• Humlan88

    En fråga till muslimer,,,?

    Islam har ju för många kommit att förknippas med våld, terrordåd och död. Vad säger koranen? Om islam inte är en våldsreligon varför begås alla terrorhandlingar då i "Islams namn?" kan ni förstå västvärldens rädsla för islam? Ställer dessa frågor för att jag är nyfiken och intresserad av religion? :)

  • Svar på tråden En fråga till muslimer,,,?
  • Crash Man
    themia skrev 2019-02-06 11:24:36 följande:
    Jag tillhör inte "hycklarvänstern" (vad det nu är?), jag är miljöpartist och jag avskyr hyckleri oavsett från vilket håll det kommer.
    Och vem är du?

    Kritik mot invandring är inte rasism om kritiken utgår från verkliga problem. Det kan vara rasism om motivet är allmänt hat mot utomeuropeiska folk. 
    Jag kan ge några exempel på hycklarvänstern. Hycklarvänstern är vänstermänniskor som arbetar mot misogyni och för homosexuellas rättigheter samtidigt som de gullar med islam, vilket är en extremt patriarkal religion där dödstraff förekommer i tretton olika musliska länder. Och; ja. islam är orsaken till att det finns dödstraff.

    Hycklarvänsterna är de som anser att det är ok att skuldbelägga män som en grupp, på grund av enstaka mäns handlingar, i och med att de anser att det är ett strukturellt problem - men samtidigt menar att de som skuldbelägger muslimer för enstaka muslimers handlingar är islamofober eller rasister.

    Ja, det finns en hycklarhöger också.

    Hycklarhögern är de som påstår att vänstermänniskor är irrationella för att de tror att det finns tre kön, samtidigt som de tror Gud skapade jorden för 6000 år sedan. (Denna grupp finns mest i USA)

    Hycklarhögern är de som gnäller att vänstermänniskor är överkänsliga när det kommer till kulturell appropriering, samtidigt som de bröt sina rakblad efter Gillette's reklam där de uppmande män att beté sig bättre.

    Jag håller inte med dig att kritik mot invandring inte ses som rasism om den utgår från verkliga problem.

    När jag påstår att islam är en motkultur blir jag kallad för rasist - trots att det är ett verkligt problem.
    När jag påstår att invandringen inte är ekonomiskt lönsam och att vi därefter borde minska den blir jag kallad rasist - trots att det är ett verkligt problem.
    När jag påstår att vissa kulturer är bättre än andra blir jag kallad rasist - trots att det är sant.

    Ordet rasist är ett buzzword som, tyvärr, allt för många personer använder för att skuldbelägga de som inte delar deras världsuppfattning.

    Jag tror att väldigt få personer känner ett allmänt hat mot utomeuropeiskt folk.
  • RebeckaZ70
    themia skrev 2019-02-06 09:53:32 följande:
    Jag har läst dina länkade artiklar, och jag kan inte se att de innehåller några nedsättande påståenden eller lögner om semitiska folk.

    Att berätta om israeler som avslöjats som brottslingar kan aldrig vara antisemitism.
    Sätt dem i kontext till hur de betett sig historiskt, det är inte de enda artiklarna i AB som är en fortsättning på mytern aom judiska ritualoffer.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • themia
    oanonym skrev 2019-02-06 12:41:57 följande:
    Varför är det inte rasism att hata inom Europa?
    Det kan du tycka om du vill, det finns ingen klar definition rasism eftersom alla människor tillhör samma ras.
    Med "rasism" brukar man mena hat mot människor av andra folkstammar än den egna, men det brukar bli rätt subjektivt.
    Jag har träffat folk som hatar italienare, men ingen kallar det rasism.
     
  • themia
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-06 17:16:55 följande:
    Sätt dem i kontext till hur de betett sig historiskt, det är inte de enda artiklarna i AB som är en fortsättning på mytern aom judiska ritualoffer.
    Jag tog för givet att du länkade till dina bästa exempel.

  • themia
    Crash Man skrev 2019-02-06 14:35:24 följande:
    Jag kan ge några exempel på hycklarvänstern. Hycklarvänstern är vänstermänniskor som arbetar mot misogyni och för homosexuellas rättigheter samtidigt som de gullar med islam, vilket är en extremt patriarkal religion där dödstraff förekommer i tretton olika musliska länder. Och; ja. islam är orsaken till att det finns dödstraff.

    Hycklarvänsterna är de som anser att det är ok att skuldbelägga män som en grupp, på grund av enstaka mäns handlingar, i och med att de anser att det är ett strukturellt problem - men samtidigt menar att de som skuldbelägger muslimer för enstaka muslimers handlingar är islamofober eller rasister.

    Ja, det finns en hycklarhöger också.

    Hycklarhögern är de som påstår att vänstermänniskor är irrationella för att de tror att det finns tre kön, samtidigt som de tror Gud skapade jorden för 6000 år sedan. (Denna grupp finns mest i USA)

    Hycklarhögern är de som gnäller att vänstermänniskor är överkänsliga när det kommer till kulturell appropriering, samtidigt som de bröt sina rakblad efter Gillette's reklam där de uppmande män att beté sig bättre.

    Jag håller inte med dig att kritik mot invandring inte ses som rasism om den utgår från verkliga problem.

    När jag påstår att islam är en motkultur blir jag kallad för rasist - trots att det är ett verkligt problem.
    När jag påstår att invandringen inte är ekonomiskt lönsam och att vi därefter borde minska den blir jag kallad rasist - trots att det är ett verkligt problem.
    När jag påstår att vissa kulturer är bättre än andra blir jag kallad rasist - trots att det är sant.

    Ordet rasist är ett buzzword som, tyvärr, allt för många personer använder för att skuldbelägga de som inte delar deras världsuppfattning.

    Jag tror att väldigt få personer känner ett allmänt hat mot utomeuropeiskt folk.
    Jag tvivlar starkt på att det finns några vare sig vänster- eller högermänniskor som aktivt arbetar emot misogyni och homosexuellas rättigheter och samtidigt gullar med islam.

    F.ö.. håller jag i stort med dig.
    Islam är en religion som bör förbjudas och utrotas, och ta gärna med kristendomen i samma veva.


  • oanonym
    themia skrev 2019-02-06 22:43:35 följande:

    Det kan du tycka om du vill, det finns ingen klar definition rasism eftersom alla människor tillhör samma ras.

    Med "rasism" brukar man mena hat mot människor av andra folkstammar än den egna, men det brukar bli rätt subjektivt.

    Jag har träffat folk som hatar italienare, men ingen kallar det rasism.

     


    För det första tyckte jag ingenting, jag frågade en fråga.

    För det andra, är det inte konstigt att det anses värre att hata folk utanför Europa än att hata italienare , t.ex?
  • themia

    Crash man: " ? och för homosexuellas rättigheter" skulle det förstås vara

  • themia
    oanonym skrev 2019-02-06 23:09:51 följande:
    För det första tyckte jag ingenting, jag frågade en fråga.

    För det andra, är det inte konstigt att det anses värre att hata folk utanför Europa än att hata italienare , t.ex?
    Det är över huvud taget konstigt att hata människor enbart för att de tillhör en viss grupp.
    Människor ska bedömas efter sina gärningar, inte efter vilka de är.

  • oanonym
    themia skrev 2019-02-06 23:39:08 följande:

    Det är över huvud taget konstigt att hata människor enbart för att de tillhör en viss grupp.

    Människor ska bedömas efter sina gärningar, inte efter vilka de är.


    Där håller jag med. Det är därför jag oftast utgår från åsikt, inte person, när jag diskuterar.

    Och islam är ju en åsikt (flera åsikter)
  • themia
    oanonym skrev 2019-02-07 07:19:48 följande:
    Där håller jag med. Det är därför jag oftast utgår från åsikt, inte person, när jag diskuterar.

    Och islam är ju en åsikt (flera åsikter)
    Islam är ingen åsikt. Islam är ett samhällsystem för kontroll av människor.
    Själva ordet "islam" betyder underkastelse.

    Naturligtvis avser man underkastelse under gud, men in praktiken innebär det förtryck av människors åsikter och livsrum.
    Ett förtryck som t.o.m. kan innebära dödsstraff för att vara ateist.

  • oanonym
    themia skrev 2019-02-07 09:56:38 följande:

    Islam är ingen åsikt. Islam är ett samhällsystem för kontroll av människor.

    Själva ordet "islam" betyder underkastelse.

    Naturligtvis avser man underkastelse under gud, men in praktiken innebär det förtryck av människors åsikter och livsrum.

    Ett förtryck som t.o.m. kan innebära dödsstraff för att vara ateist.


    Ja? Det är fortfarande åsikter. Inom islam påstås massa saker.
  • RebeckaZ70
    themia skrev 2019-02-06 22:45:48 följande:
    Jag tog för givet att du länkade till dina bästa exempel.
    Allt finns inte publicerat på internet. 
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Dr Nail

    Inte muslim men svarar ändå.

    VAR är alla muslimer som aktivt tar avstånd från all terror? ISIS?

    Var?

  • themia
    oanonym skrev 2019-02-07 12:53:43 följande:
    Ja? Det är fortfarande åsikter. Inom islam påstås massa saker.
    Jag skulle inte kalla fängslandet av kvinnor som inte vill bära hijab eller mördandet av homosexuella för åsikter.
    Det handlar om grova brott mot mänskligheten.

  • RebeckaZ70
    themia skrev 2019-02-09 17:32:23 följande:
    Jag skulle inte kalla fängslandet av kvinnor som inte vill bära hijab eller mördandet av homosexuella för åsikter.
    Det handlar om grova brott mot mänskligheten.

    En forskare kallade den iranska revolutionen "den första i världshistorien utan vapen"

    SVT  okritiska som vanligt.

    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/forskare-iranska-revolutionen-den-forsta-i-varldshistorien-utan-vapen

    Jag kritiserar ofta SVT men det här tar nog priset, spottar på alla som lever och levt under islamistiskt förtryck.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • oanonym
    themia skrev 2019-02-09 17:32:23 följande:

    Jag skulle inte kalla fängslandet av kvinnor som inte vill bära hijab eller mördandet av homosexuella för åsikter.

    Det handlar om grova brott mot mänskligheten.


    Åsikten är ju att detta är vad Gud vill. Självklart är det grova brott. Men de kommer från åsikter om vad Gud vill.
  • oanonym
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-11 10:20:07 följande:

    En forskare kallade den iranska revolutionen "den första i världshistorien utan vapen"

    SVT  okritiska som vanligt.

    www.svt.se/nyheter/utrikes/forskare-iranska-revolutionen-den-forsta-i-varldshistorien-utan-vapen

    Jag kritiserar ofta SVT men det här tar nog priset, spottar på alla som lever och levt under islamistiskt förtryck.


    Jag skulle vilja se en musikgala (eller liknande) mot religiöst förtryck. När det är politiskt förtryck så engagerar sig alla helt plötsligt. När det gäller religiöst förtryck är de flesta ganska tyst.

    Inte för att jag bryr mig så mycket om galor, mest för principens skull.
Svar på tråden En fråga till muslimer,,,?