• Svar på tråden Gravid med bf Mars
  • Minaälsklingar
    Zlender skrev 2024-02-28 08:01:06 följande:
    Grattis! Alltså den 8:e mars? Du måste vara först ute! Tänk att ha ett färdigt datum och veta! Det skulle jag vilja ha! ^^ Ja, hosta är ju jättekrånglig och långdragen... Du får prova alla knep som finns som du kan prova! Om du kan så är nog det bästa att sova! Men du har över en vecka på dig, kanske det värsta är över då åtminstone!
    Lycka till! 

    Ja det är skönt med datum även om jag inte riktigt våga lita på det.
    Har redan försökt med allt jag vet mot förkylningen/ hostan men än så länge håller den ett hårt grepp. Inget vidare överhuvudtaget att vara höggravid med detta, varje gång jag får en hostattack läcker jag vad jag tror är urinläckage blir ju sånt otroligt tryck neråt på redan sånt tryck av bebis huvud som trycker ner. 
    Sova hade ju varit skönt men tyvärr är det väldigt lite av den varan, hade redan svårt att sova innan förkylningen pga att det är så svårt att hitta en ställning som inte gör ont mm men nu med den täppta näsan och hostan blir det inte många timmars sömn.
    Tack, jag hoppas också det värsta hunnit gå över.

  • Zlender
    Minaälsklingar skrev 2024-02-28 19:56:48 följande:

    Ja det är skönt med datum även om jag inte riktigt våga lita på det.
    Har redan försökt med allt jag vet mot förkylningen/ hostan men än så länge håller den ett hårt grepp. Inget vidare överhuvudtaget att vara höggravid med detta, varje gång jag får en hostattack läcker jag vad jag tror är urinläckage blir ju sånt otroligt tryck neråt på redan sånt tryck av bebis huvud som trycker ner. 
    Sova hade ju varit skönt men tyvärr är det väldigt lite av den varan, hade redan svårt att sova innan förkylningen pga att det är så svårt att hitta en ställning som inte gör ont mm men nu med den täppta näsan och hostan blir det inte många timmars sömn.
    Tack, jag hoppas också det värsta hunnit gå över.


    Ja, det är ett svårt läge. Jag känner själv att allt börjar bli mer obekvämt. Jag kan inte sitta, för då känner jag mig ihoptryckt och jag kan inte stå för då blir jag trött i fötterna och benen. Jag har ont i höfter, nedre rygg och magen. Det är svårt att slappna av, vilket man skulle behöva. Dessutom blir jag så trött för ingenting. Känner mig som en gammal tant som måste sova middag och inte orkar något. Det räcker tydligen inte med att känna sig som ett överviktigt fetto. ^^

    Men det är i alla fall inte långt kvar! Du får höra av dig när bebis är ute! :D <3 
    Kan vi snälla vara en förebild för e-etikett, tack!
  • Fjenk

    Det börjar närma sig nu och jag har börjat känna någon form av separationsångest till min partner? det är första barnet så vet inte om det är ?normalt? eller om jag bara är känslig. Men har börjat tänka väldigt mycket på att det inte bara kommer vara jag och han längre, att jag kommer sakna honom osv osv. Låter helt orimligt när jag skriver det! Någon som känt samma? 

  • Zlender
    Fjenk skrev 2024-02-29 07:51:12 följande:

    Det börjar närma sig nu och jag har börjat känna någon form av separationsångest till min partner? det är första barnet så vet inte om det är ?normalt? eller om jag bara är känslig. Men har börjat tänka väldigt mycket på att det inte bara kommer vara jag och han längre, att jag kommer sakna honom osv osv. Låter helt orimligt när jag skriver det! Någon som känt samma? 


    Ja, jag har känt samma. Det är ju en stor förändring. Fast för mig är det mer en oro över att jag ska "glömma bort" honom pga all uppmärksamhet på bebis och att han ska bli olycklig av det. Men nu när jag läste det du skrev så är ju det också sant! Det kommer ju inte bli samma så klart. En helt extra, unik (ny) individ ska in i familjen, det är ju vanlig gruppdynamik! :O 
    Kan vi snälla vara en förebild för e-etikett, tack!
  • Fjenk

    @Zlender ja precis! längtar såklart ihjäl mig efter den lilla men många tankar på hur allt kommer att förändras :)

  • Zlender
    Fjenk skrev 2024-02-29 08:49:26 följande:

    @Zlender ja precis! längtar såklart ihjäl mig efter den lilla men många tankar på hur allt kommer att förändras :)


    Helt okej!
    Kan vi snälla vara en förebild för e-etikett, tack!
  • Cottis

    Hur går det för alla? Mitten av mars nu ju och här är stendött Tungan ute Alla kanske är superupptagna? Själv har jag BF idag och ska snart ringa Nya Karolinska och kolla om de har tid idag för igångsättning? 

  • Towiie

    @cottis 
    Jag hade BF den 13 mars. Inger har hänt än. Väntar otåligt på att hon ska komma ut nu 😍 Om inget har hänt på en vecka så blir vi igångsatta nästa helg! 

  • Cottis

    @Towiie Åh, jag förstår att du väntar med spänning! Min lilla tjej kom igår och det känns helt overkligt egher nio månader i magen. Jag blev igångsatt i torsdags morse, men igår (fredag) vid tretton, efter ett intensivt världsarbete om stannades av, blev det kejsarsnitt till slut. Inte så vi ville att det skulle sluta såklart, men i slutändan blev allting jättebra ändå. Nu är hon ute och det känns fantastiskt! Jag håller både tummar och tår får att din lilla tjej ocksä ska kika ut snart! <3

  • Zlender
    Cottis skrev 2024-03-16 05:51:06 följande:

    @Towiie Åh, jag förstår att du väntar med spänning! Min lilla tjej kom igår och det känns helt overkligt egher nio månader i magen. Jag blev igångsatt i torsdags morse, men igår (fredag) vid tretton, efter ett intensivt världsarbete om stannades av, blev det kejsarsnitt till slut. Inte så vi ville att det skulle sluta såklart, men i slutändan blev allting jättebra ändå. Nu är hon ute och det känns fantastiskt! Jag håller både tummar och tår får att din lilla tjej ocksä ska kika ut snart! <3


    Grattis, grattis, grattis! :D <3 
    Kan vi snälla vara en förebild för e-etikett, tack!
  • Towiie

    @cottis Stort stort grattis till er! Så glad för er skull! Nu är de 9 månaders väntan över! 
    Ja, nu hoppas vi att det går fort för oss också! Vi bara längtar🥰

  • Minaälsklingar

    Hej allihopa 

    och stort grattis till dig cottis!

    vår lilla tjej föddes fredagen den 8 mars med planerat kejsarsnitt, allt har gått bra och nu bara njuter vi av henne så mycket vi kan och försöker läka och få lite sömn då och då. 

    hoppas ni andra också har fått era guldklimpar eller snart får njuta av era.  

  • Zlender
    Minaälsklingar skrev 2024-03-17 19:45:41 följande:

    Hej allihopa 

    och stort grattis till dig cottis!

    vår lilla tjej föddes fredagen den 8 mars med planerat kejsarsnitt, allt har gått bra och nu bara njuter vi av henne så mycket vi kan och försöker läka och få lite sömn då och då. 

    hoppas ni andra också har fått era guldklimpar eller snart får njuta av era.  


    Grattis!
    Kan vi snälla vara en förebild för e-etikett, tack!
Svar på tråden Gravid med bf Mars