Inlägg från: oanonym |Visa alla inlägg
  • oanonym

    En fråga till muslimer,,,?

    Mongoliet skrev 2018-12-22 22:47:53 följande:

    Googla istället. Koranen säger att vi är trötta på er som sprider hat genom dessa låtsastrådar.


    Tror inte koranen tar upp internetfenomen öht...
  • oanonym
    Humlan88 skrev 2018-12-22 23:10:33 följande:

    Då lär ju koranen vara lättare att misstolka


    Det kan ju även vara så att det är de fredliga muslimerna som misstolkar.

    Problemet är ju att Gud inte bryr sig om att förtydliga vad han menar. Och det gäller både koranen och bibeln.
  • oanonym
    komor skrev 2018-12-25 15:00:17 följande:

    En fråga till kristna . Var tillverkas 90 % vapen som dödar människor runtom i världen.

    Vill ni ha svar .

    I KRISTNA LÄNDER SOM HAR EN FREDLIG RELIGION.

    .

    Är inte lite patetisk att prata om fred och samtidigt tillverka en hög med vapen , göra stora regioner ostabila så att de köper vapen och startar krig.

    BLANDA INTE RELIGION MED MÄNSKLIG GIRIGHET

    Ps.

    Är ateist men hatar skitsnack


    Ge gärna bibelcitat som tar upp att kristna ska tillverka vapen att sälja?

    Vad kristna och muslimer gör är inte alltid i religionens namn. Dessutom finns inte så många kristna länder motsvarande muslimska (tänk sharialagar).

    I övrigt håller jag med om att mycket är patetiskt.
  • oanonym
    komor skrev 2018-12-26 16:43:21 följande:

    Precis så.

    Du vill att jag försvarar nåt.

    Jag ger inte dig citat eftersom kristendom är så fredlig trams överallt men i verklighet strider de runt om i världen .

    Har jag fel kanske? Tänk på nästa gång varifrån kommer vapen vem drar trådarna bakom alla konflikter i världen är det en kristen troende som gömmer sig bakom demokrati.

    .

    Undrade du nån gång är lösning i att skicka vapen eller pennor ?


    Nej, du har inte fel om varifrån vapen kommer. Tror ingen sagt nåt annat heller.

    Däremot så vill jag veta vad du menar med kristna länder? USA har ju ?separation of Church and State? i konstutitionen, så de är inte ett kristet land på samma sätt som det finns muslimska länder. Däremot bor de många kristna i USA.
  • oanonym
    komor skrev 2018-12-26 20:12:33 följande:

    Snart påstår du att i USA_s historia var en enda president som är inte kristen och att man lägger inte handen på bibel när man svär trohet till land.

    Snälla er patetisk snack man blir tröt på.

    Varför enkelt säger ni inte som det är. Att hela kristendom rikedom kommer genom krig och spilld blod utanför Europa på icke kristna människor.

    Bör jag påminna dig om conialtid.

    Allt sånt snack är bara för att hitta anledning att hata muslimer.Sen räcker inte att hata själv utan du vill dra andra med dig. Säger inte din religion att man bör inte hata.

    Opps glömde helt att ni skriver ena och gör det andra.


    Jag vet inte riktigt vem du argumenterar emot?

    Vilken är min religion tror du?

    Ditt väderkvarnskrig är nästan roande.

    Men jag kan hjälpa dig; jag är ateist. Jag ogillar både kristendom och islam. Dock ser jag islam som ett större hot idag, vilket är vad tråden handlar om.
  • oanonym
    komor skrev 2018-12-27 02:41:04 följande:

    Islam är större hot bara i huvudet hos en sd .

    Vem har kärnvapen förresten?


    Har ingen aning om vaf en sd tycker, så den diskussionen kan du ta med en sd.
  • oanonym
    themia skrev 2019-02-06 11:24:36 följande:

    Jag tillhör inte "hycklarvänstern" (vad det nu är?), jag är miljöpartist och jag avskyr hyckleri oavsett från vilket håll det kommer.

    Och vem är du?

    Kritik mot invandring är inte rasism om kritiken utgår från verkliga problem. Det kan vara rasism om motivet är allmänt hat mot utomeuropeiska folk. 


    Varför är det inte rasism att hata inom Europa?
  • oanonym
    themia skrev 2019-02-06 22:43:35 följande:

    Det kan du tycka om du vill, det finns ingen klar definition rasism eftersom alla människor tillhör samma ras.

    Med "rasism" brukar man mena hat mot människor av andra folkstammar än den egna, men det brukar bli rätt subjektivt.

    Jag har träffat folk som hatar italienare, men ingen kallar det rasism.

     


    För det första tyckte jag ingenting, jag frågade en fråga.

    För det andra, är det inte konstigt att det anses värre att hata folk utanför Europa än att hata italienare , t.ex?
  • oanonym
    themia skrev 2019-02-06 23:39:08 följande:

    Det är över huvud taget konstigt att hata människor enbart för att de tillhör en viss grupp.

    Människor ska bedömas efter sina gärningar, inte efter vilka de är.


    Där håller jag med. Det är därför jag oftast utgår från åsikt, inte person, när jag diskuterar.

    Och islam är ju en åsikt (flera åsikter)
  • oanonym
    themia skrev 2019-02-07 09:56:38 följande:

    Islam är ingen åsikt. Islam är ett samhällsystem för kontroll av människor.

    Själva ordet "islam" betyder underkastelse.

    Naturligtvis avser man underkastelse under gud, men in praktiken innebär det förtryck av människors åsikter och livsrum.

    Ett förtryck som t.o.m. kan innebära dödsstraff för att vara ateist.


    Ja? Det är fortfarande åsikter. Inom islam påstås massa saker.
  • oanonym
    themia skrev 2019-02-09 17:32:23 följande:

    Jag skulle inte kalla fängslandet av kvinnor som inte vill bära hijab eller mördandet av homosexuella för åsikter.

    Det handlar om grova brott mot mänskligheten.


    Åsikten är ju att detta är vad Gud vill. Självklart är det grova brott. Men de kommer från åsikter om vad Gud vill.
  • oanonym
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-11 10:20:07 följande:

    En forskare kallade den iranska revolutionen "den första i världshistorien utan vapen"

    SVT  okritiska som vanligt.

    www.svt.se/nyheter/utrikes/forskare-iranska-revolutionen-den-forsta-i-varldshistorien-utan-vapen

    Jag kritiserar ofta SVT men det här tar nog priset, spottar på alla som lever och levt under islamistiskt förtryck.


    Jag skulle vilja se en musikgala (eller liknande) mot religiöst förtryck. När det är politiskt förtryck så engagerar sig alla helt plötsligt. När det gäller religiöst förtryck är de flesta ganska tyst.

    Inte för att jag bryr mig så mycket om galor, mest för principens skull.
Svar på tråden En fråga till muslimer,,,?