• Anonym (Lo)

    Fick en örfil, känner mig förnedrad

    Min man gav mig en örfil igårkväll allt pga av att vi städbråkade och jag slängde ut hans jacka ute i trädgården då han alltid slänger den på golvet som en 5åring och det blev droppen för jag halkade och det gjorde mig rasande. Jag är i chock, jag skämdes efter örfilen och jag vet inte varför, han fick mig och känna mig så liten och att allt var mitt fel. 
    Jag åkte hem till syrran igårkväll, min man har försökt nå mig på telefon, men jag vet inte vad jag ska säga. Jag mår illa 

  • Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad
  • Anonym (M)
    Anonym (Erfaren) skrev 2024-05-01 14:21:58 följande:
    Fast, ska vi vara ärliga så är det inte det värsta man kan råka ut för.
    Läs gärna mina tidigare inlägg och återkom sen.
    Fast jag har aldrig påstått att man inte kan råka ut för något värre så jag vet inte vad det är du vill diskutera med mig.
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (M) skrev 2024-05-01 14:30:57 följande:
    Fast jag har aldrig påstått att man inte kan råka ut för något värre så jag vet inte vad det är du vill diskutera med mig.
    Behöver inte diskutera med dig, bara väcka dig.
    Du får väl gå tillbaka och se vad jag svarade på... Obestämd
  • Anonym (M)
    Anonym (Erfaren) skrev 2024-05-01 14:42:08 följande:
    Behöver inte diskutera med dig, bara väcka dig.
    Du får väl gå tillbaka och se vad jag svarade på...  // Obestämd
    Väcka mig från vad? Vad är det du tror att jag tänker egentligen? Självklart finns det värre saker än en örfil det fattar väl vem som helst 
  • Anonym (Buhu)
    Nomanisanisland skrev 2024-05-01 13:51:07 följande:
    Fast det handlar inte om enögdhet. Det handlar om att det inte är okej att välja att kränka och förnedra sin partner genom att slå den i ansiktet - oavsett om man tycker partnern har betett sig illa först eller inte. Är man vuxen nog att ha en relation, är man också vuxen nog att inte ta till nävarna.
    För sista gången. Jag har ALDRIG sagt att det är ok att ge någon en örfil.

    Kan dock tänka mig att impulsen dykt upp bland folk i din närhet emellanåt. Herregud.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Buhu) skrev 2024-05-01 15:24:14 följande:
    För sista gången. Jag har ALDRIG sagt att det är ok att ge någon en örfil.

    Kan dock tänka mig att impulsen dykt upp bland folk i din närhet emellanåt. Herregud.

    Det framstår som sagt som du försöker att spela ner betydelsen av det eller få det till att det inte är så illa (eftersom TS också eventuellt beter sig illa).

    Det där sista är så fånigt så det ids jag faktiskt inte ens kommentera.

  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Nomanisanisland
    Anonym (Buhu) skrev 2024-05-01 15:24:14 följande:
    För sista gången. Jag har ALDRIG sagt att det är ok att ge någon en örfil.

    Kan dock tänka mig att impulsen dykt upp bland folk i din närhet emellanåt. Herregud.
    Och den här sortens argument visar ju bara att du inte har något vettigt att komma med. 
  • Meddelande borttaget
  • Nomanisanisland
    Anonym (Buhu) skrev 2024-05-02 12:53:01 följande:
    Glömmer du bort att du redan svarat på inlägg? Eller är behovet att tjafsa så stort att du inte kan låta bli att slänga in ännu en menlös kommentar?
    Tack. Den där kommentaren tillförde verkligen något.
  • Meddelande borttaget
  • Nomanisanisland
    Anonym (Buhu) skrev 2024-05-02 20:10:07 följande:
    Du får blocka dina inlägg där du citerar mig också om du inte vill att det ska stå kvar. 
    Förstår inte vad du pratar om - har mig veterligen vare sig blockat eller tagit bort något, i alla fall inte med vilje.
Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad