• Svar på tråden Gravid med bf Mars
  • Fjenk

    @Cottis
    Ja usch, då förstår jag att du inte haft energi! 
    Provade du Xonvea någon gång? 

  • Cottis

    @Fjenk Ja, utan Xonvea vet jag inte hur jag skulle klarat mig? nu är jag dock inne på allra sista kartan, sedan måste jag klara mig utan. Jag försökte sluta för ett par veckor sedan, men då kom kräkningarna tillbaka som ett brev på posten. Nu på slutet får jag bara härda ut tänker jag?

  • Fjenk

    @cottis För mig hjälpte det att ?trappa ner? jag kunde inte helt sluta för då kom det tillbaka direkt. Gick från fyra om dagen till två och sen en om dagen till sist en varannan dag 🤯? annars hoppas jag bebisen kommer snart så du slipper gå utan! 

  • Minaälsklingar
    Cottis skrev 2024-02-14 19:52:29 följande:

    Men uuuh, vad jobbigt @Minaälsklingar! Var i Sverige bor du? Hoppas verkligen att du får en tid snart så att du inte behöver gå runt och oroa dig. Jag har också BF 14/3 och om jag skulle behövt planerat kejsarsnitt hade jag velat veta det snart i alla fall?


    Ja jag hade gärna fått en tid så man vet hur när var, men verkar som man får vara nöjd om man ens får någon tid innan det sätter igång av sig själv. 


    Jag bor i Skåne och vi har nog inte bästa vården här, fick ta mig till Göteborg för min sköldkörteloperation jag gjorde för ca 1 år sedan. 

  • Minaälsklingar
    Fjenk skrev 2024-02-15 15:38:50 följande:

    Hur känner ni andra med energin? Jag är i 35+4 idag och denna veckan har jag varit helt slut. Har kunnat träna fram tills i söndags men jag orkar verkligen inte längre. Vill bara ligga på soffan och göra absolut ingenting. På jobbet sitter jag och nästan gråter för att jag inte orkar. Har ett väldigt enkelt jobb så vill egentligen inte klaga. Har ni gått hem från jobbet än och om inte när har ni tänkt göra det? 


    Jag är i 36+0 idag och jag är också helt slut, har gått och lagt mig tidigt hela veckan och hållt på att somna varje gång jag sätter mig ner i soffan senaste veckan eller två.

    jag har också svullnat mer och mer så benen och fötterna gör
    så ont, har mycket vätska, trycker man med fingret blir det stora hål. 


    foglossning och hemsk halsbränna, Phu? skönt att man börjar närma sig bf nu Flört

    jag jobbar inte längre eftersom jag har graviditetspenning.

  • Zlender

    Hej!

    Jag går in i vecka 35 idag och jag undrar om jag kommer att orka träna något mer nu. Egentligen känns kroppen bättre efteråt, men det känns så tungt att röra på sig. Vissa dagar har jag ont i ryggen ovanför rumpan, och höfterna. Men annars är det rätt så bra. Ibland får jag irriterande ont i bröstvårtorna, har ni det också? Typ som att det ilar/svider. Hur ska jag klara av amning om det gör "ont" redan nu? :O 

    @Cottis: om du inte redan har provat det så tycker jag definitivt att du ska trappa ner, som Fjenk skriver! Och kanske illamåendet försvinner av sig självt när hon börjar flytta sig nedåt mot bäckenet? Kram!


    Kan vi snälla vara en förebild för e-etikett, tack!
  • myownworstenemy

    1 månad till BF idag, hurra! Ska jobba till den 29 februari. Längtar så tills jag får vara ledig och ta det lite lugnt. 


    Precis som vissa av er har jag hemsk halsbränna just nu och Samarin hjälper verkligen dåligt! Borde jag köpa Omeprazol eller något annat istället?

    Bebisens huvud är i alla fall fixerat, så det känns bra. Har ganska länge känt att hon liksom är under magen med sitt huvud. Känns som att hon är halvvägs ute ibland, haha! Hoppas verkligen att detta blir en snabbare och smidigare förlossning än med storasyster som kom ut på elfte dagen efter BF och det var efter flera dagars igångsättning och till slut halvakut snitt där jag fick sövas. Denna gång har jag fått hjälp att planera olika scenarier på kvinnokliniken, så det känns skönt. 


    Nu kanske de tidiga marsbebisarna snart börjar födas! Någon kanske rentav har fött redan?! Min lilla är som sagt beräknad till den 19 mars, så hon får gärna vänta till mars i alla fall. 


    Lycka till med allt allihopa!

  • Zlender
    myownworstenemy skrev 2024-02-19 22:23:58 följande:

    1 månad till BF idag, hurra! Ska jobba till den 29 februari. Längtar så tills jag får vara ledig och ta det lite lugnt. 


    Precis som vissa av er har jag hemsk halsbränna just nu och Samarin hjälper verkligen dåligt! Borde jag köpa Omeprazol eller något annat istället?

    Bebisens huvud är i alla fall fixerat, så det känns bra. Har ganska länge känt att hon liksom är under magen med sitt huvud. Känns som att hon är halvvägs ute ibland, haha! Hoppas verkligen att detta blir en snabbare och smidigare förlossning än med storasyster som kom ut på elfte dagen efter BF och det var efter flera dagars igångsättning och till slut halvakut snitt där jag fick sövas. Denna gång har jag fått hjälp att planera olika scenarier på kvinnokliniken, så det känns skönt. 


    Nu kanske de tidiga marsbebisarna snart börjar födas! Någon kanske rentav har fött redan?! Min lilla är som sagt beräknad till den 19 mars, så hon får gärna vänta till mars i alla fall. 


    Lycka till med allt allihopa!


    Heja! :D
    Kan vi snälla vara en förebild för e-etikett, tack!
  • Zlender

    Någon annan som känner att det är svårt att äta? Det tar emot? Det som går lättast just nu är vatten, frukt och snacks (chips/popcorn/salta pinnar). Absolut inte sötsaker! 


    Kan vi snälla vara en förebild för e-etikett, tack!
  • Cottis

    @myownworstenemy Alltså? när har du BF? Om det är ett tag kvar tycker jag att det kan vara värt att fråga efter Omeprazol. Det hjälper mycket, men man får inte ta dem för många dagar i rad. Du behöver dock gå vi läkare - tror inte ens att det finns slå förpackningar som är receptfria.

    @Zlender Jag tycker att det är okej att äta, men behöver äta mindre varje gång och lite oftare i stället. Till skillnad från dig är jag (tyvärr) dock ALLTID sugen på sött, haha. Inte så bra dock, speciellt med tanke på att det nu misstänks att jag kanske fått en sen graviditetsdiabetes. Har lite för mycket fostervatten och barnet växer i snabbare takt nu. Vi får väl se om de låter mig gå ända till BF 14 mars?

Svar på tråden Gravid med bf Mars