behöver det för hennes lust är det så farligt att fjäska litegrann? Kanske ge henne en rumpmassage med babyolja, baka blåbärspaj (Yes!), titta på någon serie hon gillar och låtsas vara engagerad i den, vårda hennes fötter (typ fotbad, fila, fotmassage och måla hennes tånaglar) såna mesiga  fjäskiga saker....sånt gillar många av oss.  
    Beroende på vad man väljer att lägga in i begreppet "fjäska" håller jag med dig och man kan göra det mycket och ofta för varandra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Core skrev 2024-03-03 20:36:43 följande:
    Ok, fittan från piedestalen var ett onödigt kraftuttryck. Men faktum kvarstår, han är den som tigger, hon är den som släpper in eller avfärdar. 

    Ser du inte att det är ett mönster som
    måste brytas, på hans initiativ, var jag hur jag ska nå fram så att du förstår. Visst, du väljer att se det ur en annan vinkel, men det är svårt när vi bara har en vinkel att utgå ifrån.

    Och du har hittills i tråden endast lagt oändligt mycket tecken på att förklara att jag har fel, utan att bemöta trådstarten alls. Visst, du tycker att jag har fel, men ditt skitpostande är vad som gör forum idag till soptunnor utan substans, du kapar trådar med egna diskussioner utan att ta egen ståndpunkt, ja förutom att andra har fel då.
    Nej, hon, inte han, är huvudpersonen i hennes sexliv och när hon inte är sugen på sex ligger inte universums fokus på att hon avvisar honom utan hon avstår för egen del. Det har hon full rätt att göra. Hennes fitta är nämligen ingen allmän inrättning med servicetider som ska passa andra. Hon beslutar själv om sin egen kropp. Hennes. Egen. Kropp. Han beslutar över sin kropp.

    Jag bemötte trådstarten i mitt allra första inlägg och sedan ditt vidriga fittan-på-pediestalninlägg Kräks

    Du verkar inte bara ha en unken syn på sex som maktmedel utan också  storhetsvansinne då du inbillar dig att din syn på vem som ska skriva och vad de ska skriva gäller utanför området mellan dina öron.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Bis mis skrev 2024-03-03 21:06:20 följande:
    Jag ser framför mig hur det är en fitta som en styckdetalj på en...piedestal. Ungefär som en fleshlight fast en kroppsdel från en människa helt frikopplad från personen. Så jäkla konstigt sätt att se på en partner. Eller, en del av livskamraten får man väl säga. Är resten av personen ens intressant.
    Ja, jävligt skruvad kvinnosyn.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Core skrev 2024-03-04 07:29:41 följande:
    Kvinnosyn. Ja ni kvinnor har verkligen en tendens att sätta er själva i centrum för världen i alla diskussioner. Titta bara på alla svar, man vill bli satt på piedestal man vill bli fjäska för. Tråden vara bekräftar vad jag skrivit 😂

    Kvinnor vill inte att män gnäller och tigger om sex, men jag ger ett råd om att sluta tänka på sex, och det duger inte. Nej, ni överlever inte att män ska sluta fjäska, jag tycker att det är vidrigt och man ser det här hela tiden, speciellt på familjeliv!

    Ni vill ha era kuvade mesar till män oförändrade, lycka till 🤞🏻 
    Nä, vi kvinnor gör ingenting gemensamt. Vi kvinnor är nämligen individer. Jag har uttryckt att jag tycker man kan "fjäska" för varandra eller med andra ord värna om varandra. 

    Jag har aldrig haft och vill aldrig ha någon "kuvad mes till man". Vad lever du i för skruvad fantasivärld? Har föresten upptäkt att ditt utryck om fitta och piedestal inte ens är ditt vidriga uttryck utan du har snott det från den tjugoår gamla kalkonrullen The 40-Year-Old Virgin. Du behöver förstå att floskelkomedier inte är dokumentärer.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Core skrev 2024-03-04 08:20:45 följande:

    Tack, jag förstår att inte alla kvinnor väljer att missuppfatta vad jag vill förmedla, men vet att en stor del av de som skriver här inne är sådana som avsiktligt försöker vrida allt som skriv av män. 


    Det här är på många sätt kvinnornas motsvarighet till Flashback, där florerar öppet kvinnohat, här är det många som virar in manshat i ett töcken av sockervadd. 


    För att få bukt med kvinnohat måste vi nånstans börja med att många män måste hitta tillbaka till sin individualism, sluta tro att kvinnan sitter på guldet, hitta egenvärde och stolthet i att vara man. Inse att kvinnan inte behövs mer än mannen, välj en kvinna av kärlek, inte av rädslan av ensamhet. Kuvade svaga män resulterar i slutändan i ännu fler incels och kvinnohatare.


     


    Så alla kvinnor har valt att missuppfatta dig. Ännu en gång. Stackars. Stackares Missförstådda. Människa.

    Och så allt manshat i ett töcken av sockervadd. Är den rosa också? Jag misstänker att töcknet sitter någon annanstans än i ditt sockervadd.

    Det är inte kvinnors ansvar att vissa män inbillar sig att kvinnan sitter på något guld. Det är dessa mäns problem med sin retorik med pussy och pedestals. Kvinnor har inget som helst ansvar i dessa mäns (re)habilitering in i den jämställda vuxenvärlden och både kvinnor och vuxna män med sunda värderingar kommer att fortsätta att inte ta ansvar för misogyna incels och kvinnohatare. Det är inte resten av världen som ska anpassa sig efter dem utan tvärtom. Eller så blir de över.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Sprängs snart) skrev 2024-03-04 09:59:55 följande:

    Oj j-vlar vad många svar i min frustrationstråd!!! Ingenting blev något bättre i helgen och visst jag är verkligen hennes vän. Jag kollar dåliga serier med henne - masserar henne och gör fan allt för henne. Det enda hon gör för mig är att gnälla. Så jag ska hitta ett pasande tillfälle att göra slut på detta och vara själv. Jag orkar inte med kvinnor längre!!!!


    Blev - passiv form.

    Du gör allt för henne och hon gör inget för dig förutom att gnälla. Då är det väl ett väldigt enkelt val.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Core skrev 2024-03-04 19:57:18 följande:

    För övrigt- grattis, du kom på att jag inte myntade uttrycket! Jag har aldrig sagt att det är mitt uttryck, de allra flesta som inte är för nedräkning än har hört det. 


    Nej vart har jag påstått att det är kvinnors ansvar? Ingenstans. Jag var överdrivet tydlig med att jag skrev som man- till en annan. Sen att det blir en hysterisk hönsgård av det var inte min intention.


    Och nej det är inte kvinnans ansvar, precis som det inte är mannens ansvar att kvinnor ska ha högre lön, men de flesta normalt funtade män står för saker som gör samhället mer jämlikt utan att ansvaret ligger på våra axlar. Återigen är du ett kvitto på att det jag vill få fram, manshat i rosa sockervadd. 


    Men nu är det ju rätt uppenbart efter en tids skrivande att du som tur är inte direkt tillhör en generation som är i första halvan av sin livscykel, du är en perfekt avbild av de gamla stofilerna till män vi fått städa upp efter, alltså en kvinnlig motsvarighet. 


    Jag är inte alls förvånad över att du gjort vidriga uttryck om kvinnor till din standard.

    Och sen var det dags för dig att att gå till de sedvanliga ynkliga angreppen på person.

    Lär dig för allt smör i Småland absolut ingenting SkålSkålSkålSkålSkålSkålSkål
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Core skrev 2024-03-04 09:07:16 följande:
    Tänker väl och kan uttrycka vad dom vill? Grattis du kan tänka och förmedla en vilja, ska jag bli imponerad nu?

    Är det någon som är objekt för slutsatser om persona i den här tråden är det väl jag, så det där var väl ändå ett skolboksexempel på att kasta sten i glashus.

    Det är otroligt intressant att varje gång en man besvarar en annan man så blir det som ett mentalsjukhus i tråden, här är det feminina värden som råder, allt utanför den boxen försöker man skjuta ner med obegriplig retorik och incelförklaranden.

    Ni är rädd för att män ska bli självständiga och starka i sig själva, att kvinnan blir exkluderad ur bilden av en framgångsrik man. När kvinnan blir exkluderad är det kvinnohat.
    Till viss del förstår jag er, ni tror att jag förespråkar den konservativa mannen, men det är en missuppfattning. Faktum är att mäns våld mot kvinnor historiskt, och den moderna varianten med incels och kvinnohat är en produkt av självständiga män. Faktum är att det är mäns känsla av mindervärde och rädsla som står som grund till nästan allt kvinnor utsatts för genom åren.

    Kvinnan har de senaste decennierna genomgått en evolution och blivit självständiga och starka, en resa män som grupp inte gjort än. För att råda bukt med de här problemen män generellt skapar måste män lyftas, hjälpas att hitta sitt egenvärde. Är man inte rädd så är man inte våldsam. Där av liknelsen med fittan på piedestal, det är en sinnebild av den svaga mannen som är ett hot mot sin omgivning, framförallt kvinnor.

    Men varje försök till att adressera svaga män blir utsatt av nedskjutningsförsök av motsvarigheten. Svaga kvinnor som vill vara kvar i det här dysfunktionella svären av svaga män.

    Men, vi står på kanten av en utveckling, man ser symtom av växtvärk överallt nu. Tiden där män behöver kvinnor är snart förbi, och det till fördel för alla. Vi ska bygga relationer med kärlek som grund, inte rädsla.
    Jepp. "Metalsjukhus", "hönsgård" och "fittor på peidestaler" Såå missförstådd. Återigen. För du har ju såå många respektfulla saker att säga om kvinnor.
     
    Misogyna män som hotar, slår och hackar på kvinnor ska ska "lyftas", "hjälpas". Passivum. Av vem? Kvinnorna de hotar, slår och hackar på? Nope. Varsågod och lyft arselet själv. Eller ligg kvar och ruttna ihop medan världen ruttnar på dig tillbaka. Ditt liv - ditt val.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Core skrev 2024-03-04 23:37:28 följande:

    Om du väljer att placera kvinnor i de facken är det upp till dig. Det enda jag skrev som kan tolkas generellt, utanför den här hönsgården, är fittor på piedestal, vilket jag förklarade bakgrunden till, men det gick väl rakt genom skallen som allt annat. För övrigt hör jag till de skribenter som dividerar mest med incels och kvinnohatare, här som på Flashback. Men när jag vänder på det, ja då är du ett offer för att du är kvinna.


    Eller jag kanske är manshatare när jag kallar en grupp män för syltryggar också? 

    Din världsbild är så otroligt smal, jag skiter väl också i de män som hotar, slår och förtrycker kvinnor, det jag pratar om är ur ett längre perspektiv, hur är det när våra barn blir stora. Och de som är underordnad i hemmet, de som kryper, som är potentiellt farliga, utan att ha runnit över.


    Ska våra söner och nästa generation män efter det och bli kuvade rädda män, för att du känner dig hotad?

    Mer dravel, jag ber dig peka ut påståenden du kommer med om hur jag resonerar, men det finns så klart inga svar på.

    Jadu, vi får väl se vem som ruttnar först. Här kommer vi ingen vart, lycka till med livet och framtiden, hoppas den där offerkänslan lägger sig så småningom, måste vara ett tungt täcke att bära runt på. Hej på?re!


    Hur vore det om DU för en gångs skull tog ansvar för vad DU spyr ur dig själv. Det är förstås inte JAG utan D U som som talar om kvinnor med uttryck som "mentalsjukhus", "hönsgård" och "fittor på pedestaler". 

    Och jag känner mig inte hotad av dig hur än mycket du imploderar i misogyna känsloutbrott. Oavsett om du får ditt shit together eller inte är det inte nu eller någonsin kvinnors ansvar att misogyna män ska passiv form "lyftas" och "hjälpas". Om man är kapabel att gräva sig ner i en grop kan man välja att gräva sig uppåt också. Ditt liv - ditt val. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-03-04 23:18:28 följande:

    Denna missuppfattning verkar många kvinnor ha svårt att ta sig ur.
    Det är en grund för talesättet : Män är från Mars, kvinnor från Venus. 


    Jag och troligtvis de flesta andra män är ungefär lika konstant kåta hela livet!
    Småbarnsvak, medelålder, världskrig och naturkatastrofer, får man bara sex ett par, tre gånger i veckan kan man klara vad som helst..


    Det är ingen missuppfattning utan sexlusten påverkas av olika faktorer:

    www.sexologkliniken.com/sexologbloggen/4-anledningar-till-minskad-sexlust-hos-man
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-03-04 23:39:31 följande:

    Om TS verkligen älskar sin kvinna och vill bygga en framtid med henne (och om tråden är på riktigt..) så går det att leva så.
    Gör det själv sedan måånga år, men det är inte lätt.
    Sex blir det några ggr per månad när hon tycker det gått för lång tid, och båda njuter då av det.

    Det jobbiga är att aldrig få vara den som tar initiativet, aldrig få förföra och få gensvar, aldrig gå och känna förväntan och längta till läggdags, aldrig veta om det ska ske i kväll, i morgon, eller kanske om en vecka och inte kunna göra ett dugg för att påverka detta! 
    Alltid ha skam- och skuldkänslor för att man tänker konstant på sex.
    Alltid tillfredställa sig själv före läggdags för att kunna sova sked bakom hennes varma, mjuka sexiga kropp.


    Men av det lilla TS skriver verkar de ganska less på varandra.


    Sedan är det är inte säkert att han eller hon eller någon av dem är mogna för ett förhållande.

    Om det som styr att man vill ha ett förhållande är exempelvis att få konstant tillgång till sex eller att sänka kostnaderna för hyra och el har man ingen god grund tilll en fungerande tvåsamhet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-03-05 22:29:27 följande:

    Runt 15-25% av män upplever låg sexlust.


    Precis vad jag sade. 75-85% av männen upplever hög sexlust! Trots stress och press..


    Och då tänker du dig att 100% av alla män upplever stress och press och alla andra faktorer som sades ligga till grunds för en sänkt sexlust?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-03-04 23:18:28 följande:

    Denna missuppfattning verkar många kvinnor ha svårt att ta sig ur.
    Det är en grund för talesättet : Män är från Mars, kvinnor från Venus. 


    Jag och troligtvis de flesta andra män är ungefär lika konstant kåta hela livet!
    Småbarnsvak, medelålder, världskrig och naturkatastrofer, får man bara sex ett par, tre gånger i veckan kan man klara vad som helst..


    Bra att höra en röst från andra sidan som kan redogöra för hur det blev under hela livet!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-03-06 07:23:30 följande:
    Nej, alla män upplever inte stress och press hela tiden, men när de gör det kan sex för många vara ett bra sätt för att slappna av och inte ett hinder för att kunna ha det.
    Och som forskning visar kan det också vara en orsak till en minskad sexlust och impotens.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Ständigt dissad av min tjej