• Sarasnaran

    BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

    Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*


    I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

    Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

  • Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • skånenettan

    Hej kära ni!!

    Gud vad alla är flitiga på att skriva.... *får så dåligt samvete*
    Förstår inte var ni hittar tiden att vara så aktiva här....

    Själv tycker jag att jag ska vara glad om man hinner sitta ner en stund och pusta ut mellan varven.. *S*

    Linus 20mån, är så INTENSIV nu... världens trotsålder... hittar på skit hela tiden... *hua*

    Viktor växer och frodas, ska väga på fredag .... ska bli spännande! Han har ju fått rätt puttiga kinder kan jag säga och gått från srl. 50-62 i kläder... *HJÄLP vad snabbt det går*
    Han blir förresten 7v idag, var tog dom vägen??

    På tal om godis.... ME LIKE!! Har sånt godis begär så det heter duga..... Mmmmm!!

    Ska verkligen försöka hänga med från början i nya tråden som jag tyvärr inte kan komma på ngt namn till... *funderar* Nope, står helt stilla.... *amningshjärna*

    Kram på er alla där ute!!!!


    Linus & Viktors mamma!!
  • Selmas

    Nu äntligen har svärmor kommit på besök så det är härligt. Här ska bakas imorgon med de största barnen & Julius ska vara på dagis & jag ska få lite lugn & ro med Selma. Härligt värre! Skönt med stort hus så det inte är så påträngande & hon ska ju stanna tills nästa fredag så det blir intensivt.
    Vi får väl döpa trådan till

    *Godishetsande nyblivnamammor våren 2006 del1*

    Jag har laddat med godisnappar, vingummin & harskitar dvs kinapuffar av den gigantiska storleken!!!

  • hot fuss

    idag var jag på bvc o vägde noah.
    6410 g vägde han nu. 6250 g för 1 vecka sen.
    så bara upp 160 g den här gången. verkar som hans viktuppgång
    stannat av nu. skönt. han har redan 68 i en del kläder liksom
    börjar bli dyrt med alla klädinköp här


    stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Linda å Fredde
    Gissa vem som har fått sovit en HEL NATT ??!!
    Fredde tog hand om Melvin i natt, en av fördelarna med att ge ersättning.. Vaknade helt utsövd vid 6 tiden Mycket nöjd Linda...

    Sen har vi varit en tripp till KK idag..Jag har ju haft sååå ont i underlivet å knaprar alvedon för brinnande livet, vilket hjälper föga.. Till min lättnad så var allt helt ok.
    Fick en lektion i att det faktiskt kommit ut ett barn den vägen & att det just därför ömmar lite... LITE??!! *gaaahh* Fundersam

    Melvin är förstoppad!! Uscha mig..lillkillen min.. Gråter Fick hjälpa till med termometern & han pressade för fulla hus.. Ut kom en stenhård korv Blir så orolig..
    Har köpt en ersättning från apoteket "bifidus", som ska vara bra mot förstoppning. Man ska alltså ersätta 1-2 mål om dagen med detta.. å i kombination med minifom så måste ju magen komma igång.. Stackars liten..

    Angående detta med tårar. Jag skrattar lätt när jag läser hur ni gråter å eldar upp er.
    Här kommer det oxo ngn tår emellanåt, men kan inte påstå att jag blivit mer bitsk, nej. Kanske att man blir lite sur ibland, men inget allvarligt.

    Sorry Snuttan, men jag har inget tips ang trådnamn.. Förvånad Helt tom i hjärnan...
    Älskade Melvin är äntligen här
  • Sarasnaran
    kidA - Stora killen får hejda sig nu! Klädkontot blir övertrasserat ju! Linda - Lyyyyyyx!! *avis*
    Är dock inte avis på Melvins förstoppning. Hujedamig!

    Jag var på apoteket idag och bunkrade upp med vätskeersättning, alvedon, koksaltdroppar och grejs. Känns bra att ha hemma om det skulle behövas.

    Det har varit strålande sol här hela dagen och vi gick långpromis och nu snöar det!!
    Va f*n!!
    Jaja, jag ringde frissan när Hugo somnat på Conny i sjalen vid halv fem-tiden. Jag frågade om hon hade en tid innan den 8:e april för då ska jag ju på dop.
    Nej det hade hon tyvärr inte... "Kan du komma om tio minuter?" sa hon.
    Jajemen! Så jag fick nog århundradets snabbaste klipptid kan man anta!
    Var borta en hel timme, men Hugo sov så gott fortfarande när jag kom hem och gör det fortfarande.
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • hot fuss

    snuttenuttan

    ja det var nog det han kände.. mamma blev lite stressad där när hon började se sig om efter stl 68 o 74 i kläder liksom..


    stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • hot fuss

    här har jag varit ensam med båda barnen ikväll. maken jobbar till 22.
    o jag har lyckats städa o gjort både lasagnette o våfflor samt badat båda barnen
    plus kollat bolibompa med agnes. supertherese är i farten.. snart ska jag dock kasta stora tjejen i säng o kolla på gilmore girls med noah


    stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Tokmaja

    det där med kläder... Moa som är 5 dagar kan använda 62 kläder redan nu. Ojojoj....

    Linda - vad skönt att du fått sova ordentligt! Hoppas Melvin snart är ok i mgaen igen!!

  • Weiring

    axxette: Mina svärföräldrar är inte besvärliga ... faktiskt väldigt snälla. Svärfar gör inte mycket väsen av sig och svärmor är väl bra, men vi är så väääldigt olika. Hon är så sjåpig med allt och alla och tror att alla är lika som hon. Hon kan inte sitta still en sekund när hon är här ... far omkring och ska hjälpa till med allt. Det blir lite stressande. ... men hon vill ju bara väl.

  • skånenettan
    Linda - Stackars Melvin! Vi hade samma problem med äldsta sonen.
    Vi gav han sempers ersättnng och fick rådet att ge bifidus ngt mål-blev inte bättre.
    Fick sen rådet att byta över till NAN - men detta hjälpte dock inte heller utan fick ordination att ge lactoluse (säkert felstavat) och ge honom ngn ml i varje mål. Man fick prova sig fram hur mkt som behövdes- började med 1 ml och ökade sen tills han kunde bajsa obehindrat... Det är helt ofarligt att ge och finns att köpa receptfritt på apoteket. Linus fick äta det länge...flera månader innan han började äta riktig mat som magen fick jobba med.
    Ja det var dagens boktips från mig... Skrattande
    Viktor & Linus mamma
  • Weiring

    Här är en till som har tittat på Gilmore girls med bebisen. Nu sover hon i pappas knä så jag får chans att vara här en stund.
    Sen är det väl dags att slänga sig i säng och passa på att sova när hon gör det. Måste ju erkänna att jag blir lite avundsjuk på dig Linda. Skulle uppskatta en HEL natts sömn, men jag ger inte ersättning så jag kan inte lasta över ansvaret på min man. Dock sover hon i alla fall längre pass under natten numera.

  • hot fuss

    jag har oxå kollat gilmore girls med bebis i knät. eller eg satt han i sin nya älskade babysitter o sov nöjt skulle behöva raka benen. undrar om han kommer tajma att vakna precis när man lagt sig i badet?


    stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • skånenettan

    Skulle betala dyrt för en hel natts sömn..... Viktor vaknar fortfarande var 3:e timme dygnet runt för att äta.... och han är ju 7v idag.... *suckar*

  • hot fuss

    jag har ett problem..
    makens morfar gick bort i söndags o imorgon är begravningen.
    maken ska självklart åka men frågan är nu om jag ska följa med o ta med mig noah.
    min pappa har erbjudit sig att vara barnvakt åt min stora tjej men hon är ju liksom inte förberedd på att åka iväg med tåg o allt 15 mil imorgon bitti. vi måst åka kl 07 härifrån typ.. desutom lovade jag henne att vi skulle köpa en pysselbok åt henne imorgon.
    hur skulle ni gjort?
    följt med eller stannat hemma? kan tillägga att makens familj inte träffat noah än o han är ju 6 v redan..


    stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Selmas

    Nu får ni kika in & se lite purfärska bilder på min Selma!!! Farmor har gjort en sååå sötkofta med pärlor som bildar hjärtan instickade. Har nu satt henne i mer arbete & ska få henne att göra en fin mössa som passar ihop oxå.
    Imorgon ska farmor ha en bakdag med mina stora tjejer så det ska bli gott att fylla frysen & maggen med lite hembakade bullar, chokladrutor & radiokaka.

  • Sarasnaran

    Fina bilder Selmas!
    Va mycket hår hon har lilltjejen. Hihi!

    kidA - Krångligt det där... Jag hade nog blivit hemma faktiskt. Inte för att det är den bästa lösningen heller, men en bebis på en begravning... Njae.
    Du får känna efter vad som kan vara bra för dig/er, jag säger bara vad jag själv gjort. skånenettan - Hugo ska också äta var tredje timme ungefär, fast efter klockan fem på morgonen så äter han VARJE timme fram till nio-tio ungefär.
    Fråga mig inte varför...


    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!